تبیان، دستیار زندگی
در جریان فینال وزن 55 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی برزگسالان کشور، مربیان تیم‌های لرستان و آذربایجان شرقی با یکدیگر درگیر شدند که این امر منجر به قطع مسابقات به مدت کوتاهی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصاویر درگیری در لیگ کشتی


در جریان فینال وزن 55 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی برزگسالان کشور، مربیان تیم‌های لرستان و آذربایجان شرقی با یکدیگر درگیر شدند که این امر منجر به قطع مسابقات به مدت کوتاهی شد.


تصاویر درگیری در لیگ کشتی

در فینال وزن 55 کیلوگرم که بین فرید دژم‌خوی از آذربایجان شرقی و عبدالله فولادوند از لرستان برگزار می‌شد، پس از برنده اعلام شدن دژم‌خوی، مربی لرستان نسبت به این رای اعتراض کرد که در همین حین دو نفر از هواداران کشتی‌گیر آذربایجان شرقی وارد محوطه مسابقات شدند و همین امر باعث ایجاد درگیری فیزیکی بین آن‌ها شد.

جواد طاری‌بخش مسوول روابط عمومی هیات کشتی خراسان رضوی در این رابطه گفت: با بازبینی فیلم این درگیری تمامی افراد مقصر شناسایی شدند و طبق نظر کمیته انظباطی فدراسیون کشتی، کارت مربیگری مربیان حاضر در این درگیری باطل خواهد شد و این مربیان حق حضور در مسابقات را نخواهند داشت.

غلامرضا محمدی:

درگیری‌های فینال 55 كیلوگرم ربطی به من نداشت

این حق طبیعی من است كه اجازه ندهم حق كشتی‌گیران ضایع شود

علیزاده از خراسان شمالی پدیده بود

سرمربی تیم ملی كشتی آزاد گفت: این حق طبیعی من است كه به عنوان سرمربی تیم ملی اگر می‌بینم حقی ضایع می‌شود، از داوران بخواهم بررسی بیشتری كنند.

در رابطه با درخواست خود از داوران برای بازبینی كشتی‌ها در برخی از رقابت‌های قهرمانی كشور، گفت: این حق من است كه وقتی می‌بینم یك كشتی مشكل دارد، وارد شوم. البته من دخالتی در نتیجه‌ نداشتم و تنها از داوران درخواست می‌كردم كه فیلم را بازبینی كنند.

تصاویر درگیری در لیگ کشتیتصاویر درگیری در لیگ کشتی

محمدی همچنین گفت: در كشتی فینال در وزن 55 كیلوگرم هم مانند 4ـ5 مسابقه دیگر در تایم دوم از داوران خواستم كه فیلم را ببینند و وقتی كشتی پس از تایم سوم تمام شد، آن درگیری پیش آمد و درگیری ربطی به خواسته من از داوران نداشت.

سرمربی تیم ملی كشتی آزاد تاكید كرد: البته در هیچ مسابقه‌ای اعمال نفوذ نكرده و نخواهم كرد و تصمیم گیری در مورد نتایج در اختیار داوران بود. من فقط از داوران خواستم كه فیلم را بازبینی كنند تا حقی ضایع نشود.

وی در پاسخ به این سوال كه به جز ملی پوشان چرا بقیه كشتی‌گیران سرشناس نیز به مسابقات قهرمانی كشور پشت كردند، گفت: این موضوع به هیات‌های كشتی استان‌ها بر می‌گردد. هیات‌ها متولی كشتی استان‌ها هستند و آن‌ها باید بگویند كه چرا كشتی‌گیران‌شان در مسابقات قهرمانی كشور شركت نمی‌كنند. خیلی از نفرات شاخص بودند كه نیامدند كشتی بگیرند، البته ما هم همه چیز را با هم می‌خواهیم. بعد از مسابقات جهانی، هم مسابقات قهرمانی كشور را برگزار می‌كنیم و هم دو هفته دیگر لیگ را داریم كه این فشردگی، مشكلاتی را به وجود می‌آورد.

تصاویر درگیری در لیگ کشتیتصاویر درگیری در لیگ کشتی

محمدی در پاسخ به این سوال كه از نظر شما پدیده مسابقات چه كسی بود؟ گفت: من جلال علیزاده كشتی‌گیر 60 كیلوی خراسان شمالی كه دوم شد را پدیده مسابقات می‌دانم. او جوان 18 ـ 19 ساله‌ای‌ است كه از شیروان آمده و می‌تواند از سرمایه‌های كشتی ما شود. البته در برخی وزن‌ها پدیده‌های دیگری هم دیدم كه حتی شاید برخی از آن‌ها سوم هم نشده باشند، اما سهمیه جام تختی به آن‌ها خواهیم داد. این بهترین دستاورد ما از مسابقات قهرمانی كشور بود.

سرمربی تیم ملی در مورد شكست سعید ابراهیمی در وزن 120 كیلوگرم گفت: از این كه ابراهیمی به كشتی برگشته استقبال می‌كنیم، اما باید خیلی زحمت بكشد تا به دوران اوج خود برگردد.

بخش ورزشی تبیان


منبع :خبرآنلاین / یسنا