تبیان، دستیار زندگی
سفر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به خطه كرمانشاه بار دیگر به تمام جهانیان نشان داد كه میان امام امت و امت پیرو امام، هیچ فاصله‌ای نیست و پیوند عمیقی كه مردم با ولایت و رهبر معظم انقلاب دارند، با هیچ ترفندی گسستنی نیست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیوند امام و امت در كرمانشاه


سفر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به خطه كرمانشاه بار دیگر به تمام جهانیان نشان داد كه میان امام امت و امت پیرو امام، هیچ فاصله‌ای نیست و پیوند عمیقی كه مردم با ولایت و رهبر معظم انقلاب دارند، با هیچ ترفندی گسستنی نیست

رهبر-کرمانشاه

این همچون سفرهای دیگر معظم له به مناطق مختلف كشور نخست از دغدغه‌ها و دقت‌های رهبر عظیم‌الشأن خبر می‌دهد. بازدیدهای ایشان از مناطق مختلف كشور و سركشی و رسیدگی به وضعیت مردم جزو امور مهمی بوده كه از زمان انتخاب ایشان به عنوان ولی فقیه، همواره وجود داشته و دارد. رهبر معظم انقلاب با سركشی و بازدید از مناطق مختلف كشور، از وضعیت امور و چگونگی تمشیت آنها، از نزدیك آگاه شده و برای رفاه حال مردم به مسئولان و مدیران دستورها و رهنمودهایی می‌دهند. نكته دیگر اینكه چنین سفرهایی رابطه ژرف مردم با رهبری را به نمایش می‌گذارد. جهان می‌تواند ببیند كه مردم چگونه با مراد و رهبرشان رفتار می‌كنند و بر پایبندی به ولایت ایشان، عهدی دوباره و چندباره می‌بندند.

استان كرمانشاه سرزمین غیورمردان و زنانی است كه دلیرانه هشت سال جنگ تحمیلی را نه تنها تحمل كردند كه جانانه در برابر دشمن ایستادند و هیچ‌گاه پا پس نكشیدند.

این مردم دلیر سزاوار آن هستند كه با ولی امر خویش دیداری تازه كنند چرا كه از آخرین دیدار مقام معظم رهبری از خطه كرمانشاه 23 سال می‌گذرد.

این سفر و سفرهایی از این دست نمایانگر وحدت و یگانگی میان مقتدا و رهبر با ملت شریف و شهیدپرور است. از دیدگاه انقلاب اسلامی، هیچ فاصله‌ای میان رهبر و امت وجود ندارد. چه بسا بتوان گفت كه نسبت این دو همچون نسبت جان به تن است.اگر جان نباشد، تن مرده و فرسوده است و اگر تن نباشد، جان تجلی نمی‌یابد.

حضور رهبر در میان مردم، نشاط اجتماعی را صدچندان می‌كند و اثرات و بركات بی‌شماری دارد كه تا سال‌های سال حفظ می‌شود. سرزمین شیرمردان و شیرزنان كرمانشاه، همواره از مناطقی شمرده می‌شده است كه مردمش از دل و جان شیفته و پیرو رهبری هستند و به‌رغم محرومیت‌ها و تنگناها، سختی را به جان خریده‌اند تا مگر دشمن سوء استفاده نكند

هم از این‌روست كه در هر برهه‌ای كه نیاز بوده مردم به ندای رهبر لبیك گفته‌اند و جان بر كف گرفته‌اند تا منویات رهبر در جهت حفظ امنیت و ثبات و رشد و تعالی كشور و پاسخ به تهدید دشمنان گوناگون اجرا شود.حضور رهبر در میان مردم، نشاط اجتماعی را صدچندان می‌كند و اثرات و بركات بی‌شماری دارد كه تا سال‌های سال حفظ می‌شود. سرزمین شیرمردان و شیرزنان كرمانشاه، همواره از مناطقی شمرده می‌شده است كه مردمش از دل و جان شیفته و پیرو رهبری هستند و به‌رغم محرومیت‌ها و تنگناها، سختی را به جان خریده‌اند تا مگر دشمن سوء استفاده نكند. اینك كام مردم كرمانشاه با دیدار رهبرشان شیرین می‌شود و خستگی مجاهدت‌ها و كوشش‌های این مردم مرزنشین و غیور از تنشان به در می‌رود. گویی در این سفر مردم استان كرمانشاه بار دیگر مهر تاییدی بر انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه می‌زنند و پیروی خود را از آرمان‌های امام راحل و نیز مقام معظم رهبری اعلام می‌كنند. این سفر گوارای مردم شهیدپرور كرمانشاه باد.

بخش سیاست تبیان


منابع: تهران امروز