تبیان، دستیار زندگی
تحلیل رسانه‌های عربی از پیروزی تاریخی ایران بر بحرین همچنان ادامه دارد ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خشم مقامات سیاسی بحرین از شكست


تحلیل رسانه‌های عربی از پیروزی تاریخی ایران بر بحرین همچنان ادامه دارد.


ایران - بحرین

شبكه‌های تلویزیونی عربی كه بیشتر توجه خود را به شكست خرد كننده تیم ملی بحرین اختصاص داده‌اند و از آن به عنوان یك شگفتی در مرحله مقدماتی جام جهانی در آسیا نام می‌برند، كمتر به نكات فنی دیدار تیم‌های ملی ایران و بحرین می‌پردازند.

تنها شبكه الجزیره اسپورت بود كه با یك نگاه كلی به آنالیز فنی تیم ملی ایران پرداخت و گفت: تیم ملی ایران با در دستور كار قرار دادن فشار بر تیم ملی بحرین از یك سوم دفاعی این تیم و با استفاده از میل به بازی هجومی، انسجام این تیم عربی را در هم شكست و با زدن 3 گل در هر نیمه یكی از روزهای طلایی فوتبال ایران را به نمایش گذاشت كه از نگاه دیگر باید به افتادن تیم مقابل یعنی بحرین از هارمونی تاكتیكی نیز توجه كرد.

شبكه تلویزیونی نایل اسپورت بعد از تمجید از بازی ملی‌پوشان ایرانی گفت: تیم ملی ایران در غیاب بزرگانی همچون علی دایی و خداداد عزیزی، با اتكا به مدافعان و هافبك‌های فعال خود، همچنان دروازه حریفانش را می‌گشاید و به این بازیكنان می‌نازد.

مفسر نایل اسپورت گفت: اینكه تیم ملی ایران مهاجمان گلزن را ندارد، می‌تواند یك هشدار برای این تیم باشد اما اینكه مدافعان و بازیكنان میانی این تیم به شدت میل به گلزنی دارند را نیز باید یك معجزه برای تیم ملی ایران برشمرد.

مفسر نایل اسپورت تاكید كرد: در بازی‌های گذشته تیم ملی ایران نیز بازیكنانی چون نكونام، كریمی و هادی عقیلی گلزنی كرده بودند و در نیمه اول نیز این بازیكنان دفاعی و هافبك ایران بودند كه دروازه بحرین را فرو ریختند. حتی آندرانیك تیموریان نیز كه مجددا در تیم ملی ایران اوج گرفته است، خارج از چارچوب خط حمله ایران گل چهارم این تیم را به ثمر رساند.

مفسر نایل اسپورت گفت: اینكه تیم ملی ایران مهاجمان گلزن را ندارد، می‌تواند یك هشدار برای این تیم باشد اما اینكه مدافعان و بازیكنان میانی این تیم به شدت میل به گلزنی دارند را نیز باید یك معجزه برای تیم ملی ایران برشمرد.

این شبكه تلویزیونی با بیان اینكه ایرانی‌ها برای پیروزی پررنگ در این دیدار اراده قوی داشتند گفت: ایران بدون تردید تیم قدرتمند گروه 5 آسیاست كه به دنبال پاك كردن ناكامی عدم صعود به جام جهانی آفریقای جنوبی است.

این شبكه همچنین با اشاره به اینكه ایرانی‌ها می‌خواهند با كی‌روش بار دیگر به قدرت برتر فوتبال آسیا بازگردند، شانس بسیار بالایی را برای صعود به جام جهانی برای تیم ملی ایران به شرط تكرار آنچه در دیدار بحرین دیده شد را پیش‌بینی كرد.

از سوی دیگر منابع خبری در كشورهای عربی حوزه خلیج فارس گزارش می‌دهند، مسئولین تیم ملی بحرین و مقامات سیاسی این كشور از شكست سنگین تیم ملی خود به شدت خشمگین هستند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا