تبیان، دستیار زندگی
در حالی که مقامات آمریکایی‌ این روزها در برابر کوهی از مشکلات قرار گرفته‌اند، سناریو مضحک اتهام ایران برای منحرف کردن نگاه‌ها از واقعیات تلخ داخلی و خارجی کشورشان کلید زده‌اند، اما غافل از این که این پناهگاه سستی که آنها ساخته‌اند برسر خودشان آوار خواهد ش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سناریو سازی مضحک آمریکا علیه ایران


در حالی که مقامات آمریکایی‌ این روزها در برابر کوهی از مشکلات قرار گرفته‌اند، سناریو مضحک اتهام ایران برای منحرف کردن نگاه‌ها از واقعیات تلخ داخلی و خارجی کشورشان کلید زده‌اند، اما غافل از این که این پناهگاه سستی که آنها ساخته‌اند برسر خودشان آوار خواهد شد.

آمریکا

دولت آمریکا در سناریوی جدید تبلیغاتی خود دو ایرانی را متهم به طراحی نقشه ترور سفیر سعودی در واشنگتن کرد که به گفته بسیاری تحلیلگران این اتهام زنی علیه ایران هیچ پایه واساس اصولی نداشته وصرفا یک بازی سیاسی والبته خطرناک از طرف واشنگتن است که قطعا بالاخره باید تاوان آن را پس بدهد.

سران کاخ سفید که این روزها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2012 قرار گرفته‌اند و با مشکلات و مسائل داخلی فراوانی از جمله جنبش رو به گسترش وال استریت و خشم مردمی روبرو هستند، در حقیقت با به راه انداختن این سناریو می‌خواستند پناهگاهی برای خود بسازند تا از طوفان بحران‌های داخلی در امان مانده و فرافکنی کنند .

اما سردمداران کاخ سفید باید بدانند، مسیری که برای فرار از مشکلات داخلی انتخاب کرده‌اند، بن بستی بیش نیست و پناهگاه سستی که آنها برای در امان ماندن از بحران‌ها ساخته‌اند، بالاخره بر سر آنها خراب خواهد شد و آنها را با چالش‌های جدی‌تری روبرو خواهد کرد.

می‌توان گفت وحشت سران کاخ سفید از تاثیرات بیداری اسلامی در منطقه که در داخل و خارج آنها را با چالش‌های جدی روبرو کرده و علایق و منافع آنها را شدیدا به خطر انداخته، سبب شده که چنین سناریو بی‌اساس و مضحکی را به راه بیندازند و پرونده بی‌اعتباری‌های خود را سنگین‌تر کنند.

اما مردم دنیا دیگر بیدار شده‌اند و چشم و گوش بسته، حرف‌های ساختگی سردمداران کاخ سفید را نمی‌پذیرند. آمریکا به چوپان دروغگویی تبدیل شده است که  دیگر کسی به آسانی حرفهای آن را باور نمی‌کند. نمونه‌های این اتهام زنی‌های مضحک آمریکا که عواقب سختی را نه تنها برای خود این کشور، بلکه برای تمام دنیا به بار آورده است، ما زیاد دیده‌ایم.

اظهارات "اریک هولدر" وزیر دادگستری آمریکا که با اطمینان خاصی درباره طرح ترور سفیر عربستان توسط ایران سخن می‌گفت، ما را به یاد ادعاهای "کالین پاول" وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در سال 2003 انداخت که از اسناد و مدارک غیر قابل انکار درباره پیشرفت تسلیحات کشتار جمعی توسط رژیم صدام خبر داد

آمریکا با تکیه بر همین دروغ‌های ساختگی و اتهامات علیه عراق بود که جنگ ویرانگری را علیه این کشور به راه انداخته که نه تنها هیچ دستاوردی نداشت، بلکه خسارات مالی و جانی فراوانی را به بار آورده و به ناامنی و ترور بیشتر منجر شد.

