تبیان، دستیار زندگی
بوی برزیل استشمام می‌شود
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بوی برزیل استشمام می‌شود


تیمی که همواره از شنیدن نامش حس تنفر و یادآوری خاطرات تلخ نصیب مان می شد سه شنبه زیر گام های ستارگان ایرانی له شد تا شبی رویایی و به یادماندنی برای فوتبال ایران رقم بخورد و خاطرات شیرین جای خود را در افکار عمومی باز کند.


شادی بازیکنان ایران پس از گلزنی به بحرین

شوت های کوبنده،ضربات سر، سردرگمی های مدافعان و درماندگی دروازبان و شور و شعف تماشاگران آزادی اتفاقاتی بود که باعث شد یکی از رویایی ترین بازی های تیم ملی ایران مقابل بحرین به تصویر کشیده شود تا با این پیروزی یک شب کاملا ایرانی برای ایرانی ها ایجاد شود.

درخششی که باعث شده است تا پس از سالها بار دیگر غرور ملی و عشق به فوتبال بار دیگر به میان عاشقان این رشته ورزشی بازگردد و استقبال های فراوانی را از بازی های ملی شاهد باشیم.

هر چند هنوز اعتقاد داریم راه فراوانی برای رسیدن به برزیل باقی مانده است و تیم ملی کشورمان کماکان با استانداردهای آرمانی خود فاصله فراوانی دارد اما نکات امیدوار کننده فراوانی نیز در این بازی به چشم آمد که باعث شد کم کم اثرات حضور کارلوس کی روش را در زمین ببینیم.

مهمترین نکته ای که بیش از گذشته فوتبالدوستان را به آینده امیدوار کرد بازی منطقی و تعداد بالای پاس های بازیکنان ایران بود. معمولا تیم های ملی کشورمان مقابل تیم های عربی بی حوصله فوتبال بازی می کنند و به دلیل مسائل روانی خیلی زودتر از آنچه تصورش را می کریدم وارد حاشیه می شدند اما حفظ شدن ریتم تیمی ایران در هر شرایطی باعث شده است تا ملی پوشان در هر شرایطی برای جو موجود بر مسابقه غلبه کنند و تنها فوتبال ایرانی به نمایش بگذارند. حتی در دقایقی که بازی یک طرفه شده بود هیچ بازیکنی برای خودش بازی نکرد و اگر هم اینگونه شد با فریاد های کارلوس کی روش بار دیگر به یاد می آورد که باید و تنها برای یک هدف به توپ ضربه بزند.

نباید از حمایت همه جانبه تماشاگران ایرانی غافل شد که همواره توانسته اند با حمایت های مشتاقانه خود امتیاز گرفتن های تیم های حریف در ورزشگاه آزادی را به امری مشکل و دشوار تبدیل کنند تا تمامی حریفان با شنیدن نام ورزشگاه آزادی تنها به یاد یک چیز بیفتند " جهنم ".

یکی از نكته های جالب و قابل تحسین در دیدار با بحرین اینجا بود كه تیم ملی ایران حتی بعد از به ثمر رساندن گل سوم هم تمركز خود را از دست نداد و با ادامه شیوه بازی پرتعداد در یك سوم میانی زمین، در نیمه دوم هم فرصت طراحی حملات را از حریف گرفت و هم پس از توپ‌گیری با حركات سریع بنای حملات متعدد روی دروازه بحرین را گذاشت.

کی روش برای شناخت از فوتبال و بازیکنان ایرانی به زمان احتیاج داشت و به نظر می رسد کم کم با وجود گذشت زمان توانسته است سیستم و روش های نادرست تیم ملی را اصلاح کند. مرد پرتغالی که با ژست های زیبایش در کنار زمین همانند فرماندهان جنگ سربازان خود را تا دقیقه 90 به پیروزی تشویق کرد و تا می توانست به یاران خود یادآور شد هرگز سیراب نشوند.

شادی بازیکنان ایران پس از گلزنی به بحرین

وی که نشان داده است به خوبی می تواند با تعویض هایش روند تیم ملی را تغییر دهد در این بازی نیز با تغییراتی که صورت داد توانست تیم بحرین را به عقب تر براند تا به راحتی بر تعداد گل های تیم ملی افزوده شود.

کی روش با این پیروزی توانست بر روند شکست ناپذیری خود در آسیا ادامه دهد و همچنان با تیم کشورمان یکه تازی کند. روندی که استرالیا و قدرت های شرق آسیا باید منتظرش باشند و خودشان را آماده مچ اندازی با کی روش و شرکا بکنند تا ستارگان بتوانند با حضور در بزرگترین نمایشگاه فوتبال تمامی ناکامی های چند سال اخیر را از بین ببرند و بار دیگر به خودمان و آسیا ثابت کنیم همچنان یکی از غول های آسیا به شمار می رویم.

البته نباید از حمایت همه جانبه تماشاگران ایرانی غافل شد که همواره توانسته اند با حمایت های مشتاقانه خود امتیاز گرفتن های تیم های حریف در ورزشگاه آزادی را به امری مشکل و دشوار تبدیل کنند تا تمامی حریفان با شنیدن نام ورزشگاه آزادی تنها به یاد یک چیز بیفتند " جهنم ".

به هر حال به نظر می رسد تیم ملی کشورمان به جاده موفقیت بازگشته است و کی روش در این مدت اندک توانسته است امیدواری را به مردم ایران هدیه کند و از تمامی آنها بخواهد در تمامی بازیهای تیم ملی از پسران ایران زمین حمایت کنند که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد تا بوی برزیل بیش از گذشته استشمام شود.

رضا سیگاری

بخش ورزشی تبیان