تبیان، دستیار زندگی
این نرم افزارها هر کدام منابع خوبی برای دسترسی به مظلومیت رزمندگان اسلام و قدرت الهی آنان ، عنایات ائمه و امدادهای غیبی و رهبری درست حضرت امام خمینی(ره) و همچنین کیفیت عملیات هایی که انجام می شده و شناخت بهتر دشمن و اعمال کثیف او...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب سیفی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پلاک خاکی

تازه‌های نرم‌افزار دفاع مقدس


این نرم افزارها هر کدام منابع خوبی برای دسترسی به مظلومیت رزمندگان اسلام و قدرت الهی آنان ، عنایات ائمه  و امدادهای غیبی و رهبری درست حضرت امام خمینی(ره) و همچنین کیفیت عملیات هایی که انجام می شده و شناخت بهتر دشمن و اعمال کثیف او...


  نرم‌افزار جامع «پلاک خاکی»

روزهایی که پشت سر گذاشتیم مصادف بود با برپایی پنجمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، به همین مناسبت بر آن شدیم تا چند نمونه از نرم افزارهایی که با موضوع "دفاع مقدس" در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته بود را معرفی نماییم .

این نرم افزارها هر کدام منابع خوبی برای دسترسی به مظلومیت رزمندگان اسلام و قدرت الهی آنان ، عنایات ائمه  و امدادهای غیبی و رهبری درست حضرت امام خمینی(ره) و همچنین کیفیت عملیات هایی که انجام می شده و شناخت بهتر دشمن و اعمال کثیف او از روز ابتدای جنگ تحمیلی تا آخرین روز ،جنایات او در خرمشهر و سوسنگرد و بستان و ...، هستند که شامل عکس و فیلم های مستند ، کتاب ها و ... می باشد.

به لطف خدا شاهدیم که هر ساله بر تعداد نرم افزارهای دفاع مقدس افزوده می شود و حتی به صورت تخصصی نرم افزارهایی با موضوع زندگی نامه و معرفی یک شهید تهیه شده است.

مثل نرم افزار سردار سرلشگر پاسدار شهید محمد بروجردی ، نرم افزار شهید سر لشگر پاسدارمحمود كاوه، نرم افزار شهید سر لشگر پاسدار حسن باقری،نرم افزار شهیدان مظفر و ... که توسط نشر شاهد تولید و منتشر گردیده است.

با این همه تلاش ها باز هم باید بر فعالیت خود بیافزاییم و این آثار گران قدر را برای نسل های امروز و آینده از آن روزها به یادگار بگذاریم . چون دفاع مقدس هشت ساله، سرآغاز مجاهدت ها و رشادت هایی شد که بایستی تا همیشه تاریخ در اذهان ما زنده بماند و هیچ گاه ایثار و پایمردی آن جوان مردان را فراموش نکنیم.

در این مقاله موضوعات و مطالب 5 نمونه از میان هزاران نرم افزار دفاع مقدس را با هم مرور می کنیم :

نرم‌افزار جامع «پلاک خاکی»

نرم‌افزار «پلاک خاکی» با محوریت دفاع مقدس، یکی از کامل‌ترین مراجع فیلم‌ها، کتب و دعا‌های مناسبتی به همراه نقشه‌های مناطق جنگی و عکس‌های دفاع مقدس می‌باشد که توسط مؤسسه فرهنگی گنجینه معرفت در 4 لوح فشرده گردآوری و تهیه شده است.

در این نرم‌افزار 80 ساعت فیلم از لحظه‌های مختلف دوران دفاع مقدس و رزمندگان به همراه فیلم‌هایی از سرداران شهید دفاع مقدس، 37 عنوان کتاب در قالب PDF به همراه یکصد خاطره از 6 تن از سرداران شهید دفاع مقدس، 18 آلبوم عکس از سرداران و فرماندهان جنگ و هم چنین تصاویری از دیدار مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدا، فیلم مداحان نوجوان در جبهه‌ها و بیش از پنج هزار عکس از امام راحل(ره)، مقام‌معظم رهبری، شهدا، و سرداران دفاع مقدس جمع‌آوری شده است. گفتنی است مجموعه پلاک خاکی بر روی تمام دستگاه‌های گوشی همراه‌،DVIX ،MULTIMEDIA قابل اجرا است.

در این نرم‌افزار 80 ساعت فیلم از لحظه‌های مختلف دوران دفاع مقدس و رزمندگان به همراه فیلم‌هایی از سرداران شهید دفاع مقدس، 37 عنوان کتاب در قالب PDF به همراه یکصد خاطره از 6 تن از سرداران شهید دفاع مقدس، 18 آلبوم عکس از سرداران و فرماندهان جنگ و...

نرم‌افزار «یاد یاران» (کارنامه 8 سال دفاع مقدس)

این نرم افزار شامل :

کتابخانه: با بیش از 70 جلد کتاب و مقاله پیرامون هشت سال دفاع مقدس - کارنامه هشت سال دفاع مقدس- معرفی عملیاتها به صورت گویا با استفاده از نقشه - اطلاعات آماری در زمینه های مختلف.

