تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: سناریوهای آینده پرسپولیس را از الان نوشته ام و هواداران منتظر باشند كه ممكن است هر لحظه تصمیم غیر منتظره‌ای را از سوی من بشنوند، اما در شرایط كنونی، حمید استیلی سرمربی تیم فوتبال ما است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رویانیان:از كادر فنی راضی نیستم


مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: سناریوهای آینده پرسپولیس را از الان نوشته ام و هواداران منتظر باشند كه ممكن است هر لحظه تصمیم غیر منتظره‌ای را از سوی من بشنوند، اما در شرایط كنونی، حمید استیلی سرمربی تیم فوتبال ما است.

رویانیان

سردار رویانیان در نشست صبح روز سه‌شنبه هیات مدیره پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست خوبی بود و در آن برنامه‌های متعددی به تصویب رسید. اول این كه قرار شد در ساختار جدید باشگاه یكسری از برنامه‌ها بر اساس نقاط مثبت برنامه باشگاه‌های پیشرفته دنیا باشد. ما یك ماه است كه روی ساختار باشگاه‌های مختلف جهان مطالعه كردیم و مطالعات تطبیقی برای بومی سازی این برنامه‌ها صورت گرفته است. این طرح در هیات مدیره تصویب شد. همچنین مقرر شد مدیر عامل باشگاه به عنوان سخنگو در خدمت اصحاب رسانه باشد.

وی با اشاره به مصاحبه محمد پنجعلی یك از اعضای هیات مدیره پرسپولیس در برنامه تلویزیونی «90» در شب گذشته كه گفته بود «نظر شخصی من این است كه حیمد استیلی از سمتش استعفاء دهد»، گفت: اعتراضی هم روی صحبت‌های برخی از دوستان داشتیم كه نظر شخصی‌شان با مصاحبه های رسمی باشگاه قاطی نشود. مواضع باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی از تریبون باشگاه و توسط مدیر عامل اعلام می‌شود.

رویانیان با بیان این كه از عملكرد كادر فنی تیم پرسپولیس راضی نیست، گفت: من نسبت به عملكرد تیم ابراز ناخشنودی كردم.‌ پرسپولیس تیم بزرگی است این تیم در ایران با عظمت است. نباید عظمت این تیم را با باخت ها و حاشیه ها پایین بیاوریم. بنده تا زنده‌ام و در این مسئولیت هستم. نمی گذارم بزرگی پرسپولیس خدشه دار شود.

رویانیان تاكید كرد: ناخرسندی‌ام را در جلسه هیات مدیره هم مطرح كردم. من یك ماه نیست كه به پرسپولیس آمده ام، اما مطمئن باشید نمی گذارم وضعیت این گونه بماند. همه باید برای موفقیت پرسپولیس كمك كنیم و قرار نیست بار بر دوش یك نفر باشد. بی شك اصلاحاتی را به سرعت در این باشگاه انجام می دهم تا پرسپولیس بازسازی شود. وظیفه من صرفا نظارت كردن بر روی بردها و باختهای تیم فوتبال پرسپولیس نیست، من به عنوان مدیر عامل وظیفه دارم به همه ابعاد باشگاه و تمام تیم‌های پرسپولیس در رشته‌های مختلف فكر كنم.

رویانیان در پاسخ به این سوال كه آیا حمید استیلی همچنان سرمربی تیم پرسپولیس باقی می ماند و در بازی با نفت تهران روی نیمكت می‌نشیند، گفت: واقعیت این است كه من از عملكرد كادر فنی راضی نیستم، اما بنا بر تصمیم ها و برنامه‌های كه داریم، استیلی همچنان سرمربی تیم ما می‌ماند و بنده از او حمایت می‌كنم.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با بیان این كه انتخاب علی پروین به عنوان مدیر فوتبال این باشگاه ابتدایی ترین و اولین برنامه اجرا شده او در پرسپولیس بوده است، ادامه داد: انتخاب پروین در مسئولیت جدید اتفاقا در ساختار جدید باشگاه ما وجود دارد. ایجاد مسئولیتی تحت عنوان مدیریت راهبری فوتبال در باشگاه به این خاطر است كه تصمیمات مستقیم و اصلی فوتبالی از بدنه باشگاه جدا شود. من نمی‌خواهم ابعاد مختلف ساختار باشگاه در تیم فوتبال پرسپولیس تاثیر مستقیم داشته باشد. ساختاری كه به آن اشاره می‌كنم در هیات مدیره هم تصویب شد.

