تبیان، دستیار زندگی
در این صفحه ایده های برگزیده با زمینه کاری دینی و فلسفه را کنار هم آورده ایم تا علاقه مندان بتوانند از آن ها جهت انجام پروژه های خود ایده بگیرند. همچنان منتظر ایده های خلاقانه و نو شما هستیم.....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سارا قیصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایده های برگزیده علوم دینی و فلسفه

ششمین دوره ی پروژه های دانش آموزی تبیان (2)

امسال در ششمین دوره از پروژه های دانش آموزی، با سیلی از طرح ها و ایده های بسیار جالب شما دوستان در منوی "پیشنهاد موضوع " مواجه شدیم.

در این صفحه ایده های برگزیده با زمینه کاری دینی و فلسفه را  کنار هم آورده ایم تا علاقه مندان بتوانند از آن ها جهت انجام پروژه های خود ایده بگیرند. همچنان منتظر ایده های خلاقانه و نو شما هستیم.

نام ایده : بررسی وجود نمادهای شیطان پرستی در اطرافمان

نام ارائه دهنده : مهناز بزرگیان

زمینه و نوع پروژه : علوم دینی و فلسفه/ علوم اجتماعی - تحقیقاتی

درجه سختی: متوسط

ایده های برگزیده علوم دینی و فلسفه ششمین دوره ی پروژه های دانش آموزی تبیان (2)

یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی ایجاد آگاهی نسبت به عناصر منفی فرهنگی در میان مردم است. امروزه طراحی های بسیار متنوعی بر روی زیور آلات و پوشاک صورت می گیرد و بسیاری از ما روزانه این موارد را مورد استفاده قرار می دهیم. اما چه تعداد از افراد به علائم و نوشته های روی این اشیاء توجه می کنند ؟ آیا تا به حال به محتوی و مفهوم آن ها اندیشیده اید ؟ آیا دچار این نگرانی نیستید که ناخواسته در قالبی قرار گیرید که خارج از شآن و اعتقادات شماست ؟

اگر شما نیز همچون این دوست عزیز به این موضوع اهمیت می دهید، می توانید با بررسی و مطالعه ی این گونه طرحها و تهیه گزارشی تصویری کمکی موثر در آگاه سازی خود و دوستانتان باشید.

ایده های برگزیده علوم دینی و فلسفه ششمین دوره ی پروژه های دانش آموزی تبیان (2)


نام ایده : مرگ از دیدگاه الهیون

نام ارائه دهنده : روژان عبدالهی ، فائقه خدادادی ، غزاله کیانی ، فاطمه رحمانی، سانازقهرمانی ، شیماملااحمدی

زمینه و نوع پروژه : علوم دینی و فلسفه - تحقیقاتی

درجه سختی: متوسط

آیا مرگ پایان زندگی است ؟ آیا روح و جسم دو عنصر مستقل از هم اند؟ آیا خواب هر شب ما، یک مرگ موقت است؟
ایده های برگزیده علوم دینی و فلسفه ششمین دوره ی پروژه های دانش آموزی تبیان (2)

این ها مجموعه سوالاتی هستند که شاید ذهن همه ما را به نوعی به خود مشغول کند. یافتن پاسخ آن ها در عین حال که بسیار جالب و شگفت انگیز می باشد، نیازمند دقت و بررسی های زیادی است.

این گروه از دوستان، قدم در این راه حساس گذاشته و بررسی های جالبی در این زمینه انجام داده اند. آنها به مطالعه نظریات مختلف درباره ی رابطه ی روح و بدن از دیدگاه های مادی و الهی پرداخته و دریافتند که از نظر اسلام روح امری مجرد است و هنگامی که جسم خواص حیاتی خود را با مرگ از دست می دهد، روح به حیات خود ادامه می دهد.

این دوستان با انجام تحقیقاتی در آیات شریفه ی قرآن، چنین دریافته اند که که خواب و مرگ از یک جنس هستند و همان گونه که با مرگ رابطه بین روح و بدن قطع می گردد در خواب نیز این ارتباط قطع می شود. نتیجه نهایی این گروه از این تحقیق این است که مرگ همان خوابی است که هر شب به سراغ شما می آید جز اینکه مدتش طولانی است و انسان تا قیامت بیدار نمی شود.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: سارا قیصری

تنظیم: نسرین صادقی