سناریوی مضحکی که آمریکا علیه ایران به راه انداخت به قدری ناشیانه بود که ازهمان ابتدا  شک بسیاری از کارشناسان غربی حتی محافل سیاسی نزدیک به کاخ سفید را نیز برانگیخته و انتقادهای زیادی را متوجه سران حکومت در آمریکا کرد.

"روبرت بار" یکی از کارشناسان مسائل خاورمیانه در آمریکا با رد اتهام واشنگتن مبنی بر دخالت ایران در اقدام به ترور سفیر عربستان در واشنگتن چنین اتهامی را باور نکردنی ارزیابی و تاکید کرد که تهران هرگز تلاش نکرده  تا یک اقدام تروریستی را در آمریکا انجام دهد.

یک کارشناس مسائل ایران در کنگره آمریکا در این رابطه می‌گوید: وجود یک فروشنده خودرو درتگزاس که در آمریکا زندگی می‌کند با این داستان همخوانی ندارد.

وی در ادامه ادعاهای مطرح شده از سوی واشنگتن مبنی بر صدور دستور اجرای چنین عملیاتی از سوی مقامات بلند پایه ایران را رد و تصریح کرد که امکان ندارد این مقامات اجازه انجام این طرح را در آمریکا داده باشند.

روزنامه ایندیپندت هم دراین باره نوشت: طرح عجیب وغریب ترور سفیرعربستان در واشنگتن با آن‌چه از دستگاه‌های اطلاعاتی ایران سراغ داریم، مطابقت و همخوانی ندارد.

ایندیپندنت در ادامه نوشت : اظهارات "اریک هولدر" وزیر دادگستری آمریکا که با اطمینان خاصی درباره طرح ترور سفیر عربستان توسط ایران سخن می‌گفت، ما را به یاد ادعاهای "کالین پاول" وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در سال 2003 انداخت که از اسناد و مدارک غیر قابل انکار درباره پیشرفت تسلیحات کشتار جمعی توسط رژیم صدام خبر داد.

"روبرت بار" یکی از کارشناسان مسائل خاورمیانه در آمریکا با رد اتهام واشنگتن مبنی بر دخالت ایران در اقدام به ترور سفیر عربستان در واشنگتن چنین اتهامی را باور نکردنی ارزیابی و تاکید کرد که تهران هرگز تلاش نکرده  تا یک اقدام تروریستی را در آمریکا انجام دهد.

روند بیداری اسلامی و تاثیرات خارق العاده آن، پایگاه‌های امنیتی آمریکا در منطقه را متزلزل کرده و کاخ‌های رژیم‌های وابسته و مهره‌های سر سپرده ایالات متحده را در آستانه فروپاشی قرار داده و  موقعیت فرزند نامشروع آمریکا یعنی رژیم صهیونیستی را شدیدا به خطر انداخته است.

آمریکا که به زعم خود می‌خواست ائتلاف ضد ایرانی در منطقه را تقویت کرده و تهران را در مسیر انزوا قرار دهد، اما حالا شاهد قدرت روز افزون ایران در منطقه و ضعف همپیمانان خود و انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی تحت تاثیر بهار عربی قرار گرفته است.

سران کاخ سفید که به هر دری زدند تا از تاثیرات بهار عربی که به کشور آنها نیز نفوذ کرده در امان بمانند، ناامیدانه روند اتهام زنی علیه ایران و صدور قطعنامه‌های بیشتر در سایه این سناریوی مضحک را در پیش گرفته‌اند. غافل از این که این اتهامات بی‌اساس نه تنها کمکی به آنها نمی‌کند، بلکه روند بی‌اعتباری آنها در دنیا را سریع‌تر کرده و حقانیت جمهوری اسلامی ایران و انقلاب‌های بزرگ عربی را بیش از پیش برای جهانیان آشکار خواهد کرد. کاخ سفید بازی خطرناکی را شروع کرده  که هزینه گزافی را برای آن باید پرداخت کند.

فرآوری : قبس زعفرانی

بخش سیاست تبیان


منبع :مهر

فارس