تبیان، دستیار زندگی
وقات فراغت جوانان در سال جاری اختصاص یافت خبرگزاری فارس رئیس سازمان ملی جوانان با بیان اینكه تا پایان برنامه چهارم، 33 درصد نیازهای فراغتی جوانان توسط دستگاه‌ها پوشش داده می‌شود، گفت: امسال در كشور، 25 میلیارد تومان برای اوق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس سازمان ملی جوانان:

25 میلیارد تومان برای اوقات فراغت جوانان در سال جاری اختصاص یافت


خبرگزاری فارس

رئیس سازمان ملی جوانان با بیان اینكه تا پایان برنامه چهارم، 33 درصد نیازهای فراغتی جوانان توسط دستگاه‌ها پوشش داده می‌شود، گفت: امسال در كشور، 25 میلیارد تومان برای اوقات فراغت هزینه می‌شود بعلاوه 70 درصد بودجه سازمان با توزیع بین استانها به تشویق‌ها و اوقات فراغت جوانان اختصاص خواهد یافت.

محمد جواد حاج‌ علی ‌اكبری صبح امروز در جمع خبرنگاران و در دومین مصاحبه مطبوعاتی كه به موضوع اوقات فراغت جوانان اختصاص داشت، اظهار كرد: تعبیر پر كردن اوقات فراغت را نمی‌پسندیم بلكه باید پر باری و شكوفایی استعداد جوانان را دنبال كنیم.

وی گفت: در گذشته خانواده‌ها 3 برابر دستگاه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان هزینه و سرمایه‌گذاری كرده‌اند كه باید سهم آنان باز هم افزایش یابد. بعلاوه جوانان هم برای استفاده درست از فرصت‌های فراغتی باید مدیریت كنند.

حاج‌علی اكبری با بیان اینكه با تشكیل كمیسیون اوقات فراغت در دولت و با حضور دستگاه‌ها و تصویب سیاست‌ها در شوراهای عالی جوانان امسال قدم‌های تازه‌ای برداشته خواهد شد، افزود: توجه به ابعاد شخصیتی پیامبر اكرم (ص)، ایجاد موج مثبت و تازه، گسترش برنامه‌های كمی با حفظ كیفیت،تقویت هویت ملی و دینی در بطن برنامه‌ها، عدالت در توزیع برنامه‌ها با تاكید بر بهره‌مندی دختران جوان ، تقویت نقش خانواده ، استفاده حداكثری از امكانات تمامی دستگاه‌ها و حركت‌های جهادی مبتنی بر فرهنگ بسیجی و برنامه‌ریزی بر اساس سیاست استانها، برای سال 85 تصویب شده كه در این راه اهتمام خواهد شد.

وی سه اصل میل، نیاز و مصلحت جوانان بر اساس اصول و مبانی فرهنگ جامعه و ارزش‌های میهنی در 5 اولویت برنامه‌ای اوقات فراغت جوانان در سال 85 را مورد توجه خواند و تصریح كرد: ایجاد حركت فراگیر ورزشی با تاكید بر جوانان دانش‌آموز، توجه به كتابخوانی ، اردوهای جهادی، اردوهای سیاحتی و زیارتی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی تعریف شده است كه كمیته اطلاع‌رسانی در این باره برای اطلاع جوانان تلاش خواهد كرد.

حاج علی اكبری بیان كرد: طبق مصوبه هیئت وزیران برنامه استان ها به ریاست استاندار و عضویت دستگاه‌های مختلف اجرا خواهد شد كه امیدواریم سازمان ملی جوانان به طرفیت از جوانان گزارش‌های خوبی از اقدامات دستگاه‌ها ارائه دهد.

وی گزارش آماری عملكرد دستگاه‌ها برای پوشش 21 درصدی اوقات فراغت جوانان را قابل قبول ندانست و گفت : امسال با هماهنگی بین تمامی دستگاه‌ها از ظرفیت و امكانات استفاده بهینه‌ای خواهد شد بعلاوه در همه فصول اوقات فراغت جوانان مورد توجه قرار می‌گیرد.

