تبیان، دستیار زندگی
تشخیص دادن یک سرماخوردگی از حساسیت های بهاره آخر زمستان و فصل بهار که علائم آنها بیشتر عطسه است کمی مشکل می باشد، ولی تفاوت های ظریف بین این دو ، وضعیت را روشن می کند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفاوت سرماخوردگی و حساسیت

آلرژی

تشخیص دادن یک سرماخوردگی از حساسیت های بهاره آخر زمستان و فصل بهار که علائم آنها بیشتر عطسه است کمی مشکل می باشد، ولی تفاوت های ظریف بین این دو ، وضعیت را روشن می کند.

سرماخوردگی معمولاً همراه با تب خفیف است. ولی آلرژی های مجاری تنفسی فوقانی موجب آبریزش از چشم و بینی، گرفتگی بینی، عطسه و عدم وجود تب می شود.

سرماخوردگی به دلیل تب شما را از پا می اندازد و بدن شما احساس کوفتگی دارد ، ولی در آلرژی در کل بدن احساس ناراحتی می کنید.

سرماخوردگی، عموماً در طی 3، 4 یا 5 روز خوب شده ولی آلرژی تا زمانی که فرد با مواد آلرژی زا مثل گرده گیاه ، خاک و یا کپک در تماس است، وجود دارد.

برای شروع درمان آلرژی یا سرماخوردگی، حتماً به علائم اولیه یا تفاوت های آن ها توجه کنید تا راه درستی را برای درمان درپیش بگیرید ؛ چرا که درمان های غلط مضر خواهد بود.

در کل، افرادی که مبتلا به فشار خون هستند نباید دکونژستان (ضد حساسیت ) مصرف کنند و افرادی که مشکلات پروستات دارند نیز باید از مصرف آنتی هیستامین پرهیز نمایند.

سعی کنید دارویی را انتخاب کنید که تنها به درمان عارضه موجود در شما بپردازد و چند منظوره نباشد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.