تبیان، دستیار زندگی
هان پوشش مناسب برای بانوان هستند خبرگزاری فارس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مركز افكارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در خصوص مسئله حجاب در ایران نشان می‌دهد 79 درصد از پاسخگویان تهرانی خواهان پوشش اسلامی و مناسب برای بانوان هستند . ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بر اساس نتایج یك نظرسنجی :

79 درصد تهرانی‌ها خواهان پوشش مناسب برای بانوان هستند


خبرگزاری فارس

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مركز افكارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در خصوص مسئله حجاب در ایران نشان می‌دهد 79 درصد از پاسخگویان تهرانی خواهان پوشش اسلامی و مناسب برای بانوان هستند .

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی بر اساس نتایج این نظرسنجی كه در میان شهروندان بالای 15 سال تهرانی صورت گفت، 11 درصد پاسخگویان معتقد به برخورد و بازداشت افراد بدحجاب هستند و 18 درصد هم تذكر شفاهی را كافی دانسته‌اند . همچنین سایر پاسخگویان نیز به شیوه‌های دیگر اشاره كرده‌اند .

نتایج دیگر این نظرسنجی حاكی است ،‌69 درصد پاسخگویان در پاسخ به سوالی مبنی بر رواج بدحجابی در جامعه، میزان آن را زیاد و بسیار زیاد عنوان كرده‌اند و 21 درصد میزان بدحجابی را متوسط و 9 درصد كم و خیلی كم دانسته‌اند .

بر اساس این گزارش ، نتایج نظرسنی ایسپا نشان می‌دهد، 66 درصد شهروند تهرانی نه تنها پوشش رایج در جامعه را نامناسب می‌دانند بلكه خواهان جلوگیری از رواج این نوع پوشش در جامعه هستند ، همچنین 21 درصد پوشش رایج در جامعه را نامناسب می‌دانند .

این گزارش می‌افزاید: همچنین در میان انواع پوشش برای بانوان 24 درصد پاسخگویان پوشش چادر ، 30 درصد مانتو و مقنعه و 25 درصد مانتو و روسری را مناسب ارزیابی كرده‌اند .

بر اساس این نظرسنجی 65 درصد شهروندان تهرانی فرهنگ‌سازی را بهترین شیوه برای بهبود وضعیت حجاب می‌دانند .

روابط عمومی موسسه تبیان