تبیان، دستیار زندگی
کمردرد در این روزها به عنوان طاعون مدرن شناخته می‌شود. به طور کلی هفت نفر از هر ده نفر از این مورد رنج می‌برد. کمردرد به عنوان یکی از بیماری‌های اصلی در هنگام کار شناخته می‌شود؛به طوری که در انگلستان از آن به عنوان دومین مشکل پس از استرس نام می‌برند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه با کمر درد مقابله کنیم؟

بهبود کمردرد


بعضی از کارمندان در سرتاسر جهان حتی لحظه‌ای هم از جای خود تکان نمی‌خورند. طبق تحقیقات به عمل آمده، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که یک‌سوم از کارمندان جهان ترجیح می‌دهند تا در زمان ناهار نیز به کار بپردازند و همین باعث می‌شود تا بیشتر در معرض خطر کمردرد قرار بگیرند.


کمردرد در این روزها به عنوان طاعون مدرن شناخته می‌شود. به طور کلی هفت نفر از هر ده نفر از این مورد رنج می‌برد. کمردرد به عنوان یکی از بیماری‌های اصلی در هنگام کار شناخته می‌شود؛ به طوری که در انگلستان از آن به عنوان دومین مشکل پس از استرس نام می‌برند.

بیشتر این کمردردها به خاطر بلند کردن وسایل یا اجسام سنگین به وجود نمی‌آید؛ حتی جابه‌جا کردن اجسام سنگین هم نسبت کمی در ایجاد این نوع درد دارند. در اصل بسیاری از کمردردها به علت نشستن پشت میز برای مدت طولانی، آن هم به صورت نادرست است.

نشستن به مدت طولانی یکی از بدترین رفتارها برای پایینِ کمر است. قوز کردن و حالت‌های بد راه رفتن نیز می‌توانند باعث ایجاد درد در گردن و بالای کمر شما بشوند. سعی کنید در طول روز به این نکات توجه کنید تا از به وجود آمدن این درد در بدن‌تان جلوگیری شود:

بعضی از کارمندان در سرتاسر جهان حتی لحظه‌ای هم از جای خود تکان نمی‌خورند. طبق تحقیقات به عمل آمده، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که یک‌سوم از کارمندان جهان ترجیح می‌دهند تا در زمان ناهار نیز به کار بپردازند و همین باعث می‌شود تا بیشتر در معرض خطر کمردرد قرار بگیرند

1- توجه کنید در طول روز و درحالی که پشت میز نشسته‌اید، پاهایتان با زمین در تماس باشند؛ در غیر این صورت از "استراحت‌گاهِ پا" (وسیله‌ای كه در ادارات معمولا زیر میزها و پاهای كارمندان قرار دارند) استفاده کنید.

2- به آرامی بر روی صندلی بنشینید و اطمینان حاصل کنید که در انتهای صندلی نشسته‌اید و شانه‌های شما نیز به طور کامل در بالای صندلی قرار گرفته باشد.

3- در هنگام نشستن دقت کنید که زانوهایتان از قسمت فوقانی بدن‌تان پایین‌تر باشد؛ یعنی پاهای شما باید شیبی به سمت پایین داشته باشد.

4- دستان شما باید در راستای میز قرار داشته باشد و حتما سعی کنید از صندلی‌ای استفاده کنید که دارای دسته برای استراحت بازوها باشد.

5- سعی کنید به خودتان استراحت بدهید. به هیچ عنوان بیش از چهل دقیقه مداوم پشت میزننشینید.

6- در هنگام استراحت قدم بزنید و تعدادی حرکت کششی انجام دهید.

7- فضای مناسبی را در مقابل پاهایتان ایجاد کنید و از شلوغ کردن فضای زیر میزتان پرهیز کنید تا فضا برای تکان دادن پا باشد.

منبع: مشرق


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: win320