تبیان، دستیار زندگی
یونس این روزها در پادگان دارد خدمت سربازی را سپری می‌کند. اصلا اهل مصاحبه نیست. علاوه بر این که بازیگر است، نقاش هم هست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«امیر» در پادگان!!!

ناگفته هایی درباره یونس غزالی بازیگر نقش «امیر» در سریال «وضعیت سفید»


یونس این روزها در پادگان دارد خدمت سربازی را سپری می‌کند. اصلا اهل مصاحبه نیست. علاوه بر این که بازیگر است، نقاش هم هست.


یونس غزالی

در مسیر نوجوانی به جوانی است، همه جا هست و هیچ کس او را جدی نمی‌گیرد، عاشقی دلخسته‌ای که همه را با گنگی‌ها و پرگویی‌هایش کلافه می‌کند اما تا به اینجای کار حسابی خودش را در دل مخاطبان قاب شیشه‌ای جا کرده است. امیر قصه «وضعیت سفید» که مخاطبان این شب‌های شبکه 3 و هم‌نسلانش در دوران موشکباران دهه 60 را پر از حس نوستالژیک توامان با بغض و لبخند می‌کند.

نقش امیر در سریال «وضعیت سفید» را یونس غزالی بازی می‌کند. بازیگری که با وجود تجربه کم‌اش تحسین همه را برانگیخته است و از همین حالا باید آینده خوبی برای استعداد او تصور کرد.

روح الله حجازی کاشف استعداد یونس غزالی

سینمادوستان پیش از این بازی‌‌اش را در فیلم «در میان ابرها» به یاد می‌آورند؛ غزالی در خصوص چگونگی دعوت شدنش از سوی روح الله حجازی برای بازیگری می‌گوید: «قبلا دوتا فیلم رو براشون بازی کردم و همکاری من با ایشون از فیلم «ماه جبین» و «آواز خاک» آغاز شد و از من شناخت کافی داشتن و برای «در میان ابرها» هم دعوت کردن و نقش رو دوست داشتم و همچنین فیلمنامه را پذیرفتم.»

حسن پورشیرازی یونس غزالی را به ما پیشنهاد داد

اما گویا حمید نعمت‌الله که با جسارت تحسین برانگیزش برای سپرن نقش اول سریالش به این چهره‌ ناشناس و به کارگیری ظرفیت‌ها و توانایی‌های او غزالی را به عنوان یکی از استعدادهای امروز بازیگری مطرح کرده است، هیچکدام از کارهای پیشین او را ندیده است و برای یافتنش  هم ماه‌ها زحمت کشیده و کلی از پیدا کردنش هم هیجان‌زده شده است. این کارگردان در مصاحبه‌ای با مهر گفته است: «به لحاظ سنی و ظاهری بازیگری مثل امیر کم بود و بازیگرانی هم که داشتیم چهره‌های شیک داشتند. از تعدادی از علاقمندان تست گرفتیم، اما کسی را با ویژگی‌هایی که در نظر داشتم، پیدا نکرده بودیم. خیلی هم نگران شده بودم، چرا که زمان فیلمبرداری هم نزدیک می‌شد. خیلی به ندرت پیش آمده من کلافه بودنم را به گروه نشان بدهم، اما برای انتخاب بازیگر نقش امیر کلافگی خودم را به گروه نشان دادم و به همه گفتم به مدارس بروند و دنبال چهره‌ای بگردند. تا اینکه حسن پورشیرازی قرار بود نقشی را بازی کند، یونس غزالی را به ما پیشنهاد داد. وقتی بچه‌ها با او تماس گرفتند، گفت بازی نمی‌کند. من هم بی خیال شدم. تا اینکه یک نفر دیگر یونس را پیشنهاد داد. سرانجام به عباس غزالی زنگ زدیم و به او گفتیم که برادرش را برای بازی راضی کند. وقتی امیر را پیدا کردم به حدی هیجان زده شدم که به گروه سریع گفتم این بازیگر انتخاب شد.»

امیر قصه «وضعیت سفید» که مخاطبان این شب‌های شبکه 3 و هم‌نسلانش در دوران موشکباران دهه 60 را پر از حس نوستالژیک توامان با بغض و لبخند می‌کند.

سربازی که اصلا به دنبال شهرت نیست

یونس این روزها در پادگان دارد خدمت سربازی را سپری می‌کند. اصلا اهل مصاحبه نیست. علاوه بر این که بازیگر است، نقاش هم هست. او به شدت به انیمیشن علاقه‌مند است و تصمیم دارد بعد از اتمام دوره سربازی‌اش این حرفه را ادامه بدهد. یونس شخصیت خاصی دارد. اصلا به دنبال شهرت نیست. مثلا اگر عکسش روی جلد یک مجله چاپ شود اصلا برایش اهمیت ندارد. یک جوری خاص است. به دنبال علایق خودش است. اینها گفته‌های بازیگر نقش بهروز، درباره برادرش یونس غزالی است.

یونس غزالی
ته‌تغاری خانواده و نابغه‌ای که در رفاقت می‌توان روی او حساب کرد

عباس غزالی که به واسطه حضور برادر کوچکترش در «وضعیت سفید» برای نقش بهروز انتخاب شده است در ادامه می‌افزاید: «یونس از من کوچک‌تر و ته‌تغاری خانواده است، اما بدون اغراق بگویم به نظرم یونس یک نابغه است نه در بازیگری بلکه در اخلاق و رفتار. او کلاس‌های بازیگری نرفته است اما اصول بازیگری را غریزی می‌داند. او بسیار کم‌حرف است اما در رفاقت می‌توان روی او حساب کرد.»

امیر خیلی به یونس شباهت دارد

بازیگر نقش بهروز در بخش دیگر مصاحبه‌اش با جام جم از شباهت یونس و امیر و هم‌بازی شدن با او می‌گوید: «امیر خیلی به یونس شباهت دارد. خوشحالم که با یونس در «وضعیت سفید» همبازی بودم. همکاری برادرم که در سریال نقش عموی او را بازی می‌کنم خیلی با من زیاد بود و وقتی روبه‌روی هم بازی داشتیم خیلی به من در انتقال حس‌هایم کمک می‌کرد.»

یونس غزالی
علاقه‌مند به انیمیشن‌سازی و ادامه تخصیل در این رشته

اما یونس نیز این موفقیت و ورود به دنیای بازیگری را مدیون برادرش (عباس) می‌داند و در یکی از معدود مصاحبه‌هایش با تاکید بر علاقه‌اش به انیمیشن‌سازی و ادامه تحصیل در این رشته، در پاسخ به احتمال ادامه بازیگری‌اش گفته است:«اگر لطمه نزنه و قابل تفکیک باشه از نظر زمانی و نقش مورد نظر و خوبی پیشنهاد بشه بله...»

تحول شخصیت امیر در پایان قصه

آیا امیر قرار است تا آخر سریال نخودی باشد یا قرار است اتفاقاتی برای این شخصیت که تا اینجای سریال مهم‌ترین شخصیت قصه بوده، رخ دهد؟ هادی مقدم‌دوست، یکی از نویسندگان سریال «وضعیت سفید» درباره امیر و مقطع سنی که برای او انتخاب شده به جام‌جم گفته است: «امیر دوران بلوغ را سپری می‌کند. شخصیت او در حال شکل‌گیری است و این برای ما مهم بود. امیر از نقطه‌ای در قصه آغاز می‌شود و در انتهای داستان جایی که شخصیتش شکل دیگر و جدی‌تری به خود گرفته، تمام می‌شود.»

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:شبکه ایران/نرگس عاشوری