حاج‌علی اكبری از برگزاری جشنواره فرزندان ایران زمین با همكاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان تربیت‌بدنی خبر داد و افزود: كلید این حركت در این ماه زده می‌شود به نحوی كه این موج از اعماق كشور آغاز و به صورت المپیك تابستانه و غیرحرفه‌ای نتایج خود را اعلام می‌كند.

وی با بیان اینكه امسال 4 میلیون و 500 هزار نفر روز ساعت، در برنامه‌های كمیته ورزش اوقات فراغت جوانان تحت پوشش قرار خواهند گرفت، گفت: جشنواره ایران زمین برای 2 میلیون نفر پیش بینی شده است.

حاج‌علی اكبری اضافه كرد: 356 هزار نفر روز ساعت در ارتباط با كتاب‌ و 7 میلیون نفر برای تشكیل دوره‌های مهارت‌آموزی پیش‌بینی شده‌اند.

وی با بیان اینكه در رویكرد تقویت شغلی به تشكیل اردوهای مهارت‌آموزی توجه شده است، ‌اظهار داشت‌: در این بخش، دستگاه‌ها آمادگی خوبی را اعلام كردند به نحوی كه آموزش‌ و پرورش و هنرستان‌های فنی وحرفه‌‌ای، بسیج، جهاد دانشگاهی، سازمان زندانها، با به میدان آوردن ظرفیت‌هایشان جوانان بسیاری را پوشش خواهند داد.

حاج ‌علی ‌اكبری با اشاره به فعالیت كمیته گردشگری گفت: با محوریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نیز وزارت آموزش و پرورش حدود یك میلیون نفر روز ساعت در سبد اوقات فراغت تعریف شده‌اند.

وی افزود: اردوهای جهادی به منظور سازندگی مناطق محروم و رشد و تعالی جوانان دیده شده است كه بسیج سازندگی در اردوهای هجرتی به 3 تا 5 هزار نفر و دولت نیز 2 میلیون نفر روز ساعت توجه خواهد داشت .

حاج‌علی اكبری با بیان اینكه با توانمندی خانوارها، خانواده ها پایگاه‌ اصلی برای غنی‌سازی اوقات فراغت خواهند بود ، ‌گفت: توجه جدی به اردوهای جهادی رویكرد تازه‌ای است كه امسال آغاز و سال آینده شكوفا خواهد شد.

وی جهت‌گیری در توجه به كانون میراث فرهنگی، دینی و ملی در خصوص اوقات فراغت جوانان را مهم ارزیابی كرد و اظهار داشت: تشكل‌های شناسنامه‌دار با به میدان آوردن ظرفیت‌ها برای اوقات فراغت استانها از حمایت ویژه‌ای برخوردار خواهند شد .

حاج ‌علی اكبری از ایجاد سامانه‌ای برای ساماندهی ایده‌های جوان با ‌مراجعه 41 هزار نفر و دریافت 3 هزار و 293 ایده خبر داد و گفت: این حركت خوبی است كه با همكاری سازمان ملی جوان و مشاوران جوان ریاست جمهوری شروع شد كه در هفته جوان یعنی شهریور ماه به اتمام می‌رسد. بعلاوه جوانان تا پایان تیرماه فرصت دارند ایده‌های خود را ارائه دهند .

وی از برگزاری اجلاس مجمع ملی جوانان در تابستان امسال خبر داد و افزود‌: انتخابات سال آینده برگزار می‌شود كه سازمان ملی جوانان برای تقویت تشكل‌ها اقدامات حساب‌شده و نظام‌مندی خواهد داشت كه نتیجه آن را نیز مشاهده خواهید كرد .

حاج‌علی‌اكبری افزود: با مقرر شدن سفرهای ارزان قیمت و استقرار كمپ های جاد‌ه‌ای، خانواده‌ها می‌توانند از هر مناسبتی برای گردشگری استفاده كنند.

وی در پایان تصریح كرد: مساجد نیز در تابستان و در طرح فراگیر اوقات فراغت وارد و ظرفیت‌ پایگاه‌های بسیج را به نمایش درخواهند آورد.

روابط عمومی موسسه تبیان