تبیان، دستیار زندگی
: سه اصل عدالت‌محوری، مهرورزی و خدمت‌رسانی به مردم سرلوحه كار سازمان تبلیغات اسلامی است سایت سازمان تبلیغات اسلامی دكتر احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در ابتدای امر ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با رئیس جمهور:

سه اصل عدالت‌محوری، مهرورزی و خدمت‌رسانی به مردم سرلوحه كار سازمان تبلیغات اسلامی است


سایت سازمان تبلیغات اسلامی

دكتر احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در ابتدای امر تبلیغ می‌بایست طرف مقابلمان را دوست داشته باشیم، همانطور كه پیامبر صلی‌الله علیه و آله به مردم عشق می‌ورزید، در این راه می‌بایست رابطه عاطفی برقرار شود.

عصر روز دوشنبه 5 تیرماه رئیس و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی با دكتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو كردند. بنا به همین گزارش، رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به نقش مهم تبلیغ اظهار داشت: كار تبلیغ و فرهنگ پیچیده‌ترین قسمت یك كار است. مسائل اقتصادی، عمران، آبادی و... درست خواهد شد اما هدف همه اینها پرورش و تربیت انسان‌هاست كه این موضوع مربوط به كار فرهنگی و تبلیغ است.

دكتر احمدی‌نژاد در ادامه تصریح كرد: در كار تبلیغ چند موضوع را باید در نظر گرفت. در ابتدا ما می‌بایست برای امر تبلیغ طرف مقابلمان را دوست داشته باشیم، همانطور كه پیامبر صلی‌الله علیه و آله به مردم عشق می‌ورزید، در این راه می‌بایست رابطه عاطفی برقرار شود. به نظر من اگر این رابطه برقرار نشود پیام ما نیز منتقل نخواهد شد. البته ممكن است طرف مقابل تسلیم شود اما دلش همیاری نخواهد كرد.

وی افزود: نكته دیگر نقطه هدف و فطرت است. در این راه می‌بایست انسان را مخاطب قرار داد. اگر این كار انجام شد به آن نقطه هدف رسیده‌ایم و دیگر احتیاج نیست كه دست كسی را بگیریم.

هدف ما این است كه كنترل‌ها، تحرك‌ها و انگیزه‌های درونی انسان را بیدار كنیم و فطرت‌ها را هدف قرار دهیم. رئیس جمهور در ادامه افزود: اگر ما بخواهیم بهترین هدف‌ها را داشته باشیم باید بهترین شیوه را رعایت كنیم كه البته تا حدودی این كار انجام شده است، اما می‌بایست بیشتر كار شود.

وی افزود: شایسته است سازمان تبلیغات اسلامی گروهی را تعیین كند و روی این روش‌ها كار كند. باور مبلغ به آن چیزی كه می‌گوید، یكی از این روش‌هاست.

دكتر احمدی‌نژاد در ادامه به گستره پیام‌ها و تبلیغات اشاره نمود و عنوان كرد: چیزی كه ما باید بدانیم این است كه این پیام‌ها برای چه كسانی باید تنظیم شود؟ آیا فقط برای مسلمانان است و یا اینكه همه بشریت را باید در بر بگیرد. لذا در رابطه با این موضوع عنوان می‌كنم كه هیچ كس از دایره مخاطبان ما خارج نیست.

نكته دیگر، افق و قله كار تبلیغاتی است كه این مورد به كار تبلیغاتی جان می دهد و ما در این مورد نیز باید به آن افق و قله كارمان بیاندیشیم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح كرد: حوزه هنری و همچنین خبرگزاری مهر نیز می‌بایست همه این مسائل را رعایت كنند. من به هیچ وجه به حجم كار، كاری ندارم؛ فقط به كیفیت كار می‌اندیشم. فعالیت‌های هنری بسیار جای كار وسیع دارد و می‌بایست روی آن كار بشود. همین‌طور خبرگزاری مهر، زیرا كه در جامعه كنونی اطلاع‌رسانی و خبر رسانی برای همگان همانند چشم است و ما نیز باید در این راه تلاش خودمان را انجام دهیم.

در ابتدای این ملاقات دكتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پس از گفتن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، ضمن اشاره به چگونگی فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: سازمان سه اصل عدالت‌محوری، مهرورزی و خدمت‌رسانی به مردم را كه شعار دولت است، سرلوحه كار خود قرار داده و مروج این شعار است. در این رابطه، برخی از محورهای اصلی آن شامل: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازمان‌دهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی و مردمی است.

دكتر خاموشی همچنین تصریح كرد: یكی از حركت‌های مهم سازمان حركت خودجوش مردمی است كه با سیاست‌های دولت همخوانی دارد. ما این موضوع را دنبال می‌كنیم و تلاش در اشاعه فرهنگ تشیع داریم و در این راه از ظرفیت‌های‌ علمی استفاده می‌كنیم. بنابراین ما حركت‌های خودجوش مردمی را حمایت می‌كنیم و اگر بتوانیم در این راه آنان را تقویت نیز خواهیم كرد. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان به معرفی موسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت و در رابطه با هر یك از آنها نكاتی را متذكر شد.

روابط عمومی موسسه تبیان