جهاد و دفاع در آموزه های دینی: بررسی فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در قرآن، نهج البلاغه، صحیفه ی سجادیه و روایات حضرات معصومین علیهم السلام - جلوه های فرهنگ عاشورا در 8 سال دفاع مقدس

ادبیات و هنر دفاع مقدس: گلچینی از داستان، خاطره، شعر و وصیت نامه شهداء از حماسه ی هشت سال دفاع مقدس.

صوت: بیش از 313 قطعه از گلچین وصیت نامه های شهدا، سخنرانی، خاطرات و صداهای ماندگار

تصویر: بیش از 1200 قطعه عکس در موضوعات رهبری، روحانیت، آزادگان، عبادت، جوانان، جهاد و... - بیش از 40 دقیقه فیلم در موضوعات هشت سال دفاع مقدس در یک نگاه و نماهنگ از دفاع مقدس

بانک پاسخ گویی به شبهات: طرح 150 سوال کلیدی و پاسخ متناسب با آن

که کاری از گروه راسخون است.

پلاک خاکی
نرم‌افزار چند رسانه‌ای «آسمانی‌ها»

نرم‌افزار چند رسانه‌ای «آسمانی‌ها» اولین نرم‌‌افزار دفاع مقدسی می‌باشد که موجب راه افتادن جریان مولتی مدیا در عرصه رسانه و دفاع مقدس شد. این نرم افزار شامل 3 بخش اصلی است:

1. فیلم؛ شامل 6 فیلم به نام: «اذان، فرق دوست، کربلا ما داریم می‌آییم، خلوت تنهایی، می گذرد کاروان، شگفتا عشق» است.

2. عکس؛ این مجموعه با دسته‌بندی موضوعی گردآوری شده با عنوان: آموزش 15 قطعه، آزادگان 19 قطعه، اعزام 26 قطعه، غواصان 17 قطعه، حلبچه 12 قطعه، جبهه‌ها 72 قطعه‌، کاظم اخوان 31 قطعه، مجروحین 15 قطعه، نوجوانان 22 قطعه‌، اسرا 22 قطعه‌، پیرمردان 15 قطعه، صدام 26 قطعه‌، تجهیزات 16 قطعه، ... است.

3. سرود؛ شامل 13 بخش سرود ایجاد شده در ایام دفاع مقدس است که عبارتند از: بت‌شکن، دو‌کوهه، همپای جلودار، هوس کربلا، هیهات منا‌الذله، این لشگر حق، خلبانان، مرد جنگ، سمفونی خرمشهر، یاران چه غریبانه،... .

نرم‌افزار «پلاک هشت»

نرم افزار «پلاک هشت» با محوریت خاطرات دفاع مقدس و راهیان نور به عنوان دفتر خاطرات دفاع مقدس و راهیان نور توسط گروه فرهنگی – مذهبی نگارنامه منتشر شده است .

نرم‌افزار چند رسانه‌ای «جنگ نرم»

نرم افزار چند رسانه‌ای «جنگ نرم» ویژه بررسی ابعاد جنگ نرم توسط مؤسسه فرهنگی داده‌پردازی نستوه تهیه و منتشر شد. این نرم‌افزار كه پاسخگوی نیاز نسل جوان امروز است، 400 مقاله و کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. بخش‌های مختلف نرم‌افزار «جنگ نرم» عبارتند از: معرفی جنگ نرم؛ سابقه جنگ نرم و نمونه‌های آن در تاریخ؛ ابزار‌های جنگ نرم (فیلم و سینما، تحلیل و بررسی چندین فیلم ضد اسلامی و ایرانی)؛ رسانه‌ها در جنگ نرم؛ (بررسی ابزارهای پویا نمایی، بازی‌های رایانه‌ای، مقررات بین‌الملل، نشریات، اسباب‌بازی و...)؛ شگردهای جنگ نرم (اعم از شگردهای دینی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، و شگرد‌های حقوقی، مانند اقلیت‌های دینی، حقوق بشر، حقوق زنان و دختران است)؛ راهکارهای مقابله با جنگ نرم؛ ... .

این نرم‌افزار از نظر محتوایی شامل: بیش از 100 مستند تصویری مرتبط با ابعاد مختلف جنگ نرم؛ بیش از 3600 دقیقه سخنرانی در قالب 56 قطعه؛ بیش از 400 مقاله در رابطه با بررسی ابعاد مختلف جنگ نرم؛ تحلیل و بررسی سینمای استراتژیک، فیلم و سریال ضد اسلامی و ایران؛ بررسی ایدئولوژی‌های غربی؛ سکولاریزم، لیبرالیسم، اومانیسم و پلورالیسم؛ ... می‌باشد.

زینب سیفی

بخش فرهنگ پایداری تبیان