تبیان، دستیار زندگی
بنگلادش موفق به تولید لپ‌تاپی شده که مقامات این کشور آن را یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان می‌دانند. نخست‌وزیر بنگلادش «شیخ هاسینا» روز گذشته در پایتخت این کشور لپ‌تاپ «دوئل» را رونمایی کرد. این اولین لپ‌تاپی است که در کشور بنگلادش تولید می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولید ارزان‌ترین لپ‌تاپ جهان+عکس

بنگلادش موفق به تولید لپ‌تاپی شده که مقامات این کشور آن را یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان می‌دانند.

نخست‌وزیر بنگلادش «شیخ هاسینا» روز گذشته در پایتخت این کشور لپ‌تاپ «دوئل» را رونمایی کرد. این اولین لپ‌تاپی است که در کشور بنگلادش تولید می‌شود.

چهار مدل از این لپ‌تاپ توسط شرکت TSS در بنگلادش تولید خواهد شد که اصلی‌ترین مدل آن، قیمتی برابر 130 دلار خواهد داشت. همچنین سیستم عامل این لپ‌تاپ، اندروید است. به گفته مدیرعامل شرکت TSS تولید این لپ‌تاپ، قدمی بزرگ در راستای ایجاد بنگلادشی دیجیتال به شمار می‌رود (!)، زمانی که روستاها بتوانند با پرداخت هزینه‌ای کم به لپ‌تاپ دسترسی پیدا کنند، در این صورت می‌توانند به اینترنت وصل شده و از فواید بی‌شمار آن استفاده کنند.

این لپ‌تاپ در ابتدا در میان سازمان‌های مختلف دولتی توزیع خواهد شد؛ اما در نهایت با تولید انبوه، در اختیار ده‌ها میلیون دانش‌آموز و دانشجوی بنگلادشی قرار خواهد گرفت. به گفته مقامات، در حال حاضر تنها ده درصد از قطعات این لپ‌تاپ تولید داخلی بوده و بقیه آن وارداتی است. اما طی شش ماه آینده، شصت درصد از قطعات آن در داخل کشور تولید خواهند شد.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، دولت بنگلادش برنامه‌ای بلندپروازانه را برای سال 2021 ارائه کرده است که بر اساس آن کل بنگلادش باید تا سال 2021 به صورت دیجیتال با یکدیگر ارتباط داشته باشند. سال گذشته نیز هندی‌ها مینی‌لپ‌تاپی عرضه کردند که قیمت آن 35 دلار اعلام شده بود. با این همه، از آن‌جایی که محصول بنگلادشی‌ها یک لپ‌تاپ کامل است، شاید بتوان آن را به عنوان ارزان‌ترین لپ‌تاپ جهان معرفی کرد.

منبع: مهر


باشگاه کاربران تبیان ـ ارسالی از: shilda