تبیان، دستیار زندگی
اخیراً افراد و موسساتی با جعل عناوین ماساژ درمانی چینی، درمان با فشار، استفاده از روغنهای گیاهی فرادرمانی، درمان ارتعاشی، در برخی جراید و مجلات تبلیغی دیده می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قصه ماساژدرمانی و مرفهین بی درد


اخیراً افراد و موسساتی با جعل عناوین ماساژ درمانی چینی، درمان با فشار، استفاده از روغنهای گیاهی فرادرمانی، درمان ارتعاشی، در برخی جراید و مجلات تبلیغی دیده می شوند.


ماساژ

آگهی‌های "ماساژ درمانی" به تازگی در نشریات و فضای مجازی افزایش بسیاری یافته‌اند، فعالیتی که بدون هیچ نظارتی انجام شده و با اعمال غیراخلاقی نظیر ماساژ خانمها توسط آقایان در آمیخته که بی‌تردید آثار و تبعات زیانباری بدنبال دارد .

دکتر مجید ابهری رفتارشناس اجتماعی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با مهر در رابطه با افزایش آگهی هایی که درباره ماساژ درمانی مشاهده می شود گفت: 85 درصد از این موسسات غیر قانونی و غیر اخلاقی هستند.

وی افزود:  از آنجا که هیچ کنترل و نظارتی بر آگهی های تبلیغاتی از سوی موسسات به ظاهر بهداشتی و درمانی وجود ندارد،  هرکس به خود اجازه می دهد در امر مهم پزشکی و سلامتی دخالت کند.

دکتر ابهری اظهار داشت: اخیراً افراد و موسساتی با جعل عناوین ماساژ درمانی چینی، درمان با فشار، استفاده از روغنهای گیاهی فرادرمانی، درمان ارتعاشی، در برخی جراید و مجلات تبلیغی دیده می شوند.

از آنجا که هیچ کنترل و نظارتی بر آگهی های تبلیغاتی از سوی موسسات به ظاهر بهداشتی و درمانی وجود ندارد،  هرکس به خود اجازه می دهد در امر مهم پزشکی و سلامتی دخالت کند

وی گفت:‌ ضمن تماس تلفنی با این گونه مراکز، شخص پاسخگوی تلفن اعلام می دارد که متخصص ماساژ از چین یا هند با چند جلسه ماساژ، دردهای جسمی مثل کمردرد، سیاتیک ، دردهای عضلانی و همینطور دردهای روحی و روانی مثل افسردگی، اعتیاد و افزایش وزن و کاهش آن را به طور تضمینی انجم می دهد. سپس اظهار می دارد که البته ماساژهای خانم برای آقایان و برعکس انجام می شود.

ماساژ صورت

این رفتارشناس اجتماعی با اشاره به این که حوزه فعالیت این گونه موسسات در شمال شهر بیشتر بوده و از یک میلیون ریال تا چهار میلیون ریال برای هر جلسه اجرت ماساژ دریافت می شود گفت: ساختن ماسک صورت با انواع میوه ها، همینطور استفاده از وان حمام برای درمان ناراحتی های پوستی مثل چین و چروک پوست، آب کردن چربی های اضافی از روشهای کاری این موسسات است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: متأسفانه بدون توجه به ماهیت غیر اخلاقی و خارج از چارچوب پزشکی و درمانی این موسسات، روزنامه ها و مجله ها و بولتن های تبلیغاتی به خاطر درآمد، بلندگوی این گونه اقدامات غیر اخلاقی می شوند.

وی با تأکید بر این که کمرنگ بودن باورهای دینی و فاصله گرفتن از ارزشهای اخلاقی از یک سو و زندگی مجردی از سوی دیگر و همینطور تمایل به درآمدهای خارج از چارچوب برای عده ای باعث ظهور و گسترش این موسسات شده است، گفت:  اغلب افراد اعزامی اظهار می دارند در ژاپن، چین و مالزی دوره های ماساژ عالی دیده و حتی در برخی موارد ماهی هایی را که برای پوست مفید است به همراه می آورند.

دکتر ابهری گفت: افرادی که از ماساژورهای جنس مخالف استفاده می کنند معمولا علاوه بر کاستی های دینی و اخلاقی دارای ناهنجاریهای رفتاری و روحی بوده و دچار انحراف جنسی هستند. یک عده ممکن است به خاطر دسترسی به درآمدی که این کار دارد دست به این کار بزنند که نتیجه آن گسترش فحشای اخلاقی و هرزه نگری در جامعه خواهد بود.

بخش اجتماعی تبیان


منبع :شیعه آنلاین