تبیان، دستیار زندگی
مدیركل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاكنون حضور نمایندگان رسانه ای 40 كشور جهان در بخش بین الملل نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها قطعی شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور نمایندگان رسانه ای 40 كشور در نمایشگاه مطبوعات تهران قطعی شد

نمایشگاه مطبوعات

مدیركل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاكنون حضور نمایندگان رسانه ای 40 كشور جهان در بخش بین الملل نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها قطعی شده است.

به گزارش روابط عمومی به نقل از كمیته اطلاع رسانی هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، محمدجواد آقاجری به تاریخچه برگزاری نمایشگاه های بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها ی تهران اشاره كرد و افزود: پیش بینی می شود در نمایشگاه امسال، حضور مطبوعات و خبرگزاری های خارجی بسیار گسترده تر از سال های گذشته باشد.

این مقام مسوول در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، نمایندگان مطبوعات و خبرگزاری های 50 كشور جهان در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات حضور یابند، اظهار امیدواری كرد: تا پایان زمان تعیین شده تعداد كشورهای متقاضی برای حضور در این نمایشگاه از مرز 50 كشور فراتر رود.

آقاجری همچنین درباره اجلاس تاسیسی اتحادیه بین المللی مطبوعات جهان اسلام گفت: مدیران مسوول و سردبیران مهمترین نشریات اسلامی از 35 كشور جهان نیز طی هفته نخست آبان ماه در تهران گرد هم می آیند تا با تعامل فكری با مسوولان نشریات ایرانی، اتحادیه مطبوعات جهان اسلام را تاسیس و فعالیت های آن را در جوامع اسلامی گسترش دهند.

مدیركل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاكنون 103مدیر مسوول، سردبیر و خبرنگار كشورهای اسلامی و غیراسلامی برای حضور در این دو رویداد بزرگ فرهنگی درخواست سفر به ایران كرده اند كه مراحل بررسی و صدور روادید آنها در حال انجام است.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها از سوم تا دهم آبان ماه امسال در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.

تنظیم: هومن بهلولی