تبیان، دستیار زندگی
فیلم "رمز داوینچی" محصول استودیو سونی پیکچرز که پنج هفته از اکران بین‌المللی آن می‌گذرد، همچنان صدرنشین جدول فروش جهانی است. این فیلم جنجالی در هفته ای که گذشت در 7 هزار و 800 سالن سینمای 83 کشور جهان روی پرده بود و 15 میلیو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"رمز داوینچی" همچنان در جهان خوب می‌فروشد


فیلم "رمز داوینچی" محصول استودیو سونی پیکچرز که پنج هفته از اکران بین‌المللی آن می‌گذرد، همچنان صدرنشین جدول فروش جهانی است.

این فیلم جنجالی در هفته ای که گذشت در 7 هزار و 800 سالن سینمای 83 کشور جهان روی پرده بود و 15 میلیون و 200 هزار دلار بلیت فروخت. به این ترتیب مجموع فروش این اثر در خارج از منطقه امریکای شمالی به 480 میلیون دلار رسید.

اقتباس سینمایی ران هاوارد از کتاب پرفروش دن براون در بازار ژاپن، ایتالیا و آلمان صدرنشین جدول فروش است و در کشورهای اسپانیا، انگلستان و فرانسه با فروش بالایی مواجه است. بطوری که مجموع فروش این اثر در سطح جهان به 678 میلیون و 500 هزار دلار رسیده و "رمز داوینچی" سیزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما لقب گرفته است.

فیلم "مردان ایکس: آخرین ایستادگی" در رقابتی تنگاتنگ با "رمز داوینچی" برای تصاحب گیشه های جهانی به فروش 14 میلیون و 900 هزار دلار دست یافت. این فیلم در 62 کشور و 6 هزار و 500 سالن سینما به نمایش درآمد و مقام دوم جدول فروش را از آن خود کرد. کل فروش جهانی محصول موفق فاکس قرن بیستم تاکنون به 182 و نیم میلیون دلار رسیده است. فروش سومین قسمت "مردان ایکس" در کره بسیار چشمگیر و 5 میلیون و 900 میلیون دلار بود که 55 درصد از بازار فروش 363 سینما را به خود اختصاص می دهد.

از دیگر فیلم های موفق در جذب مخاطبان بین المللی به سالن های سینما می توان به فیلم هراسناک "طالع" اشاره کرد. این اثر با کسب 9 میلیون و 100 هزار دلار در 4 هزار و 800 سالن سینمای 64 کشور به جایگاه سوم گیشه دست یافت. مجموع فروش "طالع" تا به حال به 47 میلیون و 600 هزار دلار رسیده است.

فروش بین المللی فیلم "پوزیدون" با فروش 9 میلیون دلاری در 3 هزار و 900 سالن سینمای 41 کشور همراه بود و با وجودی که فیلم در داخل کشور به فروش مطلوبی دست نیافت، کل فروش آن در جهان به 70 میلیون و 800 هزار دلار رسیده است. در این میان انیمیشن "خودروها" در 9 کشور به نمایش درآمد و در هزار و 500 سالن سینما به فروش 8 میلیون و 400 هزار دلار دست یافت. بیشترین فروش این اثر انیمیشن متعلق به کشورهای فرانسه و روسیه است.

لینک :

گزارش تصویری فیلم "رمز داوینچی"

"رمز داوینچی" در روسیه هم جنجال آفرید

مل گیبسون از "رمز داوینچی" انتقاد کرد

اعتراض كمیسیون مسیحیان پرتغالی تبار مالزی به «رمز داوینچی»

انتقاد ارامنه ایران از فیلم رازداوینچی

قسمت دوم "رمز داوینچی" ساخته می‌شود

توقیف "رمز داوینچی" در ایالت‌های هند ادامه دارد