تبیان، دستیار زندگی
پاییز، یعنی فصل شکفتن خورشیدهای انار... ایران، سرزمین انارهای زیباست. درباره خواص شفابخش این میوه بسیار شنیده ایم. انار، سرشار از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و ویتامین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«یاقوت بهشت»
«یاقوت بهشت»

جشنواره ای برای دانه های سرخ انار

پاییز، یعنی فصل شکفتن خورشیدهای انار... ایران، سرزمین انارهای زیباست.

درباره خواص شفابخش این میوه بسیار شنیده ایم. انار، سرشار از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و ویتامین است. پژوهشگران دریافته اند که استفاده از آب انار در جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات موثر است.

البته خوردن دانه های انار خیلی بهتر از نوشیدن آب آن است. انار میوه ای است که به آن خون ساز می گویند و به همین علت بهترین موقع برای مصرف آن صبح و قبل از صبحانه است. انار تقویت کننده قلب، دفع کننده چربی، رفع کننده سموم و عفونت های داخلی و دفع کننده حرارت است.

شاید بهترین انارهای دنیا در ایران پرورش پیدا می کند پاییز رنگ رنگ فصل انار است. در دیده گاه ایرانیان باستان، انار میوه مقدسی است.

اما یک جشنواره انار به زودی برگزار می شود. چند سالی هست که شهرداری تهران در فرهنگ سرای اشراق جشنواره «یاقوت بهشت» را برگزار می کند. امسال هم در اواخر مهر ماه پنجمین جشنواره «انار، یاقوت بهشت» به همت شهرداری و مشارکت وزارت جهاد کشاورزی با هدف ترویج فرهنگ مصرف و آشنایی با خواص درمانی انار و شناخت گونه های مختلف آن در فرهنگسرای اشراق برگزار می شود.

تاریخ برگزاری این جشنواره 26 مهر تا 5 آبان است.در این جشنواره با گونه های مختلف انار و نژادهای گوناگون آن آشنا می شوید.

این جشنواره شامل معرفی انارهای استان های مختلف کشور و عرضه مستقیم انار و فرآورده های آن، صنایع دستی و سوغات استان ها، کارگاه آموزشی و تخصصی، کارگاه هنرهای خانگی (آشپزی و شیرینی پزی با انار و...) و کارگاه های آشنایی با آیات و روایات در مورد انار است.

شب نشینی های خانوادگی، پخت کیک به شکل درخت انار، اجرای موسیقی محلی، برنامه های ویژه کودک، مسابقات آبی، پانتومیم انار و... از برنامه های این جشنواره است.

برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77354735 تماس بگیرید.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:دوچرخه

مطالب مرتبط:

یک جنگل پر از امکانات

نقل ضرب‌المثل‌‌های دینی و قرآنی در انیمیشن «عمو چارچی»

خواندن کتاب های خوب

کتاب خوان ها بشتابند!

نگاهی به ”‌‌‌‌سه گلدان”‌‌‌‌‌

خبر خبر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.