تبیان، دستیار زندگی
هکتور مالو رمان نویس فرانسوی در سال 1830 در نرمادی متولد شد. در ژوئن به مدرسه رفت و پس از پایان تحصیلات در شهر روان به پاریس رفت و در رشته ی حقوق به تحصیل ادامه داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هکتور مالو نویسنده ی رمان باخانمانان
هکتور مالو نویسنده ی رمان باخانمانان

هکتور مالو رمان نویس فرانسوی در سال 1830 در نرمادی متولد شد. در ژوئن به مدرسه رفت و پس از پایان تحصیلات در شهر روان به پاریس رفت و در رشته ی حقوق به تحصیل ادامه داد. سپس در دفتر اسناد رسمی به کارآموزی پرداخت و در ضمن با روزنامه های مختلف هم کاری کرد و در پاریس به کار روزنامه نگاری مشغول شد.

نخستین رمان او با عنوان دلدادگان در سال  انتشار 1891 یافت که بسیار موفق بود. به دنبال آن دو جلد دیگر با عنوان همسران و فرزندان انتشار کرد. هکتور مالو در بین سال های 1859 و 1869 یعنی در ظرف ده سال در حدود 70 رمان نوشت و به دست چاپ سپرد که بعضی از آن ها در چند جلد انتشار یافته است. از آن جمله می توان به دکتر کلود، خواهر کوچولو، نیازمند، عشق سخت، رمان ههای عاشقانه ی من و برگزیده ی صفحات اشاره کرد. هکتور مالو همچنین تعداد بسیاری از رمان ههای خارجی را به زبان فرانسوی ترجمه کرده است.

معروف ترین رمان هکتور مالو باخانمان است که به دریافت جایزه ی آکادمی فرانسه نایل آمد و تنها کتابی است از هکتور مالو که هنوز تازگی و تاثیر غم انگیز خود را در نسل جوان حفظ کرده و پیوسته از آن تجدید چاپ شده است.

ادبیات کودکانه ی هکتور مالو با رمان باخانمان خود در کنار نویسندگان بزرگی مانند ژول ورن و کنتس دوسگور قرار می گیرد و او نیز یکی از آفرینندگان دنیای ادبیات کوکانه است. هکتور مالو که در داستان پردازی لحن صادقانه و خوشایندی به کار می برد و آثارش پیوسته مورد توجه نوجوانان است، علاوه بر آن که نویسنده ی مسائل اخلاقی و تربیتی است، از زندگی عصر جدید و رنج عمیق انسانی نیز ادراکی کامل دارد. ارشادهای دلپذیر او و دقت فراوان در شرح وقایع عینی محیط، موجب پیروزی کتاب هایش گردیده است.

رمان هکتور مالو با همین عنوان نوشته شد. کسی هم آخرش نفهمید چرا با وجود آواره و سرگشته بودن شخصیت اول داستان و بی خانمان بودنش هکتور مالو این نام را انتخاب کرد.

هکتور مالو رمان نویس و داستان نویس پرکار فرانسوی در سال 1907 درگذشت. در حالی که کتابی که نوشته بود به چندین زبان زنده ی دنیا ترجمه شده بود؛ شرکت های معتبر فیلم سازی جهان از آن فیلم های متعددی در قالب سریال تلویزیونی، سینمایی و کارتون انیمیشن با نام های مختلف با ایفای نقش هنرمندان و کارگردانان بنام و مشهور جهان به تصویر کشیده شده اند؛ مانند 1915 «جورج مونک/فرانسه»، 1966 «ژان ویرنیر/فرانسه» و 2003 «پاسکال چافوت/فرانسه»

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:سلام بچه ها

مطالب مرتبط:

شازده کوچولو

مجسمه ساز ایتالیایی

دومین استاد بزرگ مینیاتور

غول آفرینش ادبی

ایرج افشار

معلم شهید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.