تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از غرفه موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: موسسه تبیان رسالت هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان رسالت هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده دارد

بازدید دکتر خاموشی از غرفه تبیان

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از غرفه موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: موسسه تبیان رسالت هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده دارد.

به گزارش روابط عمومی، در پنجمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی خاموشی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی از غرفه های تبیان و نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

دکتر خاموشی در گفتگویی با خبرنگار این واحد، با بیان اینكه حضور تبیان را در این نمایشگاه مثبت می‌داند، افزود: با استقبالی که نسل جوان ما دارند و پیشرفت هایی که موسسات خصوصی، دولتی و نهادها دارند خدا را شاکرم و به وجد می آیم. ما حتما پنج سال گذشته در این نقطه ای که در حال حاضر قرار داریم نبودیم، بازی های بومی به چشم می خورد که ساخته شده است و استقبال نسل جوان و نوجوان از این بازی ها هم خوب است. در این رقابت صحنه یک مقدار پیشرفت کرده ایم ولی البته نباید به این میزان اکتفا کنیم و بگوییم ما به اهداف رسیده ایم، ما باید در طول سالیان متوالی و آینده پیش رو صدها بازی تحویل دهیم، بازی های هدفدار، اگر آنها بازی علیه جمهوری اسلامی ایران درست می کنند و  می گویند که آمریکا ایران را می گیرد، ما در مقابل باید بگوییم ایران توانمند است و  آمریکارا در سرزمین خودش شکست دهد ، بیداری اسلامی داریم، مسائل خانواده، سطح زندگی ایرانی اسلامی داریم، بازی های هیجان انگیز مدل بومی داریم، ما طرح مستقل از کارهای زیادی می کنیم که این عرصه را بتوانیم فتح کنیم و برای جهان در منطقه خودمان پیام داشته باشیم تا جهان به ما نظر کند و داوطلب خرید کالاهای تولید ایرانی باشد و این نسل جوان را که من می بینم نوید این را می دهد.خود سازمان تبلیغات و نهاد های دیگر این دستور کارشان باشد که از این نوع تولیدات حمایت کنند و تولیداتی در فراز جمهوری اسلامی ایران تحویل جامعه بدهند.

دكتر خاموشی در پاسخ به این سوال كه به نظر شما بازی های موسسه تبیان نسبت به بازی موسسات دیگر چگونه بوده است؟ گفت: من چون متول این کار می‌باشم  و مسئول هستم نباید زیاد تعریف کنم ولی فکر می کنم در جمهوری اسلامی ایران یکی از مراکز مهم تولید بازی ها، موسسه تبیان بوده، همین جا کاملا پیدا است خود موسسه به تنهایی تولید نمی کند بلکه تولیدات را هدایت می کند و نخبگان این فن را که عمدتا از نخبگان نسل دانشگاهی ما هستند را شناسایی و بین آنها رقابت فنی ایجاد می کند و از نظر علمی سعی می کند توان علمی آنها را به کار بگیرد و تمام این آثار که انجامش به نتیجه رسیده، نتیجه کارکرد همین نسل جوان نخبه ما است. من معتقدم ما این صنعت را می توانیم در دنیا به رقابت با ارزش های جهان در بیاوریم ان‌شاء‌الله بتوانیم این کار را هم انجام دهیم ، تبیان خودش این چنین رسالتی دارد. هدایت، حمایت و نظارت، قائل است و وارد. امیدوارم  بتوانیم با سرعت بیشتر ، حجم بیشتر و بالاتر حمایت و توان کارکرد بیشتر را در این عرصه بکار ببریم.

وی در این راستا افزود: بازی کوهنورد جنبه قهرمانی زیاد ندارد پهلوانی دارد و بازی خوبی است، آلواتان بازی فوق العاده ای است، بازی زمین اگر نتیجه بدهد به نظرم فروش بسیار بالایی خواهد داشت، بازی رالی و مامور ویژه که ادامه پیدا کند سرعت هیجانی خوبی به نسل جوان ما می دهد. در مشابه خارجی ما نمونه کمی نداریم بلکه نمونه های بهتری هم داریم و ما در اینجا محصولات ایرانی نمایش می دهیم در محصولات صنعتی ایران تحقیقاتی که در این بازی ها به کار می رود تحقیقاتی باشد که وقتی بازی به دست کاربر می رسد ایران را تداعی کند نه یک کمپانی خارجی و یا یک شبکه خارجی، و فرهنگ خودی را بیشتر تبلیغ و ترویج کند تا فرهنگ بیگانه ما در این بازی ها، بازی های استراتژیک هم داریم بازی در شبکه که در بیاید نتیجه خوبی خواهد داشت که تعداد زیادی با هم می توانند در شبکه بازی کنند. هر کدام تعریف خودش را دارد من می توانم بگویم در این مجموعه فکر شده و با این کیفیت آمدیم، میراث فرهنگی که تولید کردند خوب بود توضیح مراکز تمدنی فرهنگی ما بود، مثلا بازی مبارزان جنگل که در شمال توسط نیروهای تبیان کار شده است. این مواردی که عرض می کنم نمی خواهم بگویم در سطح و تراز بالا در می آیند ولی می گویم خیزی که نسل نخبه ما بر می دارد ما را به وجد می آورد که بیشتر کار کنیم و کمک کنیم كه بهتر از این باشد.»

گفتنی است دکتر خاموشی بعد از دیدن از غرفه بازی های رایانه ای تبیان از غرفه های ایرانسل، کودک و دانش آموزی تبیان نیز بازدید به عمل آورد.

تنظیم: هومن بهلولی