تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام ‘سید مهدی خاموشی’ روز چهارشنبه در همایش ‘اقتصاد فرهنگ به مناسبت سال جهاد اقتصادی’ بدون اشاره به جزییات این بازی های رایانه ای، گفت: موسسه فرهنگی تبیان با همکاری بنیاد بازی های رایانه ای این بازی ها را تولید کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند بازی رایانه ای دفاع مقدس رونمایی می‌شود

دکتر خاموشی

حجت الاسلام ‘سید مهدی خاموشی’ روز چهارشنبه در همایش ‘اقتصاد فرهنگ به مناسبت سال جهاد اقتصادی’ بدون اشاره به جزییات این بازی های رایانه ای، گفت: موسسه فرهنگی تبیان با همکاری بنیاد بازی های رایانه ای این بازی ها را تولید کرده است.

وی افزود: موسسه تبیان مسوولیت تولید برخی از محصولات فرهنگی مانند بازی های رایانه ای را به عهده دارد ولی اگر فکر منسجمی درباره کیفیت تولید این گونه محصولات وجود نداشته باشد این صنعت را از دست خواهیم داد. به همین دلیل بایستی بازی هایی تولید شود که خریدار داشته و رقیب بازی های خارجی باشد و نرخ تولید بازی نیز باید کنترل شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که چرا صاحبان صنعت و تجارت در عرصه فرهنگی عزم جدی از خود نشان نمی دهند؛ افزود: جمهوری اسلامی ایران می تواند با سرمایه گذاری در تولید کارهای فرهنگی در کشورهای دیگر موفقیت های زیادی به دست آورد.

وی همچنین گفت: یکی از مزیت های سازمان تبلیغات اسلامی حرکت در تولید فاخر، باکیفیت و همچنین توزیع به هنگام و فراوان در حوزه صنایع فرهنگی و اقتصاد فرهنگی است و حوزه هنری سازمان تبلیغات سازمانی آماده برای فعالیت در این زمینه است. چون این حوزه در عرصه های کتاب، فیلم، سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و دیگر کالاهای فرهنگی است.

خاموشی افزود: کتابی که بیش از 140 نوبت منتشر می شود نشان دهنده استقبال مخاطبان از آن است و امروز در حوزه هنری تلاش می کنیم تا چاپ کتاب های این حوزه را به بالای 50 نوبت برسانیم.

وی گفت: در حوزه کتاب با سیاست توسعه فروشگاه عرضه کتاب، فروشگاه های زنجیره ای کتاب را تاسیس کردیم که اینک شاهد گسترش و توسعه این فروشگاه ها هستیم.

وی در پایان اظهارداشت: در حوزه جریان پول و سبد مصرفی کالا باید تلاش کنیم تا کارهای فرهنگی بیشتر از گذشته پیشرفت داشته باشد و بایستی این مطالبه اجتماعی را آنقدر افزایش دهیم که روزی فرهنگ به سایر حوزه های کشور کمک مالی کند نه این که فرهنگ وامدار نظام پولی کشور باشد.

‘محمد روشن’ دبیر علمی همایش اقتصاد فرهنگ نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های شورای اقتصاد فرهنگ در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: انتشار کتاب ‘فرهنگ در منظر مقام معظم رهبری’ نوشته ‘امیر سیاهپوش’‌ و ‘علی آقاپور’ یکی از کارهای این شورا بود که از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به عنوان چراغ راه برای فعالیت های شورا استفاده می شود.

در ادامه این مراسم ‘علینقی مشایخی’ عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، ‘مسعود نیلی’ رییس دانشکده مدیریت دانشگاه شریف، ‘عباس سلیمیان’ عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان، حجت الاسلام ‘سید مهدی خاموشی’ رییس سازمان تبلیغات اسلامی، ‘جواد محمدپور قاضی‌’ معاون پژوهشی دانشگاه سوره، به عنوان هیات علمی این همایش به تبیین دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و موضوع های مربوط به اقتصاد فرهنگ را با حضور کارشناسان و صاحبنظران این حوزه مطرح کردند.

اولین همایش اقتصاد فرهنگ از سوی دانشگاه سوره (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) و شورای اقتصاد فرهنگ سازمان تبلیغات در تالار اندیشه حوزه هنری در حال برگزاری است.

تنظیم: هومن بهلولی