تبیان، دستیار زندگی
فرهنگ , پایه , مایه و مقوم هویت است و سكوی حركت ما و شكل دهنده زندگی متعالی و سعادتمند ماست. ،"محمود احمدی نژاد"، رئیس جمهور، در مراسم گرامیداشت نام آوران منتخب فرهنگستان ها با تقدیر از افراد برگزیده گفت: صیانت از فرهنگ یع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهنگستان ها نبض هویت ما هستند


فرهنگ , پایه , مایه و مقوم هویت است و سكوی حركت ما و شكل دهنده زندگی متعالی و سعادتمند ماست.

،"محمود احمدی نژاد"، رئیس جمهور، در مراسم گرامیداشت نام آوران منتخب فرهنگستان ها با تقدیر از افراد برگزیده گفت: صیانت از فرهنگ یعنی صیانت از داشته های ملت ایران.تجلیل از بزرگان، كوچكترین قدم در صیانت از فرهنگ است.صیانت از فرهنگ در واقع تعیین مسیر و راه یك ملت است تا ارزش ها و آرمان هایشان را فراموش نكنند.

وی با اشاره به فعالیت های چهار فرهنگستان كشور اظهار داشت: انتظار از فرهنگستان هنر به عنوان یكی از مراكز اصلی علم كشور این است كه بازكاوی گذشته فرهنگی و میراث فرهنگی ملت ایران را به عنوان یك گنجینه بی انتها انجام دهد، فرهنگی كه تمام لحظه های آن مایه افتخار ما و آینده است.

احمدی نژاد، شناخت , معرفی و انتقال این گنجینه به نسل حاضر و همچنین انتقال آن به نسل آینده را یكی از نشانه های صیانت از فرهنگ دانست و گفت: مدیریت فرهنگستان هنر این وظیفه مهم را بر عهده دارد. ترسیم راه آینده, تعامل با پیچیدگی های زندگی امروز و طراحی حركت در این مسیر، یكی از وظایف فرهنگستان هنر است و دولت و مجلس باید با حمایت خود بر جهت اجرای این مسیر كمك كند.

وی با اشاره به فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص وظیفه این فرهنگستان اظهارداشت: در قوای هجوم واژه ها , رسم و خط ها و گویش ها و لهجه ها، حفاظت و صیانت از زبان فارسی وظیفه این فرهنگستان است. اما این بخش باید از موضع دفاعی خود بیرون بیاید.

رئیس جمهور با اشاره به تعیین معادل سازی واژه های بیگانه گفت: فرهنگستان زبان و ادب فارسی، معادلات فارسی را از دل فرهنگ اصیل این ملت بیرون می كشد. اما باید با پیش بینی آینده و معرفی ظرفیت ها به نسل ها و هنرمندان، عقب ماندگی هایی را كه تاكنون به ما تحمیل شده، جبران كند. همچنین باید در جهتی حركت كند تا به نقطه ای برسیم تا تعصب فارسی به افتخار عمومی تبدیل شود.

احمدی نژاد با اشاره به فعالیت های فرهنگستان پزشكی اظهارداشت: پزشكی با زندگی ما عجین است و صیانت از سلامت، وظیفه همیشگی ماست و با توجه به دستاوردهای پزشكی هزارساله این ملت باید آن را در بالاترین سطوح دنیا ارائه كنیم.

وی تصریح كرد : بازپیرایی مكتب پزشكی "ابن سینا" و "جرجانی" كه جزئی از هویت ماست، لازم است تا این علوم دوباره وارد زندگی ما شوند.

رئیس جمهور با بیان اینكه ایران سرزمین هنر است، در خصوص فعالیت فرهنگستان هنر گفت: باید با نگاهی بازتر به این مقوله نگاه كنیم. ایران سرزمین با سابقه و هزار ساله هنر است كه در زندگی امروز باید متجلی شود.

وی در خصوص فرهنگستان علوم اظهارداشت: حركت رو به رشد و روح جمعی ملت یك منحنی صعودی دارد و وظیفه این فرهنگستان آن است كه برای جبران عقب ماندگی های گذشته راه آینده را بر اساس این منحنی تاریخی ترسیم كند؛ چرا كه شكست این منحنی آغاز انحطاط و نابودی هویت ملت است.

وی تصریح كرد: فرهنگستان ها نبض هویت ما هستند و از این هویت صیانت می كنند.