تبیان، دستیار زندگی
رییس‌جمهور از اعضای تیم‌های ملی والیبال، كشتی آزاد و فرنگی، تكواندو و دو و میدانی كه در مسابقات اخیر آسیایی و جهانی مقام كسب كرده بودند، طی مراسمی تقدیر كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیر رئیس جمهور از ورزشکاران


دکتر محمود احمدی‌نژاد دراین مراسم كه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در این جمع و تبریك روز تربیت‌بدنی گفت: یكی از بهترین جلسات،‌ جلساتی است كه با ورزشكاران و قهرمانان ورزشی داریم و من افتخارات اخیر ورزشكاران را به شما و ملت ایران تبریك می‌گویم.

تقدیر رئیس جمهور از ورزشکاران

رییس‌جمهور در بخشی از سخنان خود به سخنان مطرح شده در این جلسه درباره ورزش‌های صادراتی و وارداتی اشاره كرد و گفت: هر كار وعملی كه ریشه در انسانیت انسان داشته باشد، به نفع انسان و انسانیت انسان‌ها باشد، ماندگار است و همگانی می‌شود و در واقع میراث مشترك بشری است.

وی ادامه داد: مثلا در قضیه كشتی درست است كه كشتی خواستگاه‌اش ایران است و ما به این موضوع افتخار می‌كنیم؛ ولی اكنون این ورزش به میراث مشترك جهانی تبدیل شده و ما از این موضوع خوشحال هستیم و امید داریم روزی برسد كه تمام سنت‌های ملت ایران جهانی شود مثل نوروز كه جهانی شده و ما از این بابت خوشحال هستیم. رییس جمهور افزود: كشتی جهانی شده و از طرف دیگر تكواندو نیز جهانی شده، اشكالی ندارد. هر عملی كه به خاطر انسانیت انجام شود و ریشه انسانی داشته باشد، رشد می‌كند و می‌ماند و كسانی كه یك روز این رشته‌ها را پایه‌گذاری كرده‌اند، نیت انسانی داشته‌اند كه این ورزش‌ها باقی مانده است.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌كه خدا را سپاسگزاریم كه آثار فراوانی از ارزش‌های ملت ایران ماندگار و جهانی شده است،‌ گفت: این نشان می‌دهد كه ملت ایران در كارهای انسانی و ارزشمند پیش قدم بوده و آثار آن را در نقاط مختلف جهان می‌بینیم.

وی با اشاره به اهمیت ورزش ، تصریح كرد: فرهنگ و اعتقاد ما، انسان‌های بانشاط، زرنگ و باتحرك می‌خواهد، انسان‌های متفكر و باهوش و نه انسان‌هایی بی‌حال، گوشه‌گیر و از همه جا مانده، خدا خواسته كه انسان‌ها بانشاط، قوی و سالم باشند و یكی از بهترین عرصه‌های تجلی این ویژگی‌های انسانی، ورزش است و ورزش همه این‌ها را در خود دارد.

از دیگر عوامل موفقیت را توكل به خداوند و تلاش و صبر عنوان كرد و اظهارداشت: خدا را شاكریم كه امروز جریان قوی انسانی، خودباوری، امید به خدا و آینده در كل جریان ورزشی ما مشاهده می‌شود و این امید را زنده می‌كند كه ما هر روز شاهد موفقیت‌ها و پیروزی‌های بیشتری باشیم.

رییس‌جمهور درادامه با اشاره به سخنان مطرح شده در این جلسه در ارتباط با المپیك و همچنین برخی از اقدامات نادرست و سوء استفاده‌هایی كه در مسابقات بین‌المللی صورت می‌گیرد، گفت: در این جلسه دوستان گفتند در برخی از مسابقات بین‌المللی كارهای بدی انجام می‌شود، سوء استفاده‌ها و دغل‌كاری‌هایی انجام می‌شود، این‌ها چیزهای بدی است كه باید كنار گذاشته شود، ولی اصل مسابقات جهانی ارزشمند است. افراد از ملت‌های مختلف در این مسابقات حضور پیدا می‌كنند،‌ با هم مسابقه می‌دهند، دوست می‌شوند و جوانمردی را به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان این كه یك مسابقه ورزشی باعث به نشاط درآوردن میلیون‌ها انسان می‌شود، گفت: اگر رشته ورزشی مفید نباشد خود به خود حذف می‌شود.

