تبیان، دستیار زندگی
در طول روز افراد می‌توانند بیست عدد مغز، مصرف کنند که شامل مغز بادام، مغز پسته، مغز گردو و فندق است؛ یعنی از هر مغز، چهار عدد مصرف شود که این مقدار به بدن سود بسیار زیادی می‌رساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای تقویت حافظه، مغز پسته و بادام بخورید

پسته


باشگاه كاربران: به قول آن نوشته‌ای كه چند هفته پیش در صفحه باشگاه گذاشته بودیم، "شما یادتون نمیاد" آن موقع‌ها كه بچه‌مدرسه‌ای بودیم، مامان‌هایمان موقع خداحافظی ما و حركت‌مان به سمت مدرسه، در جیب‌هامان مقداری پسته و بادام و كشمش و نخودچی و خلاصه از این‌جور خوراكی‌ها می‌ریختند و می‌گفتند: «هر موقع كه دل‌ضعفه گرفتی، كمی از اینها را بخور؛ هم ضعفت از بین می‌رود و هم درس‌ها را بهتر یاد می‌گیری.» آن موقع‌ها كه مثل الآن انواع غذاهای بسته‌بندی و فست‌فود و انواع خوراكی‌های آماده، فراوان و در دسترس همه نبود؛ همین آجیل‌ها در زنگ‌های تفریح، حكم طلا را برایمان داشتند. ولی دانشمندان اخیرا به همان نتیجه‌ای رسیده‌اند كه بزرگ‌ترهای ما در سال‌های دور آن را تجربه كرده بودند!


سیدعلی ابوالحبیب؛ محقق طب اسلامی گفت:‌ مغزهای گیاهی دارای خواص بسیار زیادی است و مهمترین پروتئین‌ها در مغزهای گیاهی گنجانده شده است.

وی گفت: در طول روز افراد می‌توانند بیست عدد مغز، مصرف کنند که شامل مغز بادام، مغز پسته، مغز گردو و فندق است؛ یعنی از هر مغز، چهار عدد مصرف شود که این مقدار به بدن سود بسیار زیادی می‌رساند.

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: مغزها خلط‌ساز هستند و افرادی که مغز آنها "نزله" بیشتری تولید می‌کنند، می‌توانند از این مغزها استفاده کنند و افرادی که از مغزهای گیاهی به مقدار کافی استفاده می‌کنند، مغز آنها پاک‌تر است و مطلب را در کم‌ترین زمان حفظ می‌کنند.

ابوالحبیب افزود: نابغه‌ها کسانی هستند که محیط مغزی آنها پاک‌تر از افراد عادی است و مصرف مغزهای گیاهی در یادگیری و توان حافظه می‌تواند، بسیار مفید باشد.

وی بیان داشت: می‌توان پنجاه گرم از انواع مغزها یعنی از هر مغز حدود 12.5 گرم را پودر و در یک کیلو عسل مخلوط کرد؛ افرادی که کارهای فکری انجام می‌دهند، می‌توانند صبح، ناشتا، یک قاشق مرباخوری از عسلی که حاوی مغزهای گیاهی است، مصرف کنند؛ زیرا مصرف آن انرژی کافی به مغز می‌رساند و قند‌خون‌شان افت نمی‌کند. حتی کودکانی هم که صبح ناشتا و قبل از صبحانه عسل محتوی چهار مغز را مصرف کنند، ذهن‌شان آمادگی یادگیری بیشتری است.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: اگر بیش از بیست عدد از مغزهای گیاهی در طول روز خورده شود، به بدن ضرر زیادی می‌رساند؛ به دلیل این‌که مغزهای گیاهی عمدتاً‌ دارای طبیعت گرم و خشک هستند و استفاده بیشتر از این مغزها، ترشح صفرا در بدن را بیشتر می‌کند و مزاج افراد گرم‌تر می‌شود. به همین دلیل افرادی که روزانه به تعداد مناسب، مغزهای گیاهی مصرف می‌کنند، سرحال‌تر هستند.

مغزهای گیاهی مانند بادام، گردو، فندق و پسته، منبعی غنی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید برای بدن هستند.

نابغه‌ها کسانی هستند که محیط مغزی آنها پاک‌تر از افراد عادی است و مصرف مغزهای گیاهی در یادگیری و توان حافظه می‌تواند، بسیار مفید باشد

گردو، بادام، فندق و پسته حاوی بیست نوع پروتئین هستند که با استفاده معقول از آنها نیازهای بدن تأمین می‌شود. آجیل‌ها منبع انرژی در بدن هستند و بهترین روش، استفاده از چهار مغز «گردو، بادام، فندق و پسته» یا به صورت شیرهای گیاهی است که به جای یک وعده اصلی غذا از هر مغز، 12.5 گرم از هر کدام همراه با عسل یا خرما یا کشمش یا توت خشک مصرف شود.

این مقدار آجیل، چهار برابر گوشت انرژی دارد! البته مغزهای گیاهی عمدتاً‌ دارای طبیعتی گرم هستند؛ اما برخی از مغزها مانند تخمه گرمک، تخمه هندوانه،‌ تخمه کدو و شاه‌بلوط، دارای طبیعتی سرد و تر هستند و بقیه مغزها مانند بادام، پسته،‌ بادام زمینی، تخمه طالبی، نارگیل،‌ تخمه خربزه، کنجد،‌ گردو،‌ بادام هندی و فندق دارای طبیعتی گرم هستند.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: hasantaleb