وی گفت: مدیر راهبردی باشگاه پرسپولیس، رییس كمیته فنی باشگاه هم هست. اعضای جدید كمیته فنی امروز در سایت باشگاه اعلام خواهد شد.

رویانیان در پاسخ به این سوال كه آیا حمید استیلی همچنان سرمربی تیم پرسپولیس باقی می ماند و در بازی با نفت تهران روی نیمكت می‌نشیند، گفت: واقعیت این است كه من از عملكرد كادر فنی راضی نیستم، اما بنا بر تصمیم ها و برنامه‌های كه داریم، استیلی همچنان سرمربی تیم ما می‌ماند و بنده از او حمایت می‌كنم، اما باید بگویم كه اصلاحاتی كه ما در باشگاه انجام خواهیم داد، جدا از تصمیم های كوتاه مدت و مقطعی است. بر اساس همین اصلاحات است كه مسئولیت مدیریت فوتبال در باشگاه ایجاد شد و تاثیر خودش را در بخش فنی تیم فوتبال ما خواهد گذاشت. مطمئن باشید از این پس شاید هر هفته یك تصمیم بزرگ را برای پرسپولیس را بشنوید.

رویانیان با گله مندی از برنامه «90» در شب گذشته، از این كه در این برنامه سوالی را تحت این عنوان كه «آیا با حضور پروین در مدیریت فوتبال پرسپولیس این تیم بهتر می‌شود یا خیر؟» گفت: بسیار تعجب كردم. من پنج برنامه اساسی برای بحران فعلی فوتبال پرسپولیس دارم كه اولین آن انتخاب مدیریت فوتبالی باشگاه بود. دوستان عجله كردند، هنوز برنامه‌های دیگر ما باقی‌مانده است.

رویانیان-پرسپولیس

وی در پاسخ به این سوال كه آیا ممكن است در صورت نتیجه‌ نگرفتن پرسپولیس در بازی بعدی كادر فنی تیم را تغییر دهید، گفت: هر تصمیمی امكان دارد، بی شك هر چیزی كه بتواند پرسپولیس را در شرایط كنونی و آینده به اوج برساند، ما آن را انجام می‌دهیم. ما هر كاری را برای خوشحالی طرفداران این تیم انجام می‌دهیم. ممكن است هواداران شاهد تصمیم های غیر منتظره از سوی بنده باشند، اصلا تصمیم غیر منتظره گرفتن كار من است، من مدیر بحران هستم. در حال حاضر حمید استیلی حتی اگر یك ساعت به مدت سرمربیگری‌اش مانده باشد از او حمایت می‌كنم، پروین هم كاملا هماهنگ شده به وضعیت تیم ورود كرده است. من راضی نیستم كه دو بازیكن سرنوشت ما را عوض كنند! پرسپولیس نیاز به عزت دارد، نه «شو!» مردم از ما شو یا فیلم نمی‌خواهند، مردم از ما تیمی می‌خواهند كه آن‌ها را راضی كند. من مسئول احساسات 20 میلیون طرفدار پرسپولیس هستم. نه این كه بخواهم طوری رفتار كنم تا یك مربی یا یك بازیكن از دست من ناراحت بشود یا نشود، مهم احساسات آن 20 میلیون طرفدار پرسپولیس است. محبتی كه من به بازیكنان این تیم در این مدت كوتاه كرده‌ام تاكنون كسی نكرده است. من رفعت و محبت پدرانه بسیاری را نثار آن‌ها كردم. تا وقتی كه مدیر عامل پرسپولیس هستم خودم را مسئول و پاسخگوی میلیون‌ها هوادار این تیم می دانم. هر وقت نتوانم از عهده این وظیفه برآیم، فوری پرسپولیس را ترك می‌كنم.

