تبیان، دستیار زندگی
چیستا یثربی نمایشنامه «رومئو و ژولیت» نوشته ژان آنوی را بازنویسی می‌كند و سپس این نمایشنامه را به شورای نظارت و ارزشیابی پیشنهاد خواهد كرد، كه در صورت تمایل توسط هما روستا كارگردانی ‌شود. یثربی گفت:این نمایشنامه كاری عاشقان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"رومئو وژولیت" به کارگردانی هما روستا


چیستا یثربی نمایشنامه «رومئو و ژولیت» نوشته ژان آنوی را بازنویسی می‌كند و سپس این نمایشنامه را به شورای نظارت و ارزشیابی پیشنهاد خواهد كرد، كه در صورت تمایل توسط هما روستا كارگردانی ‌شود.

یثربی گفت:این نمایشنامه كاری عاشقانه اما متفاوت است وبیشتر از دیدگاه آسیبهای اجتماعی عشق را مورد بررسی قرار می‌دهد و دیدگاه مطرح شده در آن رمانتیك نیست.

این نمایشنامه‌نویش متذكر شد: ازمدتها قبل علاقه‌مند به همكاری با هما روستا بودم، ضمن اینكه این نمایشنامه نیز جزء آثار مورد علاقه من است و از انجام این تجربه بسیار خوشحال هستم.

وی درباره زمان اجرای این نمایش گفت: ابتدا قرار بود،شهریور ماه نمایش را اجرا كنیم. اما بعدا قرار شد زمان اجرا به ماه مهر تغییر كند.

چیستا یثربی در ادامه از مشخص نبودن وضعیت اجرای نمایش خود انتقاد كرد.

وی در این رابطه گفت به ایسنا گفت: با وجود اینكه چهار نمایشنامه «جن كوچك»، «عاشق ابر سپید»،«جنایت و مكافات» و «دخترك مرد مرده» را آماده اجرا دارم اما هنوز زمان اجرای آنها مشخص نشده است.

وی كه سال گذشته نمایش « یك شب دیگر هم بمان سیلویا» را نیمه اول سال اجرا كرده بود متذكر شد:طبق برنامه‌ریزی انجام شده می‌بایست نیمه اول امسال نوبت اجرا داشته باشیم، كه متاسفانه این اتفاق نیفتاد و نوبت اجرای ما به نیمه دوم سال تغییر كرد.

وی ادامه داد:هر چند به ما وعده اجرا در نیمه دوم سال داده شده است، امیدواریم این وعده در حد حرف نباشد و این اتفاق عملی شود.

یثربی كه بسیار علاقه‌مند است آخرین نمایشنامه خود «عاشق ابر سپید» را روی صحنه ببرد،در پایان گفت:از آنجا كه گروه اجرایی من از وضعیت اجرای نمایش بی خبر هستند، به هر حال هرچه زودتر زمان دقیق اجرای ما باید مشخص شود تا بازیگران من هم بتوانند درباره دیگر پیشنهاداتشان تصمیم‌گیری كنند.

لینک:

گفت‌وگویی باهما روستا

روخوانی آخرین نمایشنامه "ایبسن"

دوازده بازیگر برتر تئاتر معرفی شدند