تبیان، دستیار زندگی
روز به روز شاهد تولید محصولات جدید هستیم. هر شرکتی سعی در تولید تبلتی با ویژگی‌های خاص می‌کند. از تبلت‌های ضد ضربه گرفته تا تبلت‌های 35 دلاری ارزان قیمت!...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبلت؛ از ثروتمندان تا فقرا


روز به روز شاهد تولید محصولات جدید هستیم. هر شرکتی سعی در تولید تبلتی با ویژگی‌های خاص می‌کند. از تبلت‌های ضد ضربه گرفته تا تبلت‌های 35 دلاری ارزان قیمت!

پاناسونیک تبلت های ضدضربه BizPad را برای حرفه ای ها معرفی کرد

پاناسونیک ژاپن دو تبلت اندرویدی جدید را با نام های BizPad JT-580VT و با نمایشگر 7 اینچی و JT-581VT با صفحه نمایش 10.1 اینچی را معرفی کرد. هر دو تبلت مجهز به سیستم عامل اندروید 3.2 می باشد و مشخصات سخت افزاری این دو تبلت بسیار قوی است و از این رو کاربران حرفه ای شرکت ها را هدف قرار داده اند.

تبلت؛ از ثروتمندان تا فقرا

هر دو تبلت مجهز به NFC Reader می باشند و باتری آنها قابل تعویض است. هر دو تبلت BizPad دارای Bluetooth 2.1، EDRT، پورت USB، infrared، حافظه RAM با ظرفیت 1GB، حافظه ذخیره سازی 16GB، پردازنده دو هسته ای هر دو تبلت ARM Cortex – A9 GPS و اسلات MicroSD می باشند.

پاناسونیک اعلام کرد که تبلت 10 اینچی BizPad قادر است ضربه ناشی از افتادن تبلت از فاصله 80 سانتی متری را تحمل کند. تبلت 7 اینچی نیز در برابر ضربه ناشی از افتادن تبلت از فاصله 120 سانتی متری مقاوم است.

صفجه نمایش تبلت 7 اینچی که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید وضوح تصویر 1024x600 پیکسل دارد. از دیگر مشخصات فنی تبلت 7 اینچی BizPad می توان به دوربین 5 مگاپیکسلی، شبکه بی سیم Wi-Fi با پشتیبانی از استانداردهای 802.11a/b/g/n اشاره کرد. وزن این تبلت 400 گرم است و قرار است در ماه دسامبر وارد بازار شود.

تبلت 10 اینچی BizPad که تصویر آن را در بالا مشاهده می کنید وضوح تصویر نمایشگر این تبلت 1280x800 پیکسل است اما دوربین آن 1.3MP می باشد. وزن این تبلت 700 گرم است و قرار است در ژانویه سال 2012 وارد بازار شود.

پاناسونیک هنوز قیمت تبلت های BizPad و زمان ورود آنها به خارج ژاپن را اعلام نکرده است.

پاناسونیک اعلام کرد که تبلت 10 اینچی BizPad قادر است ضربه ناشی از افتادن تبلت از فاصله 80 سانتی متری را تحمل کند. تبلت 7 اینچی نیز در برابر ضربه ناشی از افتادن تبلت از فاصله 120 سانتی متری مقاوم است

***************

سونی قابلیت 3G را به تبلت های خود اضافه می کند

تبلت های سری P و S سونی مجهز به 3G شده و به زودی به بازار جهانی راه خواهند یافت. این تبلت ها ابتدا وارد بازار ژاپن می شوند.

هر دو تبلت سونی مجهز به سیستم عامل اندروید Honeycomb 3.2 هستند. مدل S مجهز به نمایشگری با رزولوشن 1280x720 و مدل P که دارای دو اسکرین است، مجهز به نمایشگرهایی با رزولوشن 1024x480 است.

تبلت؛ از ثروتمندان تا فقرا

پردازنده هر دو تبلت Tegra2 بوده و دوربین آنها 5 مگاپیکسل با قابلیت ضبط 720P می باشد.

پیشتر تبلت سری S تنها مجهز به Wi-Fi و Infrared داخلی بود. با استفاده از Infrared می توانید از تبلت به عنوان ریموت کنترل دستگاه های تلویزیون، Settop Box و ... استفاده کنید.

از دیگر مشخصات مشترک تبلت های Sony S و Sony P می توان به: اسلات SD Card، پورت Micro-USB، بلوتوث 2.1 بعلاوهEDR و شبکه بی سیم Wi-Fi با پشتیبانی از استانداردهای 802.11 b/g/n اشاره کرد.

هر دو تبلت S و P سونی گواهی PlayStation را دارند و برخی از بازی های PSP و PSone برروی آنها اجرا خواهند شد. بازی Crash Bandicoot نیز بصورت پیش فرض برروی هر دو تبلت نصب و بصورت مجانی ارائه خواهد شد. Sony S علاوه بر crash Bandicoot بازی Pinball Heroes را نیز خواهد داشت.

