تبیان، دستیار زندگی
اخیراً محققان هلند مطالعاتی روی تأثیر فیبرها در سلامت کودکان انجام داده‌اند که نشان می‌دهد کودکان باید به اندازه‌ی کافی فیبر مصرف کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تأثیر فیبرها روی کودکان


اخیراً محققان هلند مطالعاتی روی تأثیر فیبرها در سلامت کودکان انجام داده‌اند که نشان می‌دهد کودکان باید به اندازه‌ی کافی فیبر مصرف کنند.

فیبر

محققان پیش از این، اهمیت مصرف فیبرها در افراد بزرگسال را بارها به اثبات رسانده‌اند. فیبرها تأثیر زیادی در هضم بهتر غذا و رفع مشکل دفع دارند.

این بار نتایج یک پژوهش هلندی که در مجله‌ی Pediatrics  به چاپ رسیده است نشان می‌دهد مصرف فیبرها همین تأثیر را در کودکان نیز به جای می‌گذارد.

محققان به دنبال راهی برای یافتن بهترین روش برای بهبود سلامت گوارشی در کودکان بوده‌اند. گفتنی است که 3 درصد کودکان غربی از مشکلات مزمن گوارشی رنج می‌برند.

هدف محققان دست یافتن به درمان غیر دارویی این مشکل بوده است برای همین آن‌ها 640 بیمار را تحت نظر گرفتند.

در بین راه حل‌های متعددی که برای رفع مشکل دفع یا همان یبوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد محققان از فیبرها، پربیوتیک‌ها، پروبیوتیک‌ها، داروهای ضدیبوست و مصرف آب استفاده کردند.

محققان پیش از این، اهمیت مصرف فیبرها در افراد بزرگسال را بارها به اثبات رسانده‌اند. فیبرها تأثیر زیادی در هضم بهتر غذا و رفع مشکل دفع دارند

نتایج نشان داد که مصرف فیبرها یا مکمل‌های غذایی فیبرها تأثیر بیشتر و بهتری در حل مشکلات دفع دارند. فیبرها در مواد غذایی طبیعی وجود دارند. حبوبات پخته، غلات و دانه‌ی سویا سرشار از فیبر هستند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: BUM

مطالب مرتبط:

کاهش مرگ و میر با مصرف فیبرها

فیبرها؛ دوستدار قلب

نقش فیبر غذایی در سلامتی بدن

فواید فیبرهای غذایی برای بدن

فیبر غذایی و اثرات آن

مزایای استفاده از فیبر غذایی

اثرات مفید فیبرهای‌غذایی بر بیماری‌ها

مقدار فیبر در غذاهای مختلف

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.