تبیان، دستیار زندگی
فیلم‌های « به آهستگی» ( مازیار میری ) و « كوچه‌های باریك» (علی زمانی عصمتی) به نمایندگی از سینمای ایران در جشنواره فیلم لس‌آنجلس به روی پرده می‌روند. این فستیوال از یكم تا یازدهم تیرماه در جریان است و از بخش‌های قابل توجه آن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«به آهستگی» در جشنواره فیلم «لس آنجلس» در كنار آثار جرج لوكاس


فیلم‌های « به آهستگی» ( مازیار میری ) و « كوچه‌های باریك» (علی زمانی عصمتی) به نمایندگی از سینمای ایران در جشنواره فیلم لس‌آنجلس به روی پرده می‌روند.

این فستیوال از یكم تا یازدهم تیرماه در جریان است و از بخش‌های قابل توجه آن نمایش سه فیلم «دكتر استرنج لاو» (استنلی كوبریك)، «مذكر و مونث» (ژان لوك گدار)،‌«هفت سامورایی» (آكیرا كروساوا) به انتخاب جرج لوكاس است.

این رویداد سینمایی امسال با نمایش فیلم «شیطان پرادا می‌پوشد» ‌ساخته دیوید فرانكل افتتاح شده و بخش‌های متنوع آن شامل هجده برنامه رقابتی و ویژه است.

در بخش ویترین بین‌المللی جشنواره لس‌آنجلس بیست فیلم داستانی و مستند به روی پرده می‌روند، از جمله آثار قابل اعتنای این بخش می‌توان به سه مستند « خواهر خوانده‌ها» (كیم لانگینوتو و فلورنس ایبسی) و «چیزی شبیه شادی» (بودان اسلاما) و «عبور از پل» (فاتح آكین) آثار تحسین شده در جشنواره‌های مستند آمستردام و كن اشاره كرد.

در بخش دیگری از این فستیوال با عنوان در پیش نمایش‌های تابستان فیلم «مرد گاریچی» ساخته رامین بحرانی فیلمساز ایرانی مقیم آمریكا به نمایش در می‌آید.

در بخش مسابقه فیلم‌های مستند این رخداد فرهنگی نیز هشت فیلم به روی پرده می‌روند.

جشنواره فیلم لس آنجلس با نمایش فیلم « دوشیزه سان شاین» ساخته «جاناتان دیتون و والری فاریس» در دوم ژوئیه (یازدهم تیرماه) به كار خود پایان خواهد داد.

لینک :

گالری عکس فیلم به آهستگی

دومین روز از فیلم برگزیده تماشاگران

بیایید "به آهستگی" از قضاوت نابجا بپرهیزیم

فرمانبرداری و طغیان یک زن (نقد فیلم "به‌آهستگی)

لیست كامل عوامل فیلم به آهستگی (1384)

شیرینی شانس