تبیان، دستیار زندگی
خیلی ها قبل از سفر بارها هزینه های احتمالی را محاسبه می کنند و سعی می کنند با آمادگی کامل راهی سفر شوند تا نیازی به هزینه کردن برای وسایل جا گذاشته نداشته باشند. ما برای تقویت این نگاه مقتصدانه در سفر پیشنهادهایی داریم که به کارتان می آیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چطور هزینه های سفر را کم کنیم؟


خیلی ها قبل از سفر بارها هزینه های احتمالی را محاسبه می کنند و سعی می کنند با آمادگی کامل راهی سفر شوند تا نیازی به هزینه کردن برای وسایل جا گذاشته نداشته باشند. ما برای تقویت این نگاه مقتصدانه در سفر پیشنهادهایی داریم که به کارتان می آیند.

چطور هزینه های سفر را کم کنیم؟

تقسیم هزینه‌ها

خیلی‌ها برای كم كردن هزینه‌های سفر به فكر یافتن همسفران جدید می‌افتند، اگر همراه خانواده هستید كه چه بهتر... مطمئنا در سفر گروهی هزینه‌های مختلفی مانند، ایاب و ذهاب، محل اقامت و... تا اندازه‌ای كاهش خواهد یافت. با پرهیز از هر گونه اشتباهی به دقت تمام موارد خرج گروهی را یادداشت كنید تا بعدا بتوانید سهمتان را بپردازید. حتما یك مادر خرج هم تعیین كنید. دسته جمعی سفر کردن به معنای قسمت کردن مسوولیت های سفر هم هست و بهتر است هر کدام گوشه ای از کار را بگیرید تا کمتر دغدغه جا و مکان و چطور انجام دادن امور را داشته باشید.

وسیله مسافرت

اگر راهتان چندان دور نیست، می‌توانید با توجه به تعداد همسفران خود یك مینی‌بوس یا ون را به صورت دربست كرایه كنید. یادتان نرود، حتما با چند جا تماس بگیرید و قیمت‌ها را با هم مقایسه كنید، معمولا هیچ معیاری برای این نرخ‌ها وجود ندارد. اكنون پس از گرفتن پایین‌ترین قیمت، آن را به تعداد نفرات تقسیم كنید؛ اگر به نفع شما بود چه بهتر، در غیر این صورت قطار و اتوبوس در پایانه‌ها به انتظار شما هستند.

یكی دیگر از فواید وسیله نقلیه دربستی، در اختیار بودن آن است. شما به سادگی در طول مسیر می‌توانید به دلخواه توقف كرده ‌یا از برخی مكان‌ها و روستاهای سرراهی به صورت كوتاه بازدید كنید. حتی از این روش می‌توانید در مقصد مورد نظر استفاده كنید یعنی با دربست اختیار كردن یك یا 2 ماشین به صورت ساعتی از راننده بومی درخواست كنید تا شما را به دیدن جاذبه‌های مورد علاقه‌تان ببرد. با تقسیم كردن كرایه بر تعداد نفرات متوجه خواهید شد كه صرفه‌جویی خوبی كرده‌اید.

غذای محلی ارزان تر است

بسیاری از غذاهای محلی كه ساده و سالم هستند، از نظر مالی بسیار به صرفه اند و استفاده از این غذاها تا اندازه‌ای هزینه‌های شما را كاهش خواهد داد. علاوه بر صرفه‌جویی، خوردن غذاهای محلی تجربه بسیار جدید و لذت بخشی خواهد بود.

در كل، یكی از مهم‌ترین نكات در هر سفر رعایت رژیم غذایی است. هر گونه افراط و تفریط در این زمینه می‌تواند برای شما مشكلاتی را به وجود آورد و سفر را به كام شما و همسفرانتان تلخ كند.

اطلاعات، سرمایه است

داشتن اطلاعات دقیق از مقصد مورد نظر، جاده ها، اماكن مورد علاقه برای بازدید و... همگی می‌توانند نقش مهمی در كاهش هزینه‌های شما داشته باشند. مطالعه پیش از سفر، خود بخشی از سفر در دنیای ذهنی محسوب می‌شود، علاوه بر آن، دیدار از مكانی كه شما از پیشینه آن آگاهی دارید بسیار جذاب‌تر خواهد بود. در این حالت شما می‌توانید اطلاعات‌تان را به دوستان و همسفران خود هم ارائه دهید.

و اما دست آخر این كه برخی از وسایل ضروری را پیش از سفر تهیه كنید تا ناگزیر نباشید این ابزار و یا مواد خوراكی را به بهای بیشتری بخرید، خودتان كه بهتر می‌دانید، چیزهایی مانند آب معدنی، تنقلات و سایر اقلام.

فراوری:الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از جام جم