تبیان، دستیار زندگی
رهنگ جهان دارد خبرگزاری مهر در فضای تبادل اطلاعات و جهانی شدن اطلاعات فرهنگی، ایران سهم زیادی در فضای جهانی فرهنگ دارد و این فضا باید پر رنگ تر شود. دکتر سید مهدی خاموشی در مراسم نشست مدیران استان قم به مناسبت سالگرد تأسیس س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

ایران نقش مهمی در فرهنگ جهان دارد


خبرگزاری مهر

در فضای تبادل اطلاعات و جهانی شدن اطلاعات فرهنگی، ایران سهم زیادی در فضای جهانی فرهنگ دارد و این فضا باید پر رنگ تر شود.

دکتر سید مهدی خاموشی در مراسم نشست مدیران استان قم به مناسبت سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی که بعد‌از‌ظهر شنبه در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شده بود طی سخنانی به نقش و توانایی ایران در جهانی سازی فرهنگ اشاره کرد و گفت : در جهانی سازی فرهنگی نیاز به زمان بیشتری داریم و باید تهدید‌های جهانی‌سازی فرهنگی را به فرصت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد : در فضای تبادل اطلاعات و جهانی شدن اطلاعات فرهنگی، ایران سهم زیادی در فضای جهانی فرهنگ دارد و باید این فضا پر رنگ تر شود.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، بر لزوم فرهنگ اطلاع‌رسانی مناسب تأکید کرد.

وی همچنین بر افزایش کمی و کیفی مبلغین و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و اظهار داشت : در شبکه تبلیغات سنتی نیازمند نیرو‌های انسانی بیشتری هستیم.

حجت‌الاسلام خاموشی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه برای فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت : سازمان تبلیغات اسلامی باید در فکر گسترش این ظرفیت‌ها می‌باشد.

وی همچنین وجود 50 هزار طلبه کار آزموده برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی در عرصه‌های دینی و فرهنگی را لازم دانست و در خصوص نقش حوزه‌علمیه قم گفت : حوزه علمیه قم باید به عنوان قرار‌گاه اصلی و مرکز فرماندهی حوزه‌های علمیه سراسر کشور نقش به سزایی در زمینه گسترش فرهنگ دینی داشته باشد.

حجت‌الاسلام خاموشی تصریح کرد: هم ‌اکنون بیش از 70 هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد که این مساجد باید روحانیون عالم و متقی و مرجع منطقه‌ای داشته باشند و تقویت فرهنگ دینی را به عنوان یکی از نیاز‌های مردم قلمداد کنند.

روابط عمومی موسسه تبیان