تبیان، دستیار زندگی
یک مدرس حوزه علمیه در گفت‌‌وگو با فارس: تاریخ گواه کور بودن اهداف فمینیست‌هاست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت ازحقوق زنان، آری؟


یک مدرس حوزه علمیه در گفت‌‌وگو با فارس: تاریخ گواه کور بودن اهداف فمینیست‌هاست .


زن

یک مدرس حوزه علمیه گفت: فمینیست‌ها با شعار احقاق حقوق زنان، پرچم طرفداری و حمایت از زنان را برافراشتند اما تاریخ گواه است که آنها چنین هدفی نداشتند چرا که احقاق حقوق زنان هیچ‌ زمانی محقق نشد.

فرزانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: زنان نیمی از افراد هر جامعه را تشکیل داده همچنین مربی مردان محسوب می‌شوند و بر همین اساس غرب تلاش می‌کند با مانور بر مسائل مربوط به زنان به اهدافی که از پیش برای خود برنامه‌ریزی کرده است، دست یابد.

وی با بیان اینکه نگاه اسلام به زن انسانی است، افزود: اسلام در قوانین خود فاصله‌ای بین زن و مرد مطرح نمی‌کند بلکه با توجه به ساختار وجودی زن و مرد، برای آنها وظایف مشخصی را تعریف کرده است.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: غرب با انکار و نادیده‌گرفتن حقایق و دیدگاه اسلام نسبت به زن، برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند که شاخص‌های اهداف غربی‌ها را می‌توان در سکولاریسم و اسلام‌ستیزی مشاهده کرد.

وی در خصوص علل وجود اسلام‌ستیزی بیان کرد: از دیرباز، دیدگاه اسلام ثروت و قدرت استعمارگران را به خطر می‌انداخت؛ اسلام نگاهی همراه با عدالت به مسائل مختلف دارد و بر همین اساس از صدر اسلام تاکنون قدرت‌طلبان برای رسیدن به اهداف خود، با اسلام در ستیز بودند.

اسلام در قوانین خود فاصله‌ای بین زن و مرد مطرح نمی‌کند بلکه با توجه به ساختار وجودی زن و مرد، برای آنها وظایف مشخصی را تعریف کرده است.

مافی با بیان اینکه اسلام، طبقه‌بندی جامعه به فقیر و غنی و مرد و زن را تاب نیاورده و بی‌عدالتی در عالم و جامعه بشریت را نمی‌پذیرد، افزود: دین مبین اسلام عدالت در تمام عالم را الزامی می‌داند.

وی در خصوص فعالیت ‌فمینیست‌ها عنوان کرد: فمینیست‌ها با شعار احقاق حقوق زنان، پرچم طرفداری و حمایت از زنان را برافراشتند اما تاریخ گواه است که آنها چنین هدفی را نداشتند و این امر را می‌توان دلیلی بر کور بودن اهدافشان دانست چرا که احقاق حقوق زنان هیچ‌ زمانی محقق نشد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: این فرقه نیز همانند بسیاری از مکاتب به پوچی رسیده چرا که جایگاه والایی که انسان از منظر الهی دارد را نادیده گرفته است.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : فارس