تبیان، دستیار زندگی
جام جهانی فوتبال برای خود كلاس درسی شده برای تمام انسان‌های علاقه مند به این رشته ورزشی. در كنار شادی و غم‌ها برخی اتفاق های جالب نیز موجب شده جذابیت‌های فرهنگی این رویداد ورزشی بیش از پیش شده و نقش فیفا برای برنامه ریزی‌ها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماجرای كتك كاری آرژانتینی‌ها!


جام جهانی فوتبال برای خود كلاس درسی شده برای تمام انسان‌های علاقه مند به این رشته ورزشی.

در كنار شادی و غم‌ها برخی اتفاق های جالب نیز موجب شده جذابیت‌های فرهنگی این رویداد ورزشی بیش از پیش شده و نقش فیفا برای برنامه ریزی‌های فرهنگی در آن سخت‌تر شود.

بازی تیم‌های آلمان و آرژانتین یكی از این دیدارها بود كه اوج عرق ملی و منافع یك ملیت را به نمایش گذاشت.

وقتی این بازی تمام شد، آر‍ژانتینی‌ها كه هیچ وقت طاقت باخت را در جام‌های جهانی نداشته اند، به بهانه‌ای درگیری و كتك كاری را با شدت جالبی آغاز كردند و جالب بود همگی به سمت اولیور بیرهوف، گلزن سابق تیم ملی آلمان می رفتند.

كار سخت فیفا در این زمان بود كه می بایست به سمت تیم برنده برود، اما بلاتر در گفتگو با خبرنگاران اعلام كرد:« با كسانی كه چنین تراژدی را در پایان بازی پدید آوردند، برخورد جدی خواهد كرد. از این اتفاق‌ها بسیار عصبانی و برافروخته‌ام. كمیته‌ انضباطی فیفا به این مورد رسیدگی خواهد كرد. ما برای برخورد با كسانی كه این درگیری‌ها را آغاز كرده و دامن زدند، گام‌های موثری برخواهیم داشت. نباید این اتفاق‌ها پیش آید. همیشه گفته‌ام كه در فوتبال باید شیوه‌ پیروز شدن را آموخت؛ اما، در عین حال باید چگونگی پذیرش شكست را هم یاد گرفت.»

اولیور بیرهوف شاهد اصلی درگیری می‌گوید: ماجرا از این قرار بود كه آن صحنه‌های زشت هنگامی پدید آمد كه لیندرو كوفره مدافع آرژانتین پس از ضربات پنالتی، متسلدر را كتك زد، دیدم كه متسلدر روی زمین افتاد.

او كه تصاویر تلویزیونی، چهره‌ اش را در حال درگیری شدید با گابریل هاینسه مدافع آرژانتین نشان می داد گفت:« تنها تلاش می‌كردم بازیكن‌ها را از هم جدا كنم. نمی‌خواستم هیچ یك از آنها به دردسر بیفتند یا محروم شوند. مایه تاسف است، چرا كه بازیكنان باید از برخورد دوستانه و مهمان‌نواز تماشاگران آلمانی درس می‌گرفتند.»