رویانیان ادامه داد: در مسئولیتی كه دارم هیچ تضمینی به هیچ كسی نمی دهم كه تا چه زمان بر سر كار باشد یا نباشد. من موارد نارضایتی ام را بیان كردم، به طور مثال از كادر پزشكی تیم راضی نیستم. اوضاع باید بهتر شود. خیلی‌ها در ابتدای ورودم به پرسپولیس گفتند كه تغییراتی را در باشگاه به وجود آورد تا چهره ات خوب شود! اما من برای این كار به پرسپولیس نیامده ام. من نمی‌خواهم شو اجرا كنم و نه از این جور تصمیم‌ها بگیریم. من می خواهم پرسپولیس وضعیت خوبی داشته باشد. در این مسیر با هیچ كس تعارف ندارم و هر لحظه ممكن است تصمیم جدیدی بگیریم.

رویانیان درباره علت عدم حضور پروین در جلسه هیات مدیره، خاطر نشان كرد: من از پروین خواستم كه امروز سر تمرین تیم برود، او به من گفت چه كار كنم؟ بیایم سر جلسه یا تمرین، كه من هم به او گفتم برو تمرین. در كار مصاحبه ها هم آب پاكی را روی دست دوستان ریختم و از این پس نه پروین، نه پنجعلی، نه فروزنده و نه نژادفلاح مصاحبه‌ در رابطه با پرسپولیس نخواهند داشت. بنده به عنوان سخنگوی باشگاه به صورت كاملا شفاف توضیحات را ارائه می‌كنم.

رویانیان در پاسخ به این سوال كه اگر تمام سناریوهای آینده پرسپولیس را از الان نوشته‌اید، پس چرا مسئولیت مدیریت فوتبال را به پروین داده اید؟ آیا این مساله با مسئولیت جدید او در تناقض نیست؟ گفت: پروین مدیریت اجرایی و راهبری فوتبال باشگاه پرسپولیس را بر عهده دارد، نه مدیریت راهبردی آن را .

رویانیان در پاسخ به این سوال كه اگر بنا باشد تصمیم‌های غیر منتظره و آنی بگیرید، آیا اگر روزی سرمربی تیم را بركنار كردید، می توانید به صورت غیر منتظره و آنی سرمربی جدید را انتخاب و معرفی كنید تا این تیم لطمه نخورد، گفت: از آن شبی كه به پرسپولیس آمدم تاكنون همه برنامه‌هایم را ریختم. همه گزینه‌هایی كه برای هدایت پرسپولیس ممكن باشد را در طول دو هفته انتخاب و درباره‌شان فكر كرده‌ام، در حال حاضر همه سناریوهایم را برای پرسپولیس چیده‌ام. سپردن مسئولیت مدیریت فوتبال باشگاه به پروین یكی از اقدامات ابتدایی من بود. طبق سناریوهایی كه نوشتم به خوبی می دانم در چه زمان‌های چه تصمیم‌هایی بگیرم، مطمئن باشید به موقع عمل خواهم كرد و همه تصمیمات در خدمت موفقیت باشگاه است.

رویانیان در پاسخ به این سوال كه اگر تمام سناریوهای آینده پرسپولیس را از الان نوشته‌اید، پس چرا مسئولیت مدیریت فوتبال را به پروین داده اید؟ آیا این مساله با مسئولیت جدید او در تناقض نیست؟ گفت: پروین مدیریت اجرایی و راهبری فوتبال باشگاه پرسپولیس را بر عهده دارد، نه مدیریت راهبردی آن را . بنابراین تصمیم های راهبردی را من می گیرم و او مصوبات ما را اجرا می‌كند.

بخش ورزشی تبیان


منبع :ایسنا