تبیان، دستیار زندگی
دعوا از طرف خانم ها این طوری استارت می خورد . اگر از تفاهم و آرامش دلزده و کم حوصله شده اید و دنبال تنوع هستید لازم است کمی با دعوا به زندگیتان نمک بزنید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راههای دعوا درست کردن ویژه بانوان


اگر می خواهید دعوا کنید و دنبال بهانه می گردید،اگر از تفاهم و آرامش دلزده و کم حوصله  شده اید و دنبال تنوع هستید لازم است کمی با دعوا به زندگیتان نمک بزنید!!! دعوا از طرف خانمها اینطوری استارت می خورد.

بهانه های دعوا ویژه آقایان را می توانید اینجا ببینید.


کمک گرفتن از لحظات اولیه

دعوا

همان لحظه ای که همسرتان وارد خانه می شود چیزی بگویید که نیروی منفی داشته باشد .باید به او بفهمانید که عصبانی هستید .اگر بتوانید احساس بدی را در همان لحظات اولیه به او منتقل کنید ،در طول شب به راحتی می توانید با کوچکترین بحثی دعوا راه بیندازید .

اما اگر در لحظات اولیه ورود همسرتان به خانه با لبخند و رضایت از او استقبال کنید و احساس خوبی ،مبنی بر رضایت و محبت به او منتقل کنید،بعدا به راحتی نمی توانید فضا را عوض کنید و اوقات او را تلخ کنید .ممکن است تمام تلاشهایتان برای دعوا درست کردن از بین برود.

این طوری انتقاد کنید

اگر می خواهید از شوهرتان انتقاد کنید در همان شرایطی که کار خوبی کرده و یا به هر دلیلی توقع تقدیر و ستایش دارد ،از او انتقاد کنید انتقاد را با سرزنش و ملامت همراه کنید نیز مواظب باشید انتقادتان مسبوق به تعریف و تمجید نباشد .بعد از تعریف و ستایش و قدردانی ،انتقاد کردن موجب دعوا نمی شود و هیچ اثر بدی در قلب و احساسات طرف مقابل نخواهد گذاشت بلکه پذیرفته شده،و موثر هم واقع می شود .

باید طوری انتقاد کنید که طرف مقابل احساس کند خیلی درباره او اشتباه می کنید.خوبیهایش را نادیده بگیرید و ایرادهایش را خیلی بزرگ کنید .ضمنا چندین انتقاد را یکجا و باهم ذکر کنید واحساس بی ارزش و بی لیاقت بودن را به او تزریق کنید.

یکی دیگر از روش های دعوا درست کردن از طریق انتقاد این است که در حضور دیگران از همسرتان انتقاد کنید.چیزهایی بگویید که می دانید نسبت به آن مسائل حساس است .همچنین می توانید او را با دیگران مخصوصا کسانی که احساس رقابت با آنها دارد،مقایسه کنید. و به بهانه انتقاد ،سرزنش کنید.مثلا اگر از تیپ او راضی نیستید،اگر بگویید« فلان لباست بهت می یاد و فلان شب خیلی خوش تیپ بودی،دوست دارم بازهم همانطوری تیپ بزنی »،موجب ناراحتی نمی شود ،اما اگر بگویید « فلانی چقدر خوش تیپ و با سلیقه است ولی تیپ شما خوب نیست...»کم کم وارد محوطه دعوا خواهید شد. اگر این راهها را استفاده کردید و جواب نداد برای این است که هنوز احساسات منفی در او شکل نگرفته، چند بار دیگر که تکرار شود قطعا جواب خواهد داد.

اگر همسرتان ده سال پیش اشتباهی مرتکب شده اکنون ،مشکلات زندگی تان را به نوعی به آن اشتباه ربط بدهید و تا می توانید ناموفقیتها و شکستهای کوچک و پیش پا افتاده را پشت سر هم به گونه ای ردیف کنید که نهایتا نالایقی او را نتیجه بگیرید

ربط دادن چیزهای بی ربط

اگر همسرتان به چیز خاصی علاقمند است ،همان وقتی که به سرگرمی مورد علاقه خود مشغول است به او گیر بدهید که کار دیگری انجام دهد.مثلا اگر عاشق فوتبال است ،هر کاری دارید بگذارید برای وقت مسابقه .رفتارتان باید نشان از لجبازی داشته باشد.

اگر عادت خاصی دارد هر مشکلی را به آن ربط بدهید.مثلا اگر سیگاری است حتی سرو صدای گربه های توی کوچه را هم به این مسئله ربط بدهید .اگر یک جفت قناری را با علاقه در خانه نگهداری می کند،سرماخوردگی خودتان را هم به امراض مربوط به پرندگان نسبت دهید .

راههای دعوا درست کردن ویژه بانوان

اگر همسرتان ده سال پیش اشتباهی مرتکب شده اکنون ،مشکلات زندگی تان را به نوعی به آن اشتباه ربط بدهید و تا می توانید ناموفقیتها و شکستهای کوچک و پیش پا افتاده را پشت سر هم به گونه ای ردیف کنید که نهایتا نالایقی او را نتیجه بگیرید.برای هر مشکلی دنبال مقصر بگردید و هر طوری شده او را مقصر کنید.اگر از انجام کاری پشیمان و خجل شده است درباره آن زیاد حرف بزنید.

به کسی از دوستانش یا اعضای خانواده اش گیر بدهید و هر چیزی که در رفتار و اخلاق همسرتان نمی پسندید به نوعی به آن فرد ربط بدهید.

غرورش را بشکنید

با او علنا و به قول معروف تابلو مخالفت کنید و او را در مقابل خودتان ضعیف جلوه دهید.اگر با هم اختلاف نظر دارید چنانچه حس دلسوزی و خیرخواهی او را تحریک کنید اصلا کار به دعوا نمی کشد،اگر گریه کنید و اندوهتان را نشان دهید عزیزتر هم می شوید اما اگر بخواهید مردانه جلوی او بایستید و حرفتان را به کرسی بنشانید،زود دعوایتان خواهد شد بلکه همان وقت ،وسط دعوا هستید. شکستن غرور مردها از عوامل اصلی دعواها هستند.

اگر می خواهید برای یک میهمانی لباس تهیه کنید اما همسرتان مخالف است ،چنانچه ناراحتی خودتان را از نداشتن لباس مورد نیازتان مطرح کنید و اینکه بدون خرید لباس برای شما تحمل میهمانی سخت است ،بعید است دعوا کنید مگر اینکه نشانه چشم و هم چشمی شما باشد.اما اگر بگویید چنانچه این کار را انجام ندهی چنین و چنان خواهم کرد،چه به هدف برسید یا نه، زمینه خوبی برای دعوا فراهم کرده اید.

و بسیاری دیگر....

انسیه نوش آبادی
بخش خانواده ایرانی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.