تبیان، دستیار زندگی
یکی از اولین برنامه های بهایی، برنامه ‎ای تحت عنوان پرطمطراق دیانت‎ بهایی است که به‎ طور متداوم از شبكه ‎های مختلف تلویزیونی پخش شد . نكته ی جالب آن ‎كه این برنامه كه از طریق خرید ساعاتی از زمان پخش شبكه‎ های تلویزیونی ماهواره‎ای ، روی آنتن می رفت ، تا ك
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهایی‌ها هم شبکه فارسی زبان زدند!


یکی از اولین برنامه های بهایی، برنامه ‎ای تحت عنوان پرطمطراق "دیانت‎ بهایی" است که به‎ طور متداوم از شبكه ‎های مختلف تلویزیونی پخش شد . نكته ی جالب آن ‎كه این برنامه كه از طریق خرید ساعاتی از زمان پخش شبكه‎ های تلویزیونی ماهواره‎ای ، روی آنتن می رفت ، تا كنون تنها از طریق شبكه‎ هایی پخش شده كه اهداف سیاسی ضد انقلابانه‎ ای را در پیش گرفته ‎اند.


بهاییت
اخیرا فرقه ی ضاله ی "بهائیت" در تلاشی تازه ، به قصد افزایش پیروان ، اقدام به راه‌ اندازی شبکه ی فارسی زبان جدیدی با محوریت علنی بهاییت در کشور آمریکا كرده است . این شبکه ای لس آنجلسی ، در برنامه‌ هایی ویژه و در قالب گزارش ، گفت ‌و گو ، نظر سنجی و ... به تبلیغ اهداف و آیین‌ های فرقه بهایی می ‌پردازد که به عنوان نمونه می ‌توان به عناوین زیر اشاره نمود :

-  گزارش از مراسم "عید رضوان" (Ridvan) و دیگر آئین ها.

- گفت ‌وگو با مردان و زنان  فارسی زبان که به این فرقه پیوسته‌ اند.

- تشریح دلایل پیروان این فرقه برای پیوستن.

- به تصویر کشیدن کشور ایران به عنوان بزرگ ترین ناقض حقوق بشر.

بهاییان همواره برای تبلیغ و جذب نیروهای تازه اهمیتی بسیار قائل بوده ‎اند چرا كه تحقق یكی از وعده‎ هایی را كه بنیان ‎گذاران این فرقه ی انحرافی داده ‎اند ، یعنی فراگیر شدن امر بهایی در سرتا سر جهان را در گرو افزایش نفوذ بهاییان می دانند که در این راستا بهترین و موثرترین روش استفاده از انواع رسانه می باشد.

از آن جایی که در دنیای امروز ، وسایل ارتباط جمعی امكاناتی فراگیر را فراهم آورده اند ، بهاییان نیز همچون بسیاری از گروه‎های سیاسی و اجتماعی كوشیده ‎اند از كاركردهای تكنولوژی ‎های نوین در راستای اهداف خود بهره‎‎ مند شوند كه در این زمینه تلویزیون به دلیل قابلیت تصویری و صوتی آن و همچنین وسعت مخاطبانش از جایگاه ویژه‎ ای برخوردار بوده است . یکی از اولین برنامه های بهایی ، برنامه ‎ای تحت عنوان پرطمطراق "دیانت‎ بهایی" است که به‎ طور متداوم از شبكه ‎های مختلف تلویزیونی پخش شد .

این شبکه ای لس آنجلسی ، در برنامه‌ هایی ویژه و در قالب گزارش ، گفت ‌و گو ، نظر سنجی و ... به تبلیغ اهداف و آیین‌ های فرقه بهایی می ‌پردازد

نكته ی جالب آن ‎كه این برنامه كه از طریق خرید ساعاتی از زمان پخش شبكه‎ های تلویزیونی ماهواره‎ای ، روی آنتن می رفت ، تا كنون تنها از طریق شبكه‎ هایی پخش شده كه اهداف سیاسی ضد انقلابانه‎ ای را در پیش گرفته ‎اند و در واقع حتی آن شبكه ‎هایی كه با اهداف مالی و اقتصادی برنامه ‎های خود را پخش می ‎كنند ، چون به عدم پایگاه اجتماعی این فرقه ی انحرافی در ایران آگاهی دارند ، تا كنون از روی آنتن فرستادن چنین برنامه‎ هایی صرف ‎نظر كرده‎ اند . اما آن دست از شبكه‎ های سیاسی كه اسلام‎ ستیزی را نیز در راستای مقابله با انقلاب اسلامی جزو اهداف خود قرار داده‎ اند ، حامیان پخش برنامه‎ های تلویزیون بهاییان از شبكه‎ های خود بوده ‎اند.

اهداف تلویزیون های بهایی :

- ارایه ی تصویری به‎ دور از واقعیت از فرقه ی بهایی.

- تشریح و توضیح عقاید و احكام فرقه‎ بهایی.

- تأثیرگذاری برمخاطب و جذب نیروهای جدید.

- مظلوم نمایی فرقه ی بهاییت.

بهاییت-بیت العدل

از آنچه گفته شد چنین بر می آید که فرقه ی بهاییت در اقدام خود مشتمل بر راه اندازی شبکه های تلویزیونی و ترویج رسانه ای این فرقه ، عزمی راسخ داشته و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند بود ، زیرا بر سردمداران بهایی ، این امر مشتبه گشته است که دین (فرقه) بهاییت از تمامی ادیان اصلح تر بوده و حکومت جهانی از آنِ این قوم خواهد بود ، بنابر این با تبلیغات و تعالیم گسترده ی خویش در پی اشاعه ی آیین خود هستند و اگر دولت های مسلمان بالاخص جمهوری اسلامی ایران اقدامی جدی در جهت خنثی سازی طرح ها و برنامه های این فرقه ی ضاله نکنند ، به زودی شاهد فراگیر شدن این فرقه به طُرُق مختلف و جای جایِ میهن اسلامی مان خواهیم بود و این واقعه به یقین غیر قابل جبران است.

فرآوری:آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: سایت وعده صادق