تبیان، دستیار زندگی
کشف اطلاعات جدید در خصوص متهمین ردیف اول و دوم توطئه ترور سفیر عربستان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منافقین پشت ماجرای ترور سفیر؟


کشف اطلاعات جدید در خصوص متهمین ردیف اول و دوم توطئه ترور سفیر عربستان


سازمان مجاهدین خلق ایران

بر اساس اخبار بدست آمده از منابع موثق، پلیس بین الملل (اینترپل) اطلاعات جدیدی در مورد فردی بدست آورده که از او به عنوان متهم ردیف دوم در طرح ادعایی ترور سفیر عربستان یاد شده است.

این فرد با نام های علی/ غلام و غلامحسین شکوری، از اعضای اصلی سازمان مجاهدین خلق MEK-MKO(منافقین) است که طی سالهای متمادی با استفاده از گذرنامه های ایرانی و سایر اسناد هویت جعلی بین کشورهای مختلف تردد نموده است. این اطلاعات از جمله شامل جزئیات یکی از گذرنامه های نامبرده با شماره K10295631 صادره از واشنگتن به تاریخ 2006.11.30  است.

بر اساس این اطلاعات، شکوری در کشورهای مختلف تردد داشته و آخرین بار در واشنگتن و پادگان اشرف- مقر نظامی منافقین- در عراق مشاهده شده است.

یادآوری می نماید پلیس بین الملل (اینترپل) شماری زیادی از اعضاء این سازمان تروریستی را قبلا تحت تعقیب قرار داده است. بر اساس رویه اینترپل ، اطلاعات جدید در مورد متهم ردیف دوم، باید بلافاصله در اختیار اینترپل آمریکا قرارداده شود.

موساد به ارباب‌سیار اسناد هویتی جعلی داد

روزنامه اردو زبان امت، چاپ پاکستان به نقل از یک مقام‌ عالی‌رتبه سازمان اطلاعات این کشور گزارش داد: "متهم این پرونده سه ماه پیش از سازمان اطلاعات رژیم اسرائیل (موساد) مدارک هویت جعلی دریافت کرده بود."

وی همچنین فاش کرد که منصور ارباب سیار " قرار بود مجری عملیاتی به نام فوس فیلینگ باشد."

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یک‌شنبه (24 مهر، 16 اکتبر) بار دیگر کاردار سوئیس را به علت اتهام‌های بی‌اساس امریکا مبنی بر دست داشتن ایران در توطئه سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، فراخواند.

بر اساس این اطلاعات، شکوری در کشورهای مختلف تردد داشته و آخرین بار در واشنگتن و پادگان اشرف- مقر نظامی منافقین- در عراق مشاهده شده است

دستیار معاون وزیر و رئیس دفتر امریکای شمالی وزارت امور خارجه ایران، در این ملاقات با یادآوری تعهدات بین‌المللی دولت امریکا، تاکید کرد که تردیدی در بی‌اساس‌بودن ادعای امریکا وجود ندارد، اما ارائه اطلاعات شخصی متهم و فراهم کردن امکان دسترسی کنسولی به متهم از وظایف دولت امریکا است و هرگونه تاخیر در انجام این امر، مغایر منطق حقوق بین‌المللی و تعهدات دولت امریکا محسوب می‌شود.

وزارت دادگستری امریکا سه‌شنبه گذشته جمهوری اسلامی ایران را به دست داشتن در طرح ترور، عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در امریکا با کمک شخصی که گفته شده عضوی از یک باند مواد مخدر در مکزیک است، متهم کرد.

تهران می‌گوید، فرافکنی رسانه‌ای درباره این موضوع از سوی واشنگتن تنها با هدف منحرف کردن اذهان بین‌المللی از تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه فساد و سرمایه‌داری در سراسر امریکا انجام شده است.

یک مقام اطلاعاتی پاکستان می‌گوید، متهم به طراحی ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، از سازمان اطلاعات رژیم اسرائیل اسناد هویتی جعلی دریافت کرده بود.

محمد خزائی نماینده ایران در سازمان ملل متحد، با تنظیم شکایت‌نامه‌ای علیه امریکا، اقدام واشنگتن در این خصوص را "توطئه‌ای شیطانی" نامیده است.

علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نیز اتهامات اخیر امریکا علیه جمهوری اسلامی را سناریویی بچگانه توصیف و اعلام کرده است که مقامات امریکایی در نهایت مجبور به عذرخواهی خواهند شد.

فرآوری :یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: مهر، پرس تی وی