سونی تا 6 ماه اول فروش خود، به کاربرانی که این دو مدل مجهز به 3G را تهیه کنند 14 دلار تخفیف خواهد داد. Tablet S و Tablet P روز 28 اکتبر به بازار ژاپن راه خواهد یافت. ولی هنوز مشخص نیست چه زمانی وارد بازار جهانی می شود.

***************

نسخه پنجم iOS: هم اکنون آپدیت کنید

بعد از حدود 4 ماه از رو نمایی اولیه نسخه پنجم iOS، این سیستم عامل برای آپدیت در دسترس قرار گرفت. از جمله مهمترین ویژگی های اضافه شده می توان قابلیت سینک بی سیم – مرکز اطلاع رسانی ها – آی کلاود – بهبود های مرورگر سافاری – ژست های لمسی جدید – بهینه سازی سخت افزاری بیشتر – استقلال از کامپیوتر و به طور کلی 200 قابلیت کوچک و بزرگ دیگر اشاره کرد.

تبلت؛ از ثروتمندان تا فقرا

اگر شما هم از آیفون، آی پد یا آیپاد تاچ استفاده می کنید، می توانید از این لینک این سیستم عامل 716 مگابایتی را به طور مستقیم با نرم افزار دانلود منیجر خود دانلود نمایید. اگر می خواهید از قابلیت های آی کلاود استفاده کنید نیز، آپدیت نسخه 10.5 آیتیونز را فراموش نکنید. پس از اتمام دانلود، می توانید آی دیوایس مورد نظر را به کامپیوتر وصل کرده، از آن بک آپ گرفته و با فشار دادن کلید شیفت + دکمه آپدیت آیتیونز، فایل دانلود شده را انتخاب و نصب کنید.

راه دیگر شما استفاده از آیتیونز و انتخاب گزینه Download and Update در کادر ظاهر شده می باشد. در این صورت اگر هر مشکلی برای اینترنت شما به وجود بیاید، تضمینی نیست که در دانلود دچار مشکل نشوید.

***************

هند، ارزان ترین تبلت دنیا را با قیمت 35 دلار عرضه کرد

هندی ها با معرفی تبلت صفحه لمسی Aakash، بازار تبلت را تکان دادند. Aakash از مرور صفحات وب و پخش ویدیو پشتیبانی می کند و باتری آن نیز سه ساعت دوام می آورد. این تبلت اندرویدی دارای دو پورت USB نیز می باشد. حال سئوال این است که چطور ممکن است که تبلت با این امکانات، 35 دلار قیمت داشته باشد؟ 35 دلار برای یک هاب USB قیمت مناسبی است اما برای یک تبلت لمسی واقعا ارزان است!

تبلت؛ از ثروتمندان تا فقرا

Aakash به معنی "آسمان" می باشد. Kapil Siba، وزیر توسعه منابع انسانی هند اعلام کرده که در فاز اول 500 دستگاه از این تبلت برای آزمایش بین دانش آموزان هندی مقیم پایتخت توزیع می شود. او همچنین گفت: دولت قصد دارد 100 هزار دستگاه از این تبلت را خریداری و بین دانش آموزان توزیع کند. Siba امیدوار است که در چند سال آینده تعداد تبلت های توزیع شده بین دانش آموزان هندی به حدود 10 میلیون دستگاه برسد.

Siba همچنین گفت:

ثروتنمندان به دنیای دیجیتال دسترسی دارند اما مردم عادی و فقراء از این قاعده مستثنی هستند.

تبلت Aakash توسط یک شرکت انگلیسی به نام DataWind و دانشگاه فناوری هند طراحی شده است. یکی از دلایل ارزانی قیمت آن نیز تولید دستگاه در هند و استفاده از نیروی انسانی ارزان قیمت این کشور می باشد.

مدیرعامل DataWind هدف اصلی خود را کاهش دادن قیمت کامپیوتر و فراهم کردن دسترسی به اینترنت برای همگان دانسته است.

امکانات و قابلیت های Aakash :

Siba امیدوار است که تبلت 35 دلاری سطح آموزش در هند را ارتقاء دهد. کارشناسان نیز باور دارند که این دستگاه سطح آموزش در هند را به میزان قابل توجه ای افزایش خواهد داد. دانش آموزان به کمک این تبلت نیازی به مراجعه و حضور در کتابخانه ها نداشته و از طریق تبلت به کتابخانه بزرگ سراسری دسترسی خواهند داشت.

اما برخی از منتقدین اعلام کرده اند که هنوز برای قضاوت کردن زود است و می بایست بازده و کارایی این تبلت ارزان قیمت را بررسی کرد. آنها باور دارند که تبلت های ارزان قیمت سرعت بسیار پایینی داشته و صفحه لمسی آنها نیز خوب کار نمی کند و همین عامل باعث آزار استفاده کننده خواهد شد.

هنوز جزئیات بیشتری از این تبلت در دسترس نیست، اما ما می دانیم که این تبلت دارای صفحه لمسی و سیستم عامل اندروید گوگل است. Aakash امکان پخش ویدیو، نمایش کتاب و مرور صفحات وب را دارد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از: زومیت، نارنجی