تبیان، دستیار زندگی
از پس این چند روز رفته که خبری مبنی بر وقت نداشتن سامان گوران؛ بازیگری که در مجموعه طنز «خنده بازار» با تقلید چهره های مشهور ایرانی و به ویژه عادل فردوسی پور به شهرتی موقت رسید، در خبرگزاری سینمای ایران منتشر شد،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از تهدید گوران تا پند پیران

نارنجی تنها رنگ سینمای ایران نیست


از پس این چند روز رفته که خبری مبنی بر وقت نداشتن سامان گوران؛ بازیگری که در مجموعه طنز «خنده بازار» با تقلید چهره های مشهور ایرانی و به ویژه عادل فردوسی پور به شهرتی موقت رسید، در خبرگزاری سینمای ایران منتشر شد، تا امروز اتفاق زیادی در این وقایع افتاده که انجام آن به رد اظهارات اولیه وی در گفت و گو با سایت «کافه سینما» منجر شد. حرف هایی که مضبوط آن موجود و بدون هیچ تحریف به صورت خبر منتشر شده است.


از تهدید گوران تا پند پیران

این در حالی است که در این مدت هیچ نوع تکذیبیه شفاهی و کتبی از سوی گوران به سمع خبرگزاری سینمای ایران نرسیده است و جالب اینجاست که وی خبرنگار این جریده مجازی را تهدید مستقیم کرده که چرا باعث به هم خوردن قرارداد وی با مهرجویی؛ این کارگردان باتجربه و کارکشته سینما در فیلم نارنجی پوش شده است! نکته جالب توجه این است که در همان خبر کافه سینما عنوان شده که هیچ قراردادی در زمینه این همکاری امضا نشده و همه چیز بستگی به تصمیم مهرجویی است، در حالی که وی عنوان کرده روز قبل از این مصاحبه برای بازی در فیلم قرارداد بسته و این خبر که صحبت های خود گوران است! باعث شده که قرارداد بر هم خورد و بعد هم به طور صریح تهدید کرده است: «خدا کند آن خبرنگاری که از قول من چنین مصاحبه را نوشته است هیچ گاه پیدا نکنم».

این اولین بار نیست که خبرنگاران وظیفه شناس تهدید می شوند که چرا وظیفه خود را انجام داده اند. بازیگرانی که دستمزد یک کارشان ممکن است مطابق با حقوق چندسال یک خبرنگار وظیفه شناس باشد. چنین حکایاتی، روایت همان لاکپشتی است که با بازکردن بی موقع دهان از آسمان به زمین می افتد و مرغابی هایی که این میان نقش رسانه را در بالا بردن وی داشته اند متهم شوند! عجب است که بسیاری از همین عزیزان با یاری و همین وظیفه شناسی رسانه ها به مردم و جامعه سینمایی معرفی شده اند وگرنه هنوز قایق دقایق خود را انداخته بودند به دریای عمیق خیال و منتظر مانده بودند تا شاید سر برسد یک مجال تا استعدادشان را بروز دهند.

به هر حال هیچ وقت برای درس گرفتن دیر نیست و این جوان اگر استعداد دارد و این داستان را فراموش نکند و این بیت را نیز آویزه گوش کند به حتم فرصت زیادی برای پوشیدن رنگ های دیگر دارد چرا که نارنجی تنها رنگ سینمای ایران نیست و کسی اگر صاحب توانایی و پیش از آن اخلاق هنرمندی باشد فرصت های دوباره خواهد داشت: نصیحت گوش کن جانا که از جان دوست تر دارند/ جوانان سعادتمند پندپیر دانا را

برای این که یکطرفه به قاضی نرفته باشم متن کامل هر دو خبر را در ذیل این مطلب آورده ایم:

خبر اول

سامان گوران: شاید وقت نکنم در فیلم «مهرجویی» بازی کنم

سامان گوران گفت: خوشحال می شوم اگر بتوانم با آقای مهرجویی همکاری کنم اما به لحاظ وقت کمی مشکل دارم و از آن جا که بازی در فیلم آقای مهرجویی نیاز به زمان دارد شاید وقت نداشته باشم در فیلم «نارنجی پوش» بازی کنم. بازیگر خنده بازار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران با بیان این مطلب افزود: صحبت هایی برای بازی در فیلم «نارنجی پوش» با آقای مهرجویی داشته ام اما هنوز حضورم در این پروژه قطعی نشده است و تا پایان هفته مشخص می شود. بنابراین گزارش، «نارنجی پوش» داریوش مهرجویی این روزها آخرین مراحل انتخاب بازیگر را سپری می کند و تا چند روز آینده فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد. تا به حال حضور حامد بهداد،میترا حجار، ساره بیات، امید روحانی به عنوان بازیگران این فیلم قطعی شده است. سامان گوران متولد 1364 و دانش آموخته رشته بازیگری تئاتر است.نام گوران در خنده بازار با بازی تیپ‌ها‌ی مختلف و البته مطرحی همچون مهران مدیری، علی دایی، رضا صادقی، مهدی فخیم زاده و عادل فردوسی پور بر سر زبان‌ها‌ افتاد و صدای برخی مانند علی دایی و رضا صادقی را هم درآورد. تقلید او از علی دایی در جشن باشگاه استقلال تا مدت ها برای او حاشیه ساز شد و مصاحبه های علی دایی و فتح‌الله زاده را در این مورد در پی داشت. اما حضور گوران در خنده بازار هم نافرجام بود و به دلالیلی که هیچ وقت مشخص نشد، او از این برنامه جدا شد.

به هر حال هیچ وقت برای درس گرفتن دیر نیست و این جوان اگر استعداد دارد و این داستان را فراموش نکند و این بیت را نیز آویزه گوش کند به حتم فرصت زیادی برای پوشیدن رنگ های دیگر دارد چرا که نارنجی تنها رنگ سینمای ایران نیست و کسی اگر صاحب توانایی و پیش از آن اخلاق هنرمندی باشد

خبر دوم

حضور گوران در «نارنجی پوش» منتفی شد/گوران: تبریک می گویم که رابطه ام را با عوامل نارنجی پوش به هم زدید

کافه سینما- حاشیه های انتخاب بازیگران فیلم نارنجی پوش ادامه دارد. چند روز قبل کافه سینما خبری را مبنی بر احتمال بازی گوران در نارنجی پوش منتشر کرد که در ادامه گوران یک مصاحبه پر حاشیه با خبرگزاری سینمای ایران داشت. سامان گوران در مصاحبه ای با اوج نیوز به طور غیر مستقیم از منتفی شدن حضورش در نارنجی پوش مهرجویی خبر داد. گوران در این مصاحبه گفت: مطلبی با عنوان اینکه «من وقت ندارم پیش مهرجویی بروم» را تکذیب می کنم چون هیچگاه من چنین حرفی نزدم. وی افزود: زمانی که این مطلب ارائه شد روز قبل از آن من با جناب مهرجویی قرار داد بسته بودم وحتی در مصاحبه با روزنامه تماشا هم گفتم آرزوی هر بازیگری کار با آقای مهرجویی است. گوران ادامه داد: من نمی دانم این حرف ها از کجا آمده است ولی به آنها تبریک می گویم چون توانستند رابطه بین من وعوامل نارنجی پوش را به هم زنند. او در آخر اضافه کرد: خدا کند آن خبرنگاری که از قول من چنین مصاحبه را نوشته است هیچ گاه پیدا نکنم.

داستان از چه قرار است؟

کافه سینما چند روز قبل خبری مبنی بر مذاکره سامان گوران با داریوش مهرجویی و احتمال بالای حضور او در فیلم نارنجی پوش مهرجویی داده بود. با این وجود بر اساس شنیده ها هیچ قرار دادی بین طرفین امضا نشده بود و همه چیز به تصمیم داریوش مهرجویی بستگی داشت. عوامل نارنجی پوش هیچ واکنشی به این خبر نشان ندادند تا اینکه سامان گوران در مصاحبه ای با خبرگزاری سینمای ایران ضمن تایید خبر صحبت های عجیبی کرد. او در این مصاحبه گفت: خوشحال می شوم اگر بتوانم با آقای مهرجویی همکاری کنم اما به لحاظ وقت کمی مشکل دارم و از آن جا که بازی در فیلم آقای مهرجویی نیاز به زمان دارد شاید وقت نداشته باشم در فیلم «نارنجی پوش» بازی کنم. مصاحبه ای که با واکنش منفی بسیاری روبرو شد و اکنون گوران مدعی است این مصاحبه رابطه او با عوامل نارنجی پوش را بر هم زده است. این یعنی او در نارنجی پوش حضور نخواهد داشت.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:سینمای ایران