تبیان، دستیار زندگی
یکی از اسناد تکان دهنده ای که سراسر جهان را در بهت و حیرت فرو برده، برنامه ی رهبران صهیونیسم یا همان پروتکل های زعمای صهیون است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهبر به کدام پروتکل اشاره کردند؟


یکی از اسناد تکان دهنده ای که سراسر جهان را در بهت و حیرت فرو برده، برنامه ی رهبران صهیونیسم یا همان "پروتکل های زعمای صهیون" است.

روز گذشته مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جمعی از نخبگان و برگزیدگان استان کرمانشاه  ضمن تاکید بر  لزوم ایجاد الگو سازی مناسب برای جوانان به نقش رسانه های غربی در ایجاد الگوهای مخرب اشاره کردند و فرمودند:

"امروز سعى میشود در زمینه‌هاى گوناگون براى جوامع مختلف الگو تراشیده بشود. حقیقتاً سیاستهائى این را دنبال میكنند. وقتى شما مى‌بینید فرضاً یك موجود منحرف دوجنسى بدون اینكه یك هنر فوق‌العاده برجسته‌اى داشته باشد، یكهو اول در تمام رسانه‌هاى آمریكائى و بعد غربى، اسم و رسم پیدا میكند و مجلات معتبر و پرتیراژ غربى عكسهاى او را، زندگینامه‌ى او را، سنین مختلف او را، شكلهاى گوناگون زنانه و مردانه‌ى او را منعكس میكنند، این را نمیشود حمل بر یك امر تصادفى كرد؛ این، فكرشده است. اینها الگوسازى‌هائى است براى منحرف كردن نسلهاى بشرى. آماج حمله هم فقط ایران نیست. با مشاهده‌ى این چیزها، در ذهن انسان تأیید میشود آن چیزى كه سالها قبل به عنوان پروتكلهاى صهیونیستى در دنیا منتشر شد و به زبانهاى مختلف ترجمه شد؛ كه یكى از مواد آن پروتكلها این بود كه باید نسلهاى بشرى از رویّه‌ها و روشهاى انسانىِ متعارف دور بشوند؛ دچار انحرافات اخلاقى بشوند. حالا هدف چیست، جاى بحث فراوانى دارد. یكى از اصول كارهاى فراهم كنندگان این تفكر انحرافى و خطرناك صهیونیستى، همین بوده. انسان روزهاى اول شاید باور نمیكرد، اما بتدریج انسان باور میكند. می خواهند الگوسازى كنند؛ حالا این نوعِ بدترش است، اما شكلهاى گوناگون دیگرى هم دارد. "

حال یکی از سوالات مهم در این زمینه این است که مقام معظم رهبری به کدام "پروتکل " اشاره کردند؟ به نظر می رسد اشاره ایشان به" پروتکلهای بزرگان صهیون" بوده است.

پروتكل ها برنامه هایی هستند كه سرمایه‌داران و اقتصاددانان ( متفكران و علمای ) یهود برای ویران كردن بنای مسیحیت، قلمرو پاپ و دست آخر اسلام، آنها را تنظیم كرده اند.

پروتکل زعمای یهود، صهیونیسم، پروتکل بزرگان بهود،سفر رهبری به کرمانشاه

واژه « پروتكل» معانی مختلفی دارد از جمله: پیش نویس قرارداد، معاهده و یا سند رسمی كه بین دو یا چند دولت امضاء می شود. اما در اینجا به مفهوم تصمیمات و فرمول‌هایی است كه از سوی جمعی از متفكران، استراتژیست‌ها و خاخام‌هاییهودی به منظور تسخیر عالم طراحی شده است به نوشته محقق برجسته و مبارز فلسطینی«عجاج نویهض» :

« پروتكل ها برنامه هایی هستند كه سرمایه‌داران و اقتصاددانان ( متفكران و علمای ) یهود برای ویران كردن بنای مسیحیت، قلمرو پاپ و دست آخر اسلام، آنها را تنظیم كرده اند. یهودیان صهیونیست معتقدند كه بعد از این ویرانی كه به گفته اصحاب پروتكل‌ها طی صد سال انجام خواهد شد. آنها بر جهان استیلا خواهند یافت و سلطنتی یهودی- داودی برقرار خواهند كرد كه با تدابیر و امكانات خود به یهودیان – با آن كه اقلیتی ناچیز هستند، امكان خواهد داد تا بر تمام جهان مستبدانه حكومت كنند و هیچ دینی، نه مسیحیت و نه اسلام، در كنار آیین یهودی- داودی باقی نخواهند ماند.»

