تبیان، دستیار زندگی
عبدالحکیم بلحاج (رییس شورای نظامی لیبی در طرابلس) در گفت وگو با شبکه بی بی سی عربی گفت: «اطلاعات موثقی وجود دارد مبنی بر این که امام موسی صدر در مزرعه ای در جنوب طرابلس پایتخت لیبی دفن شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین اخبار سرنوشت امام‌موسی‌صدر


 عبدالحکیم بلحاج' (رییس شورای نظامی لیبی در طرابلس) در گفت وگو با شبکه 'بی بی سی عربی' گفت: «اطلاعات موثقی وجود دارد مبنی بر این که امام موسی صدر در مزرعه ای در جنوب طرابلس پایتخت لیبی دفن شده است.


امام موسی صدر

فتح لیبی به دست انقلابیون و مرگ قذافی، انسانهای آزاده در سراسر جهان را به وجد آورد . این شادی زمانی تکمیل می شود که خبری از سرنوشت امام موسی صدر به جهان اسلام برسد.

"سرت" آخرین سنگر دیکتاتور لیبی فرو ریخت تا خبرگزاری های جهان تصویر جنازه خونین معمر قذافی را به سراسر جهان مخابره کنند.

به گزارش جام جم آنلاین، زمانی که اخبار پیشروی انقلابیون لیبی در صدر اخبار خبرگزاریها قرار می گرفت ، پرسش در باره سرنوشت امام موسی صدر یکی از سوالات افکار عمومی جهان اسلام و عرب بود.

حال که لیبی به دست مردم این کشور از لوث وجود دیکتاتوری خون آشام آزاد شد ، پیگیری سرنوشت امام موسی صدر باید در اولویت دیپلماسی کشورهای اسلامی به خصوص جمهوری اسلامی قرار گیرد.

به گزارش البرز نیوز، شبکه بی بی سی عربی اعلام کرد: "فراس گیلانی" (خبرنگار بی بی سی عربی) گزارشی را درباره مزرعه ای که ماه مارس گذشته در جریان پوشش اخبار لیبی در آن بازداشت و توسط نیروهای قذافی شکنجه شده بود، تهیه کرد.

در این گزارش آمده است که تیم تصویربرداری بی بی سی هنگام فیلمبرداری با یگانی از نیروهای امنیتی ویژه روبرو شدند که به همراه چند سگ و تجهیزات ویژه شکافتن قبرها وارد این مکان شدند.

این گروه تلاش کردند تا از تصویربرداری تیم بی بی سی جلوگیری کنند و گفت وگو با افراد این گروه نشان داد که آن ها به دنبال کشف اجساد دفن شده در این مزرعه واقع در بیست کیلومتری جنوب طرابلس پایتخت لیبی هستند.

خبرنگار "بی. بی. سی" به "عبد الحکیم بلحاج" (رییس شورای نظامی در طرابلس) گفت که اطلاعاتی قدیمی وجود داشت مبنی بر این که "امام موسی صدر" به شهر "سبها" منتقل شده و پس از آن در "القلعه" مدفون گردیده است؛ اما اطلاعات جدید حاکی از آن است که وی در یکی از مزارع دفن شده است.

وی افزود: «ما اطلاعات را پیگیری می کنیم و می خواهیم به واقعیت برسیم و پس از کشف واقعیت آن را به اطلاع عموم می رسانیم.»

شبکه بی بی سی اعلام کرد: «درمزرعه ای که نیروهای قذافی درآن به دنبال اجساد بودند، اجسادی متعلق به مخالفان لیبیایی و شخصیت های آفریقایی دفن شده است.»

خبرنگار "بی. بی. سی" به "عبد الحکیم بلحاج" (رییس شورای نظامی در طرابلس) گفت که اطلاعاتی قدیمی وجود داشت مبنی بر این که "امام موسی صدر" به شهر "سبها" منتقل شده و پس از آن در "القلعه" مدفون گردیده است؛ اما اطلاعات جدید حاکی از آن است که وی در یکی از مزارع دفن شده است

هم چنین روزنامه ث‌النهارث‌ لبنان از سفر هفته آینده یک هیئت از این کشور به لیبی برای کسب اطلاع درباره سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش خبر داد.

برنا: این هیئت به ریاست "هیثم جمعه" مدیرکل رسیدگی به امور اتباع لبنانی مقیم خارج از کشور یکشنبه آینده به لیبی سفر می‌کند تا با مسئولان سیاسی و امنیتی این کشور برای آگاهی از سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش ملاقات کند.

برپایه این گزارش؛ این هیئت از مسئولان شورای انتقالی لیبی خواهد خواست تا اطلاعاتی را درباره سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش که در لیبی ربوده شدند، به دست آوردند.

دیدار این هیئت لبنانی از لیبی قبل از دیدار رسمی "عدنان منصور" وزیر امور خارجه لبنان به لیبی انجام می‌شود.

به گزارش العالم، وزیر امور خارجه لبنان قصد دارد که در سفر رسمی خود به لیبی درباره پرونده امام موسی صدر و همراهانش با مسئولان لیبیایی گفتگو کند.

امام موسی صدر 34 سال پیش به همراه دو تن از همراهانش به دعوت معمر قذافی به لیبی سفر کرد اما توسط قذافی ربوده شد و از آن زمان اطلاعی از سرنوشت وی و دو همراهشان در دست نیست.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: البرزنیوز،فردانیوز و جام جم آنلاین