تقدیر رئیس جمهور از ورزشکاران

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه از صحنه‌هایی كه می‌شود بزرگی و عظمت یك ملت را به نمایش گذاشت، عرصه مسابقات ورزشی است،‌ افزود: ملت ایران یك ملت بزرگ و قابل افتخار است و یكی از عرصه‌هایی كه می‌شود عظمت ملت ایران را در آن به نمایش گذاشت، ورزش است. من فكر می‌كنم در عرصه سیاست، اقتصاد، علم و ارزش ما باید تلاش كنیم كه سهم فرهنگی و تمدنی خود را بگیریم.

رییس‌جمهوربا تاكید بر این‌كه برای این كه موفق شویم باید خود را باور كنیم و اعتقاد به نفس داشته باشیم، گفت: باید باور كنیم كه می‌توانیم و این را همه باید باور داشته باشیم.

وی از دیگر عوامل موفقیت را توكل به خداوند و تلاش و صبر عنوان كرد و اظهارداشت: خدا را شاكریم كه امروز جریان قوی انسانی، خودباوری، امید به خدا و آینده در كل جریان ورزشی ما مشاهده می‌شود و این امید را زنده می‌كند كه ما هر روز شاهد موفقیت‌ها و پیروزی‌های بیشتری باشیم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تقدیر از احسان حدادی و با بیان این‌كه انشاءالله ما در المپیك نیز بتوانیم به موفقیت چشمگیری دست پیدا كنیم، به اعضای تیم ملی والیبال نیز گفت: بازی آخر شما را مشاهده كردم، بازی‌های خوب و روانی ارائه كردید.

وی همچنین به سخنان روسای فدراسیون‌های شركت كننده در این مراسم مبنی بر حمایت از تیم‌ها جهت حضور در مسابقات المپیك و ارائه بودجه‌های لازم اشاره كرد و گفت: بودجه‌های مناسب را اختصاص می‌دهیم، شما نگران بودجه نباشید، پیش‌بینی‌های لازم شده است و امیدواریم در مسابقات بعدی نیز شاهد افتخارات بیشتر شما باشیم. به امید روزی كه ایران در تمام زمینه‌ها بر بام جهان بنشیند.

رییس‌جمهور با اشاره به عزم دولت جهت پشتیبانی از ورزش، تصریح كرد : ما همه با هم هستیم و جزء یك تیم هستیم.

وی همچنین به سخنان روسای فدراسیون‌های شركت كننده در این مراسم مبنی بر حمایت از تیم‌ها جهت حضور در مسابقات المپیك و ارائه بودجه‌های لازم اشاره كرد و گفت: بودجه‌های مناسب را اختصاص می‌دهیم، شما نگران بودجه نباشید، پیش‌بینی‌های لازم شده است و امیدواریم در مسابقات بعدی نیز شاهد افتخارات بیشتر شما باشیم. به امید روزی كه ایران در تمام زمینه‌ها بر بام جهان بنشیند.

تقدیر رئیس جمهور از ورزشکاران

در پایان این مراسم با حضور رییس‌جمهور از قهرمانان و ورزشكاران و دست‌اندركاران تیم‌های شركت كننده تقدیر و قدردانی شد و جوایزی از سوی رییس‌جمهور به آنها اهدا شد.

در این مراسم علاوه بر عباسی وزیر ورزش و جوانان، یوسف كرمی قهرمان تكواندو، احسان حدادی قهرمان دو و میدانی، علیرضا نادی كاپیتان تیم ملی والیبال، مهدی تقوی قهرمان رشته كشتی آزاد و امید نوروزی قهرمان كشتی فرنگی و روسای فدراسیون‌های والیبال، تكواندو، كشتی و دو و میدانی به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین بنا مربی تیم ملی كشتی فرنگی كه به تازگی از سوی فیلا به عنوان بهترین مربی كشتی فرنگی انتخاب شده است، در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا