تبیان، دستیار زندگی
رویانیان: هم استقلالی‌ام، هم پرسپولیسی!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیرعامل پرسپولیس‌از خودش‌دفاع کرد


رویانیان:

هم استقلالی‌ام، هم پرسپولیسی!


رویانیان

محمد رویانیان در مدت زمان حضورش در فوتبال کمتر تن به مصاحبه داده؛ اگرچه مدیرعامل پرسپولیس پیش از حضورش در فوتبال رابطه بسیار گرمی با رسانه‌ها داشت و مصاحبه‌های فراوانش هر روز در روزنامه‌ها خودنمایی می‌کرد، از وقتی به پرسپولیس آمده تا به حال به اندازه انگشتان یک دست هم مصاحبه نکرده است. شاید عدم اشراف سردار سوخت به فوتبال باعث شده که او حرفی برای گفتن نداشته باشد. با این حال او دیروز در برنامه ورزش و مردم حاضر شد تا پاسخ انتقادهای مطرح شده را بدهد اما بیشترین انرژی‌اش را صرف این کرد که به منتقدان پاسخ بدهد، آبی نیست و پرسپولیسی بودنش ربطی به جایگاه امروزش در باشگاه پرسپولیس ندارد. رویانیان در واكنش به اینكه سال‌ها پیش در بولتن رسمی ناجا گفته بودید، "استقلالی هستم و خونم آبی است" حال چرا مدیریت پرسپولیس را قبول كردید، خاطرنشان كرد:« اولا اینكه بنده در آن زمان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس كه نبودم، الان امیر قلعه‌نویی رفیق ماست، اما در باشگاه تراكتورسازی كار می‌كند؛ مهم آن است كه هر كسی در مسوولیتی كه دارد به درستی وظیفه‌اش را انجام دهد. من استقلالی نبودم و بعید هم می‌دانم آدم عاقلی پیدا شود و بگوید خون من آبی است! دوما اینكه خون همه ما قرمز است. خون استقلالی‌ها هم قرمز است. در زمانی كه چنین سوالی از بنده پرسیده شد رییس راهنمایی و رانندگی بودم و همیشه با سه رنگ قرمز، زرد و سبز سروكار داشتیم، لذا وقتی خبرنگار پرسید به چه رنگی علاقه داری؟ من هم گفتم آبی، سفید و سبز. هیچ داعیه دیگری ندارم. من گفتم طرفدار استقلال، پرسپولیس، شموشك نوشهر و شیرین‌فراز كرمانشاه هستم. شموشك را بخاطر این می‌گویم كه بچه نوشهر هستم.»وی در پاسخ به این سوال كه به نظرتان می‌توانید آینده موفقی برای پرسپولیس رقم بزنید، اظهار كرد: ادعایی ندارم اما مطمئن باشید تمام توان، اعتبار و آبرویم را برای موفقیت پرسپولیس می‌گذارم. بنده در زمینه‌های فرهنگ‌سازی اجتماعی به لطف خدا عملكرد موفقی داشتم. در زمانی كه پلیس بودم 10 میلیون همیار پلیس را در مدارس بوجود آوردم. من با عنایت خدا پلیس 110 را بوجود آوردم؛ این كار از طراحی تا اجرا با مدیریت بنده انجام شد تا مردم حاكم بر امنیت جامعه‌شان باشند.»

اولا اینكه بنده در آن زمان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس كه نبودم، الان امیر قلعه‌نویی رفیق ماست، اما در باشگاه تراكتورسازی كار می‌كند؛ مهم آن است كه هر كسی در مسوولیتی كه دارد به درستی وظیفه‌اش را انجام دهد. من استقلالی نبودم و بعید هم می‌دانم آدم عاقلی پیدا شود و بگوید خون من آبی است! دوما اینكه خون همه ما قرمز است. خون استقلالی‌ها هم قرمز است.

او درباه علت حضورش در ورزش و پذیرش مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس،گفت:« بنده در طول 33 سال خدمت در جمهوری اسلامی، هیچ كجا برای قبول مسوولیتی خودم تصمیم نگرفتم و در همه موارد از من خواسته شد. در مقوله ورزش هم معتقدم ورزش ایران نیازمند تحول مدیریتی است. وقتی مدیریت‌ها، راهبردها، چشم‌اندازها، سیاست‌ها و برنامه‌های ورزش كشور را از مدت‌ها قبل می‌دیدم، فكر می‌كردم این وضعیت باید متحول شود. واقعا چگونه باید باشگاه‌داری كنیم؟ چگونه باید كار كنیم تا باشگاه‌های ما صاحب اقتصاد درون‌زا باشند؟ تمام برنامه‌ها را نگاه می‌كردم و این موارد را در ذهن داشتم. با این حال وقتی محمد عباسی وزیر ورزش این پیشنهاد را به من داد، تا 48 ساعت نپذیرفتم. »رویانیان با بیان اینكه او نخستین كاندیدای ریاست سازمان تربیت بدنی در دولت نهم بوده است، ادامه داد:« بنده اولین گزینه ریاست سازمان تربیت بدنی در دولت نهم بودم و حتی برنامه مدونی تهیه و ارایه كردم. بنابراین می‌خواهم بگویم چنین سوابقی داشتم و از فضای چرخه مدیریت در ورزش دور نبودم. در ادامه وزیر ورزش مزایای این مسوولیت و تاثیراتی كه بنده می‌توانستم در كار داشته باشم را بیان كرد و البته او از نوع نگاه من نسبت به جامعه، مردم و ورزش هم آشنا بود. در نهایت بنده رفتم كه در جلسه با وزیر شرایط سختی بگذارم و پیشنهادشان را رد كنم، اما وقتی رفتم دیدم علی پروین، محمد پنجعلی و سایر اعضای هیات مدیره هستند و سرانجام شوخی شوخی كار جدی شد و با تصویب هیات، مدیرعاملی را پذیرفتم.»

فاتح حسینی

بخش ورزشی تبیان