تبیان، دستیار زندگی
لیگ به کام نفت؛ استقلال و تراکتور ناکام فارغ از نتایجی که امروز در سه دیدار باقی مانده رقابتهای هفته دهم لیگ برتر رقم می خورد، شاید بتوان شکست تراکتورسازی در اصفهان و توقف استقلال در تهران را مهمترین نتایج بازیهای این هفته دانست.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته دهم به کام نفت


فارغ از نتایجی که امروز در سه دیدار باقی مانده رقابتهای هفته دهم لیگ برتر رقم می خورد، شاید بتوان شکست تراکتورسازی در اصفهان و توقف استقلال در تهران را مهمترین نتایج بازیهای این هفته دانست.
نفت تهران
در شرایطی که بعد از بازی پنج شنبه پیش نفت تهران برابر مس سرچشمه که با پیروزی تیم تهرانی روبه رو شد، رسانه ها از تیم تهرانی به عنوان صدرنشین موقت رقابتها نام می بردند اما با شکست تراکتورسازی و توقف استقلال باید نفت را صدرنشین لیگ تا آغاز هفته یازدهم دانست.

نفت تهران با یک گلی که برابر مس سرچشمه به ثمر رساند، بیست و یک امتیازی شد و بالاتر از هفده تیم دیگر در صدر جدول جا خوش کرد تا بعد از سایپا، تراکتورسازی و استقلال طعم صدرنشینی در این فصل را دوباره بچشد. البته نفتی ها تنها به خاطر پیروزیشان نبود که در صدر ماندگار شدند بلکه نتایجی که استقلال و تراکتورسازی دو مدعی دیگر کسب کردند باعث شد صدرنشینی شاگردان حسین فرکی تا پایان هفته دهم تمدید شود. امیر قلعه نویی که بعد از ده هفته به اصفهان برگشته بود برابر تیم سابقش قرار گرفت و دو بر یک باخت. اگرچه به دلیل مشکلات سپاهان در چند هفته اخیر بسیاری امیر قلعه نویی را پیروز مصاف با مدافع عنوان قهرمانی می دانستند اما سپاهان با کریم قنبری به پیروزی خوبی رسید تا دست تیم تراکتور از رسیدن به صدر جدول و تداوم بالانشینی ناکام بماند. در شرایطی زرد پوشان اصفهانی در این بازی پراهمیت به پیروزی رسیدند که سپاهان لوکا بوناچیچ سرمربی کرواتش را روی نیمکت نمی دید؛ اتفاقی که باید تا پایان فصل به آن عادت کند چرا که با توجه به اختلافاتی که بین مسوولان سپاهان و لوکا بوناچیچ به وجود آمده بعید است که شرایط برای ادامه همکاری این دو مجددا به وجود بیاید. به هر حال سپاهان با این برد با 17 امتیاز تا رده پنجم جدول بالا آمد، هر چند که بعید است وضعیت تا پایان انقدر برای قهرمان فصل قبل خوب پیش برود.

مظلومی با اشاره به حضور تعداد زیادی از بازكنان استقلال در تیم ملی گفت: به تیم ملی تبریك می‌گویم كه توانست این پیروزی شیرین را به دست بیاورد اما تبعات آن به استقلال باز می گردد چرا كه بازیكنان تیم ملی كه 50 درصد آن بازیكنان استقلال بودند امروز آن شادابی لازم را نداشتند و حتی آندرانیك تیموریان توان دویدن نداشت مجتبی جباری نیز در اواخر بازی ایستاده بود.

ذوب آهن دیگر تیم اصفهانی لیگ هم مانند سپاهان در هفته دهم موفق بود. این تیم که پس از مشکلات مدیریتی حال و روز خوشی نداشت، توانست در هفته دهم دیگرمدعی لیگ را از پیش رو بردارد.حریف این هفته ذوب آهن تیم صبای قم بود که با عبدالله ویسی نتایج خوبی گرفته بود و اگر از شکست هفته قبل این تیم برابر پرسپولیس فاکتور بگیریم، باید این تیم را جزو موفقان این فصل تا اینجای مسابقات بدانیم. ذوب آهن با یک گل در قم برابر صبای این شهر به پیروزی رسید و توانست خودش را تا رده ششم جدول بالا بکشد. صبا هر چند با وجود این باخت همچنان تیم چهارم جدول است اما فاصله کم امتیازی اش با تیمهای پایینتر جدول، شرایط را برای این تیم در هفته های آتی دشوار خواهد کرد.

در یکی دیگر از دیدارهای مهم این هفته داماش گیلان در ورزشگاه عضدی رشت با نتیجه سه بر دو برابر فولاد خوزستان به پیروزی رسید تا روند رو به رشد این تیم در هفته های اخیر تداوم داشته باشد. تیم ابراهیم قاسمپور با این پیروزی تا رده دهم جدول بالا آمد اما فولاد همچنان در همان رده نهم ماند.

استقلال و راه آهن

اما در یکی از مهمترین دیدارهای هفته دهم، استقلال تهران که تا دقیقه 82 با نتیجه یک بر صفر برابر راه آهن شکست خورده بود با گل مجتبی جباری به تساوی رسید تا دست این تیم از رسیدن به امتیاز مانند هفته پیش کوتاه نماند. گل اول این بازی را علیرضا عباسفرد پس از پنالتی برگشتی سید مهدی رحمتی وارد دروازه استقلال کرد و این گل تا دقایق پایانی باقی مانده بود اما مجتبی جباری مثل سایر دیدارهای استقلال در این فصل منجی این تیم شد و پرویز مظلومی توانست با امتیاز ورزشگاه آزادی را ترک کند. با این حال با این تساوی استقلال در رده دوم جدول ماند و نتوانست به رده اول صعود کند. پرویز مظلومی پس از این تساوی گفت: فوتبال یك‌طرفه‌ای بود و ما برای رسیدن به گل هر كاری را انجام دادیم اما به در بسته می‌خوردیم هر وقت هم كه تیم ما سرعت می‌گرفت بازیكنان راه آهن روی زمین میافتادند و من تعجب می‌كنم آن‌ها كه به این شدت روی زمین می‌افتادند چطور وقتی كه به بیرون می‌رفتند سریعاً وارد زمین می‌شدند نمی‌دانم كه به این حركت چه می‌توان گفت به هر حال این هم یكی از تاكتیك‌های تیم حریف بود.

مظلومی با اشاره به حضور تعداد زیادی از بازكنان استقلال در تیم ملی گفت: به تیم ملی تبریك می‌گویم كه توانست این پیروزی شیرین را به دست بیاورد اما تبعات آن به استقلال باز می گردد چرا كه بازیكنان تیم ملی كه 50 درصد آن بازیكنان استقلال بودند امروز آن شادابی لازم را نداشتند و حتی آندرانیك تیموریان توان دویدن نداشت مجتبی جباری نیز در اواخر بازی ایستاده بود.

ذوب آهن دیگر تیم اصفهانی لیگ هم مانند سپاهان در هفته دهم موفق بود. این تیم که پس از مشکلات مدیریتی حال و روز خوشی نداشت، توانست در هفته دهم دیگرمدعی لیگ را از پیش رو بردارد.حریف این هفته ذوب آهن تیم صبای قم بود که با عبدالله ویسی نتایج خوبی گرفته بود و اگر از شکست هفته قبل این تیم برابر پرسپولیس فاکتور بگیریم، باید این تیم را جزو موفقان این فصل تا اینجای مسابقات بدانیم.

وی افزود: ما همیشه با تیم ملی همكاری می‌كنیم اما از این همكاری ضربه می خوریم چه اشكالی داشت بازی ما روز یك شنبه برگزار می‌شد متاسفانه برنامه‌ریزی‌ها یك‌طرفه انجام می‌شود تماشاگران نیز توقع دارند چون بیرون نشسته‌اند و از مشكلات ما چیزی نمی‌دانند و انتظار برد هم دارند

مظلومی ادامه داد: بازیكنان ما بسیار تلاش كردند و موقعیت‌هایی داشتیم كه به گل تبدیل نشد در نیمه دوم نیز راه آهن به غیر از یك بار، دیگر نتوانست روی دروازه ما بیاید و تماماً دفاع می‌كرد.

مظلومی با اشاره به تعویض‌هایش گفت: ما هم تمام تغییراتی كه انجام دادیم برای دست یافتن به گل بود كه خوشبختانه به یكی از این گل ها نیز دست یافتیم بازیكنان تلاش شان را كردند و یك بازی هجومی را انجام دادند.

فاتح حسینی

بخش ورزشی تبیان

ردیفتیمبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضلامتیاز
1نفت تهران10631169721
2استقلال1062218117+20
3تراکتورسازی1061323167+19
4صبای قم106131172+19
5سپاهان105231686+17
6ذوب آهن1045113103+17
7صنعت نفت1035213121+14
8شهرداری تبریز1035213152-14
9شاهین بوشهر102621073+12
10پرسپولیس103341414012
11فولاد103349123-12
12داماش گیلان1033411154-12
13سایپا البرز1032512164-11
14ملوان انزلی102441414010
15فجر سپاسی102449123-10
16راه آهن1016310144-9
17مس کرمان1022613174-8
18مس رفسنجان1011861810-4