تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران دبیرستان شاهد معلم، دستاوردهای یک سال پژوهش و تحقیق خود را در جشنواره امسال به معرض نمایش گذاشتند، که در دو زمینه موفق به کسب جوایز برتر گردیدند.....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای دانش آموزان دبیرستان شاهد معلم

در ششمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

پژوهشگران دبیرستان شاهد معلم، دستاوردهای یک سال پژوهش و تحقیق خود را در جشنواره امسال به معرض نمایش گذاشتند، که در دو زمینه موفق به کسب جوایز برتر گردیدند.

دستاوردهای دانش آموزان دبیرستان شاهد معلم

سمینارهای علمی :

خلاقانه ترین پروژه این دوره از جشنواره تحقیق «ویژگی های صوتی» بود که توسط خانم ها فاطمه معصومی، مهدیه ملابیگی و مژده محمدی به راهنمایی سرکار خانم زهرا جوادی انجام شده بود.

یکی دیگر از سمینارها در باره «بی سیم لیزری» بود که توسط خانم ها سعیده ملکی ، مینا درخشان و هانیه فیض اللهی به راهنمایی سرکار خانم حمیده احمدی بزرگ ارائه شده است. برای آشنایی با این پروژه می توانید به اینجا مراجعه نمائید.

هنگامی که واژه هوش به گوش ما می خورد معمولاً مفهوم ضریب هوشی به ذهنمان خطور می کند. هوش معمولاً به عنوان توانای های بالقوه عقلانی تعریف می شود. چیزی که ما با آن زاده می شویم، چیزی که قابل اندازه گیری است و ظرفیتی که تغییر دادن آن دشوار است. اما در سال های اخیر دیدگاه های دیگری نسبت به هوش پدید آمده است. یکی از این دیدگاه ها، نظریه هوش چندگانه است که توسط هاوارد گاردنر، روانشناس دانشگاه هاروارد، ارائه گشته است. خانم ها فاطمه حاجی کاظمی، فاطمه رحمتی و دلارام کریمیان فر به راهنمایی سرکار خانم مریم مبینی سیمنار در زمینه «هوش چندگانه» ارائه داده اند.

«طراحی آزمایش پمپ خلاء» از دیگر سمینارهای ارائه شده توسط پژوهشگران این دبیرستان بود، که توسط خانم ها مهناز خوشدل، فائزه امید و مریم حاجی ها به راهنمایی سرکار خانم معصومه جام نام انجام شده است.

همچنین دانش آموزان این دبیرستان تحقیقی درباره «بررسی میزان آشنایی دانش آموزان با تجارت الکترونیک» انجام داده اند که این تحقیق توسط خانم ها راضیه بختیاری، محدثه کاشفی و زهرا پرویزیان به راهنمایی سرکار خانم عطیه زیوری انجام گرفته است.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که ممکن است آب لیمو ترش بر اضطراب تاثیر بگذارد؟ خانم ها راضیه فرخی، الناز مومنی و آرزو محمودی به راهنمایی سرکار خانم میترا اجتماعی سمیناری در این باره ارائه کرده اند، که بررسی این موضوع پرداخته اند. برای مشاهده نتایج این تحقیق می توانید این فایل را دانلود نمائید.

دستاوردهای دانش آموزان دبیرستان شاهد معلم

غرفه

«تهیه فیلم از خواص یک عنصر» یکی از پژوهش های ارائه شده توسط پژوهشگران این دبیرستان بود که موفق به کسب مقام یکی از برترین پروژه های ارائه شده دراین دوره از جشنواره گردید، این تحقیق توسط خانم ها مهدیه عسگری، مریم سادات منعمیان، مریم کاشی و فاطمه آبکار به راهنمایی سرکار خانم فروغ کشوری انجام پذیرفته است.

دستاوردهای دانش آموزان دبیرستان شاهد معلم

«چتر نجات» از دیگر موضوعات این غرفه بود که  توسط خانم ها هانیه هاشم لو، سهره صابری و عارفه اسکندری به راهنمایی سرکار خانم زهرا جوادی ارائه شده بود. برای آشنایی با این موضوع می توانید به اینجا مراجعه نمائید.

آخرین تحقیق ارائه شده در این غرفه در زمینه «توربین آبی» بود، که این پژوهش توسط خانم ها نگار دانشمند، نازنین گل سرخی و محدثه منزوی به راهنمایی سرکار خانم معصومه جام نام صورت پذیرفته است.

مسابقه

دانش آموزان این دبیرستان از میان 13 رشته مسابقات در 5 رشته شرکت داشتند، که متاسفانه موفق به کسب مقام برتر در این زمینه نشدند.

اعضای گروه «حباب غول پیکر» خانم ها جیران حسین پور، مرضیه دانشیار و فاطمه شاهسون بوده اند که با راهنمایی سرکار خانم فروغ کشوری در این مسابقه شرکت کردند. برای آشنایی با این پروژه می توانید به اینجا مراجعه نمائید.

در زمینه انرژی این مدرسه دارای دو گروه بود، گروه اول با ساخت «آبگرمن خورشیدی» در این مسابقه شرکت کرده بود، اعضای این گروه عبارتند از خانم ها زهرا نجفی، فاطمه مددی و فاطمه نوکاریزی، اطلاعات بیشتر درباره این پروژه در اینجا قرار دارد. همچنین خانم ها زهرا علی یاری، زهرا سادات امیرحسینی و یاسمن ناطقی با ساخت «اجاق خورشیدی» به عنوان گروه دوم این دبیرستان در این مسابقات حضور داشتند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این پروژه می توانید به اینجا مراجعه نمائید. سرکار خانم زهرا جوادی راهنمایی و هدایت این دو گروه را بر عهده داشتند.

خانم ها فاطمه سادات حیدری، زهرا اوسطی، سمانه قاسمی و زهرا حسین پور فرد، به راهنمایی سرکار خانم زهرا جوادی، با ساخت پل ماکارونی، در مسابقات «سازه ماکارونی» شرکت کردند. شما هم اگر علاقه مند به ساخت پل های ماکارونی هستید می توانید با مراجعه به اینجا، با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

دستاوردهای دانش آموزان دبیرستان شاهد معلم

مسابقه ساخت «بالن» یکی دیگر از زمینه هایی بود که پژوهشگران این دبیرستان در آن شرکت داشتند. خانم ها رومینا اسدی و فائزه اسماعیل آبادی از اعضای این گروه بودند، که سرکار خانم معصومه جام نام، هدایت و رهبری این گروه را بر عهده داشتند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه : علیرضا سرمدی

تنظیم : نسرین صادقی