تبیان، دستیار زندگی
یزدانی، محمد لاوال آمریكایی را به زانو درآورد علیرضا حیدری در اولین مسابقه‌ی خود پس از بیست و یك ماه دوری از میادین مغلوب گئورگی گوگچلیدزه گرجستانی شد. رقابت‌های كشتی آزاد جایزه‌ی بزرگ فیلا در باكو پایتخت آذربایجان آغاز شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شكست حیدری مقابل گوگچلیدزه در مسابقات جایزه بزرگ فیلا

یزدانی، محمد لاوال آمریكایی را به زانو درآورد


علیرضا حیدری در اولین مسابقه‌ی خود پس از بیست و یك ماه دوری از میادین مغلوب گئورگی گوگچلیدزه گرجستانی شد.

رقابت‌های كشتی آزاد جایزه‌ی بزرگ فیلا در باكو پایتخت آذربایجان آغاز شد كه در وزن 96 كیلوگرم حیدری در كشتی با گوگچلیدزه، قهرمان سال 2001 جهان، در تایم اول دو بار خاك شد و در تایم دوم نیز در یك خم‌گیری یك امتیاز از دست داد تا بار دیگر پس از 5 سال مغلوب گوگچلیدزه شود.

دوری بیست و یك ماهه، در كشتی‌ حیدری مشهود بود و طراوت گذشته را نداشت.

در وزن 60 كیلوگرم، مراد محمدی دارنده‌ی مدال برنز جهان، در دور اول حریف اوكراینی خود را در دو تایم متوالی شكست داد.

واسیلی فدروشین، دیگر كشتی‌گیر اوكراینی حاضر در این رقابت‌ها، حریف جدی محمدی است؛ در وزن 84 كیلوگرم نیز رضا یزدانی به مصاف محمد لاوال قهرمان مسابقات جایزه بزرگ ازبكستان رفت و در سه تایم به ترتیب به نتایج 1 بر صفر، صفر بر 2 و یك بر صفر دست یافت تا حریف قدرتمند خود را شكست دهد. لاوال سال گذشته ملی‌پوش آمریكا در مسابقات جهانی بوداپست بود.

در وزن 120 كیلوگرم نیز الدار كورتانیدزه، قهرمان پرآوازه‌ی گرجستان كه خود را در یك وزن بالاتر محك می‌زند، در دور اول الكسی ورونین از روسیه را مغلوب كرد.

هم‌چنین سامی هنسن، ملی‌پوش وزن 55 كیلوگرم آمریكا كار خود را با پیروزی آغاز كرد؛ اما، بیل زادیك مسابقه‌ی ابتدایی خود را واگذار كرد.

این رقابت‌ها در سالن حیدر علی اف باكو در حال پیگیری است.