تبیان، دستیار زندگی
دو تیم ایران و بحرین بالاخره با وجود تمام خاطرات تلخ شروع شد و در همان دقایق ابتدایی داور استرالیایی با اجرای درست قانون تیم حریف را ده نفره .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لذت انتقام با 6 گل


دو تیم  ایران و بحرین بالاخره با وجود تمام خاطرات تلخ شروع شد و در همان دقایق ابتدایی داور استرالیایی با اجرای درست قانون تیم حریف را ده نفره .
ایران و بحرین-؟آنالیزایران و بحرین-؟آنالیز

حالا اگر تیم حریف از آندسته تیمهایی بود که با اخراج یک بازیکن مصمم تر و با دوندگی بیشتر بازی می کردند می توانستیم بگوییم اخراج برای ما ضرر داشت ولی در این بازی این اتفاق هم به نفع ما شد از این نظر که خشونت حریف را گرفت و اشتداد روانی یا همان جو بازی را به نفع ما چرخاند و حتی اجازه نداد حریف وقت کشی کند در پلان دوم به تحلیل ترکیب اولیه بازی می پردازیم طبق پیش بینی ما به غیر از چند بازیکن خبری از بازیکنان فیکس بازی با فلسطین نبود و حضور قاضی در نوک حمله تعجب همگان را سبب شد.

ایران و بحرین-؟آنالیزایران و بحرین-؟آنالیز

در این بازی تیم ما سرعت بالایی نداشت ولی با آرامش و منطقی با پاسهای زیاد همدیگر را پیدا می کردند چرخش توپ در تمامی نقاط زمین بخوبی انجام می شد ولی دو مورد در طول بازی کمی غیر متعارف یکی تعداد خطاهای زیاد بازیکنان ما 23 خطا در مقابل تنها 5 خطای تیم ده نفره بحرین در صورتیکه بیشترین خطاهای ما هم در مناطق غیر ضروری و مورد دیگر تعداد دفع های زیاد توپ در طول بازی 44 مورد یعنی در هر 2 دقیقه یک دفع داشتیم در دفعها هم خیلی بی دقت هستیم چون دیده شد خیلی از دفعها ضروری نبود و می شد براحتی آن توپها را کنترل کرد و بازیسازی انجام داد.

ایران و بحرین-؟آنالیزایران و بحرین-؟آنالیز

مورد دیگر این بود که چرا بعد از اخراج بازیکن حریف تیم را 2 فوروارد نکرد و تا انتهای بازی با همان تک فو روارد هدف بازی کردیم. در نهایت برای دومین بار در استادیوم آزادی طعم انتقام را چشیدیم آن هم با شش گل و از این بابت از همه ملی پوشان ممنونیم که غرور ملی ما را سر افزار کردند.

ایران و بحرین-؟آنالیزایران و بحرین-؟آنالیز

خصوصیات مثبت تیم:

1- کسب یک روحیه خوب برای بازیکنان و خط و نشان کشیدن برای همه حریفان در آسیا

2- پاسکاری های خوب بازیکن تیم با هم در تمامی شرایط بازی

3- بنظر میرسد یک نسل جدید و پرافتخار دیگر در راه است.

4- تعویضهای خوب و بموقع

ایران و بحرین-؟آنالیزایران و بحرین-؟آنالیز

خصوصیات منفی تیم:

1- بعد از اخراج حریف و تک فوروارد بودن بحرین خیلی سریع باید 2 فوروارده می شدیم.

2- بنظر می رسد کاظمیان هم در این بازی می توانست سهمی داشته باشد.

3- در این 44 دفع توپ داشتیم یعنی هر 2 دقیقه یک دفع که بیشتر این دفعها تحت فشار نبود و لزومی به آن نبود . همچنان در بازیها آمار دفع  های توپ ما بالا است.

4-   23 خطای ایران که بیشتر آنها بی مورد و در منطقه های حیاتی نبود در مقابل بحرین 5 خطا ثبت کرد.

مهدی ارژنگی نیا 

بخش ورزشی تبیان