2- متن پروتكل‌ها به منظور قرائت در چند جلسه كنفرانس برای بحث و تصمیم گیری و تایید نهایی آماده شده بود كه پلیس مخفی تزار روس به كنفرانس مزبور به ریاست تئودور هرتزل در شهر بال سوئیس برگزار شده بود،( سال 1897 میلادی) هجوم آورد و اوراق آنها را به تاراج برد.

اگرچه در سال های متمادی برخی پژوهشگران به اصالت تاریخی این پروتکلها انتقاداتی وارد می سازند اما به نظر می رسد حساسیت بیش از حد اسراییلی ها به انتشار این پروتکلها درجهان و برخورد با مترجمان و ناشران آن و بایکوت و تخریب آنها نشانگر واقعیت تاریخی آنان است.

در پروتکل دوازدهم درباره برنامه کنترل محافل صهیونیستی بر مطبوعات و رسانه ها این چنین می خوانیم:

نحوه عملكرد مطبوعات در قلمرو حكومت ما به شرح زیر خواهد بود:

الف - از آنجا كه مطبوعات نقش بسیار بزرگى در برانگیختن و فرونشاندن احساسات مردم دارند، لذا ما مى‏توانیم به موقع از چنین احساساتى در جهت رسیدن به هدفهایمان استفاده كنیم.

ما مطبوعات را كنترل مى‏كنیم- مطبوعات نخواهند توانست بدون اطلاع ما كمترین خبرى را در اختیار مردم بگذارند. البته در زمان حاضر ما تا حدودى به چنین هدفهایى رسیده‏ایم. زیرا تمام كانونهاى خبرى جهان اطلاعات خود را از چند كانون خبرى محدود دریافت مى‏كنند. این چند كانون خبرى محدود كه در آینده‏اى نزدیك تماماً به دست ما خواهند افتاد و هر آنچه را كه ما به آنها دیكته مى‏كنیم، در سراسر جهان پخش مى‏كنند

ب - از آنجا كه اكثریت مردم نمى‏دانند مطبوعات در خدمت چه كسانى هستند، لذا ما آنها را به خدمت خود در مى‏آوریم و حتى عواملى هم كه ممكن است مطبوعات را مورد حمله قرار دهند، زیر نظارت و كنترل شدید قرار مى‏دهیم.

ج - امروزه تأسیس، چاپ و نشر مطبوعات داراى هزینه ‏هاى فوق ‏العاده سنگینى است. ولى وقتى كه ما به قدرت رسیدیم، تنها در قبال دریافت مالیات، حق تمبر، و اخذ سپرده ‏هاى سنگین، اجازه تأسیس مطبوعات را به افراد مى‏دهیم و از این طریق پول قابل توجهى هم به خزانه دولت ما سرازیر مى‏شود. از سوى دیگر، وضعى پیش مى‏آوریم كه دولت ما از خطر حمله انتقاد مطبوعات مصون بماند و مطبوعات نتوانند روى لغزشهاى دولت ما انگشت بگذارند.

د - هرگاه بخواهیم، مطبوعات را به بهانه متشتت كردن افكار عمومى تعطیل مى‏كنیم.

ه - بعضى از عوامل‏مان را وامى‏داریم كه گاه به گاه در مطبوعات، بعضى از سیاست‏هایمان را كه خود مى‏خواهیم، مورد حمله قرار دهند. البته غرض از اینكار رد گم كردن است

.ما مطبوعات را كنترل مى‏كنیم- مطبوعات نخواهند توانست بدون اطلاع ما كمترین خبرى را در اختیار مردم بگذارند. البته در زمان حاضر ما تا حدودى به چنین هدفهایى رسیده‏ایم. زیرا تمام كانونهاى خبرى جهان اطلاعات خود را از چند كانون خبرى محدود دریافت مى‏كنند. این چند كانون خبرى محدود كه در آینده‏اى نزدیك تماماً به دست ما خواهند افتاد و هر آنچه را كه ما به آنها دیكته مى‏كنیم، در سراسر جهان پخش مى‏كنند.- اگر تدابیرى را كه در مورد مطبوعات اندیشیده ‏ایم، به مرحله اجرا درآوریم، ذهن و فكر غیریهودیان به تسخیرمان درمى‏آید و آنان وقایع جهان را از پشت عینكهاى رنگینى كه ما به چشم آنها مى‏گذاریم، مى‏نگرند.به راستى اگر در زمان حاضر، كشورى وجود نداشته باشد، كسى مى‏تواندمانع تشكیل كشور ما كه غیریهودیان احمق، آن را دولت نامرئى مى‏نامند، بشود؟ مسلماً با نابودى كشورهاى جهان همه دولتها به فرمان ما گردن مى‏نهند.

یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان