تبیان، دستیار زندگی
دریك پروژه به مدیریت رضامیركریمی ‌13 فیلم درباره ی 13 فیلم تاثیر گذار بعد از انقلاب اسلامی ساخته می شود. اسامی این 13 فیلم به همراه کارگردانان این فیلمهای مطرح تاریخ سینما ی بعد از انقلاب به شرح ذیل است كه امكان تغییر یا اف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

13 فیلم درباره ی 13 فیلم تاثیر گذار بعد از انقلاب


دریك پروژه به مدیریت رضامیركریمی ‌13 فیلم درباره ی 13 فیلم تاثیر گذار بعد از انقلاب اسلامی ساخته می شود.

اسامی این 13 فیلم به همراه کارگردانان این فیلمهای مطرح تاریخ سینما ی بعد از انقلاب به شرح ذیل است كه امكان تغییر یا افزایش دراین فیلمها وجود دارد:

آژانس شیشه ای :ابراهیم حاتمی کیا

هامون :داریوش مهرجویی

رنگ خدا :مجید مجیدی

من ترانه 15 سال دارم:رسول صدرعاملی

بودن یا نبودن : کیانوش عیاری

نیاز : علیرضا داوودنژاد

خمره وكلید :ابراهیم فروزش

مریم مقدس: شهریار بحرانی

سرب :مسعود كیمیایی

زیر پوست شهر :رخشان بنی اعتماد

لیلی بامن است: کمال تبریزی

چكمه وتیك تاك : محمدعلی طالبی

ناخدا خورشید : ناصر تقوایی

نکته:

این روزها بحث ساخت پروژه های اینچنینی داغ است. پروژه فرش ایرانی  (که احتمالا فرجام مشخص تری نسبت به نمونه های مشابه دارد ) با مدیریت رضامیر کریمی که در آن 15 فیلمساز قرار است 15 فیلم ( البته سفارشی) در این مورد بسازند. در این پروژه اسامی بزرگی دیده میشود مثل مجید مجیدی ،عباس كیارستمی،بهرام بیضایی ،داریوش مهرجویی ،خسرو سینایی ،ابراهیم حاتمی كیا و ... .

پس از آن بحث بر سرپروژه ای به میان آمد که اینبار بانی آن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.در این پروژه قرار است برخی از کارگردانان نامی ایران در مورد مفاخر فرهنگی ایران زمین فیلم بسازند کارگردانانی همچو سیف اله داد – هنرمند – مجیدی و ... در مورد مفاخری چون:

آیت اله حسن زاده آملی – محمود فرشچیان – سیمین دانشور – شجریان – حسین علیزاده و ....

تنها نکته ای که میماند این است که امیدواریم ساخت چنین پروژه هایی مشمول مرور زمان نشود و حقیقتا نکات ارزنده ای از متن اینگونه امور استخراج شود و به قول ظریفی این فیلمها محدود به ذکر خاطرات نشود.

لینک:

پانزده فیلم‌ساز، پانزده فیلم ، فرش ایرانی

شکست بغض 6 ساله استاد بیضایی

فرهنگ در قاب سینما