تبیان، دستیار زندگی
درحالیکه بیش از یک میلیون دانش آموز پایه سوم ابتدایی شهرها و روستاها ورزش شنا را فرا می‌گیرند 60 درصد دانش آموزان مناطق مرحوم به ویژه عشایری از این طرح بی‌بهره‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محرومیت این بار هم فاجعه آفرید


درحالیکه بیش از یک میلیون دانش آموز پایه سوم ابتدایی شهرها و روستاها ورزش شنا را فرا می‌گیرند 60 درصد دانش آموزان مناطق مرحوم به ویژه عشایری از این طرح بی‌بهره‌اند.


" آموزش ورزش شنا" براساس طرحی به عنوان "سباح" در سال گذشته بین دانش آموزان پایه سوم ابتدایی آغاز شد و به گفته قائم مقام تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بیش از یک میلیون دانش آموز در این طرح فراگیر شرکت کردند.

شنا

در ابتدای اجرای این طرح عنوان شد که صد در صد دانش آموزان تحت پوشش طرح قرار می گیرند و در مناطقی که استخر شنا وجود نداشته باشد دانش آموزان به مناطق همجوار که دارای استخر هستند، منتقل می شوند تا آموزشهای لازم را فرا گیرند؛ همچنین کیومرث هاشمی وعده داده بود که دانش آموزانی که امکان انتقال آنها به مناطق همجوار نیست، در فصل تابستان و طی برگزاری یک اردو تحت آموزش قرار گیرند.

اما هفته گذشته، هاشمی در گفتگو با مهر عنوان کرد که برخی از دانش آموزان در مناطق محروم به علت نبود امکانات لازم تحت پوشش طرح قرار نگرفتند و تنها توانستیم به برخی از این دانش آموزان در قالب اردو ورزش شنا را اموزش دهیم؛ این در حالی است که تمام دانش آموزان مناطق شهری و شهرستانهای برخوردار تحت پوشش طرح قرار گرفته و در 12 جلسه آموزشی شنا را آموزش دیده اند.

در ابتدای اجرای این طرح عنوان شد که صد در صد دانش آموزان تحت پوشش طرح قرار می گیرند و در مناطقی که استخر شنا وجود نداشته باشد دانش آموزان به مناطق همجوار که دارای استخر هستند، منتقل می شوند تا آموزشهای لازم را فرا گیرند؛ همچنین کیومرث هاشمی وعده داده بود که دانش آموزانی که امکان انتقال آنها به مناطق همجوار نیست، در فصل تابستان و طی برگزاری یک اردو تحت آموزش قرار گیرند

همچنین عبدالرسول شکیبافر،مدیر کل دفتر عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح سباح از سوی وزارت آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزان سراسر کشور تصریح کرد: به دلیل نبود استخر در مناطق عشایری و کمبود اعتبارات کافی، بیشتر دانش‌آموزان عشایری از این طرح محروم هستند و نمی توانند آموزش شنا را فرابگیرند.

مدیرکل دفتر عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فقط 40 درصد از دانش‌آموزان در مناطق عشایری توانستند از طرح سباح استفاده کنند و 60 درصد از دانش آموزان تحت پوشش طرح قرار نگرفتند.

برای سال تحصیلی جدید نیز کیومرث هاشمی وعده پوشش صد درصدی را نداد و گفت: در برخی از مناطق مشکل کمبود استخر را داریم و نمی توانیم آموزش های لازم را ارائه دهیم، از ابتدا هم پیش بینی ما این نبود که پوشش کامل باشد و حدود 80 درصد را حدس می زدیم که البته به بیش از 90 درصد رسید.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : مهر