تبیان، دستیار زندگی
ابتلا به اختلالی بسیار نادر باعث شده زن 23 ساله‌ی ویتنامی طی چند روز، 50 سال پیرتر شود. تصور اینکه گذر عمر باعث شود روزی از جوانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زن جوانی که چند روزه پیر شد


ابتلا به اختلالی بسیار نادر باعث شده زن 23 ساله‌ی ویتنامی طی چند روز، 50 سال پیرتر شود.

زن جوانی که چند روزه پیر شد

تصور اینکه گذر عمر باعث شود روزی از جوانی 23 ساله به فردی سالخورده و 73 ساله تبدیل شوید بسیار ترسناک است، اما وحشتناک‌تر این است که این اتفاق طی چند روز رخ دهد نه 50 سال!

«گوین تی فونگ» زمانی که درمان آلرژی (حساسیت) نسبت به غذاهای دریایی را آغاز کرد، تنها 23 سال سن داشت، اما ترکیبی از داروهایی که برای درمان حساسیتش مصرف می‌کرد، در طی چند روز شادابی صورتش را از بین برد و پوست او را به پوستی پیر و پر چین‌وچروک تبدیل کرد.

وی که اکنون 26 سال سن دارد به هیچ وجه قابل شناسایی نیست و تنها صدا و رنگ طبیعی موهایش نشانه هایی هستند که همسایه ها می توانند از طریق آنها او را شناسایی کنند.

کشف دلیل اصلی پیری چند روزه «فونگ» هنوز پزشکان را درگیر خود کرده است.

پزشکان بر سر دو بیماری تردید دارند: اختلالی به نام «لیپودیستروفی» و یا آثار جانبی استفاده بیش از اندازه از داروی استروئید.

«لیپودیستروفی» اختلالی بسیار نادر است که منجر به نابودی لایه چربی زیر پوست صورت می شود، در حالی که پوست به رشد طبیعی خود ادامه می دهد

با انجام معاینات و آزمایش های جدید بر روی حساسیت پوست «فونگ»، این احتمال می رود که وی به اختلالی به نام «ماستوسیتوسیز» مبتلا شده است، اختلالی لاعلاج که به واسطه وجود تعداد زیادی از سلول های مشهور به Mast (ماست) در بدن انسان به وجود می آید.

ابتلا به این اختلال، پیش از اینکه «فونگ» درمان را آغاز کند، باید به تایید برسد، با این همه پزشکان امیدوارند در نهایت بتوانند به نتایج امیدوارکننده ای برسند. این امید وجود دارد که شیوه های درمانی بتوانند 50 تا 70 درصد از پوست او را به حالت طبیعی بازگرداند.

«ماستوسیتوسیز» با اختلال پیری زودرس که منجر به سالخوردگی 10 برابر سریع‌تر از حد معمول در کودکان می شود، متفاوت است.

نشانه های پیری زودرس از دست دادن موهای سر، بزرگ شدن ابعاد سر، آشکار شدن رگ های خونی از زیر پوست بدن، فرسوده شدن مفاصل و جابه جا شدن کشکک زانو است. همچنین نشانه های این بیماری معمولا از اولین سال تولد کودکان بروز می کنند.

دلیل بروز این اختلال، ازدیاد پروتئین «پروگرین» در بدن است، پروتئینی که سلول ها را نابود کرده و روند پیری را تسریع می کند.

برای مشاهده فیلم این خبر اینجا را کلیک کنید.

بخش سلامت تبیان


منبع : مهر

خبرهایی عجیب و غریب :

نوزاد سنگین وزن

تولد نوزاد باردار!

باز هم تولد نوزاد یخی

کوچک ترین نوزاد دنیا 

نوزادی که خونش صورتی است

تولد یک نوزاد با 24 انگشت!

کشیدن دندان نوزاد 18 روزه!؟

مردی با خون سبز رنگ

پولک ماهی بر روی پوست کودک چینی!

داداش های سیاه وسفید!!

دختری که به جای اشک، خون می‌گرید

55 سال با مدادی در سر

چشمان این دختر سه روز بسته و سه روز باز است

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.