تبیان، دستیار زندگی
تغییر وزیر كشور در آستانه انتخابات، تزریق سم مهلك بی نظمی بر بدنه بزرگترین نهاد درگیر در انتخابات بوده و زمینه سوء استفاده دشمنان و جریان انحرافی را فراهم خواهد كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییروزیرکشور در آستانه انتخابات؟


تغییر وزیر كشور در آستانه انتخابات، تزریق سم مهلك بی نظمی بر بدنه بزرگترین نهاد درگیر در انتخابات بوده و زمینه سوء استفاده دشمنان و جریان انحرافی را فراهم خواهد كرد.

وزیر کشور

تحركات جریان انحرافی با نزدیك شدن به ماه های منتهی به انتخابات وارد فاز جدیدی شده است.

خبرنگار "الف" در گفتگو با یك مقام اجرایی كسب اطلاع كرد، جریان انحرافی اخیرا تحركات خود در قبال وزارت كشور را تشدید كرده و به دنبال مهره چینی گسترده در این نهاد مهم است.

بنابراین گزارش، جریان انحرافی كه در جریان طرح امنیت اجتماعی نیز خاطره خوشی از عملكرد وزیر كشور ندارد، اخیرا در تلاش است با نزدیك شدن به موعد انتخابات، با فشار، برخی از مهره های خود را در بدنه این نهاد تزریق كند.

از سوی دیگر، بنابر پیشنهاد خطرناك جدیدی كه در جلسه گروه انحرافی مطرح شده، این سناریو مطرح شده كه تعیین سرپرست برای وزارت كشور، سه ماه قبل از انتخابات، می تواند ابتكار عمل را از مجلس گرفته و مهمترین نهاد نظارتی را در مقابل كار انجام شده قرار دهد.

نام افراد خاصی نیز به عنوان گزینه های احتمالی سرپرستی مطرح شده است كه قرار شده در صورت جدی شدن پروژه، فضاسازی رسانه ای لازم در مورد این افراد در دستور كار رسانه های گروه انحرافی قرار گیرد.

این در حالی است كه تغییر وزیر كشور در آستانه انتخابات، تزریق سم مهلك ناآرامی بر بدنه بزرگترین نهاد درگیر در انتخابات بوده و قطعا زمینه سوء استفاده دشمنان و جریان انحرافی را فراهم خواهد كرد.

تلاش مشکوک برای برکناری وزیر کشور در شرایط حساس!

مجلس اجازه تغییر وزیر کشور در آستانه انتخابات را نمی دهد

نمایندگان مجلس معتقدند که تغییر وزیر کشور از سوی جریان انحرافی با واکنش جدی نمایندگان مجلس مواجه خواهد شد و این جریان همچون تلاش برای تغییر وزیر اطلاعات تودهنی خواهد خورد

روز شنبه خبر تغییر مصطفی محمد نجار وزیر كشور در آستانه انتخابات نهمین دوره مجلس، منتشر و دراین زمینه هشدار داده شد.

مطابق اخبار خبرنگار جهان جریان انحرافی اخیرا تحركات خود در قبال وزارت كشور را تشدید كرده و به دنبال مهره چینی گسترده در این نهاد مهم و تغییر وزیر کشور است.

انتخابات مجلس اسفند امسال برگزار خواهد شد.خبرنگار ما در همین راستا نظرات نمایندگان را جویا شده است.

نمایندگان معتقدند که وزیر کشور عملکرد مثبتی داشته و تغییر وی واکنش مجلس را در بر خواهد.

اسماعیلی تاکید کرد: اینجانب بعنوان عضو کمیسیون شورا ها و رئیس کمیته امنیت این کمیسیون که کارش مرتبط با وزارت کشور است با هر گونه تغییر و تحول در وزارت کشور در شرایط فعلی مخالفیم

حسین ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی معتقد است که دراین شرایط تغییر وزیرکشور معنا ندارد.

وی تاکید کرد: در شرایطی که فعالیت ستادهای انتخاباتی فعال شده و مقدمات کارها برای برگزاری انتخابات فراهم گردیده، تغییر وزیر کشور یعنی بهم ریختن همه زحمات.

نماینده بیرجند با بیان اینکه هیچ فرد و جریان مدافع نظام حاضر به تغییر مجری انتخابات در این شرایط نخواهد بود، افزود: جریان انحرافی همه کارمی کند و از اینکه این جریان بخواهد دست به این کار بزند، تعجب بر انگیز نیست چرا که از این جریان توقعی نیست.

ولی اسماعیلی رئیس کمیته امنیت کمیسیون شوراها و امورداخی مجلس با بیان اینکه کاملا از عملکرد مصطفی محمد نجار وزیر کشور راضی هستیم، گفت: ارزیابی ما از عملکرد ایشان مثبت است.

وی با تقسیم عملکرد نجار به 2 بخش داخلی و خارجی افزود: وزیر کشور در خصوص جرایم سازمان یافته بیگانگان و دشمنان نظام علیه ایران، امنیت و انسداد مرزها موفق بوده است.

مجلس

عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: در حوزه داخلی هم وزیر کشور عملکرد موفقی داشته و در حال حاضر مقدمات برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس فراهم شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: اینجانب بعنوان عضو کمیسیون شورا ها و رئیس کمیته امنیت این کمیسیون که کارش مرتبط با وزارت کشور است با هر گونه تغییر و تحول در وزارت کشور در شرایط فعلی مخالفیم.

وی تاکید کرد که در صورت تغییرات در وزارت کشور مجلس شورای اسلامی واکنش نشان خواهد داد و وارد موضوع می شود.

محمدتقی رهبر رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس معتقد است که تغییر وزیر کشوردر شرایط فعلی معنادار است و یک مهره چینی برای دخالت در امرانتخابات بود و بوی توطئه از آن می آید.

وی افزود: متاسفانه آقایان در حال تغییر مسئولین حتی در بخشداریها و فرمانداریهای شهرستانها هستند که این امر اصلا به صلاح نیست.

نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه نجاروزیر کشور عملکرد بدی نداشته، گفت: آقایان می خواهند با تغییرات همه امور را در دست خود بگیرند.

رهبر با بیان اینکه تغییرات باید در سال بعد انجام شود، گفت: در شرایطی که تنها پنج ماه به انتخابات مجلس مانده نباید جابجایی در هیچ سطحی از وزارت کشور انجام شود مگر اینکه خلاف قانون و یا فسادی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: هر گونه تغییر در مجموعه وزارت کشور بدون دلیل قانع کننده رنگ و بوی سیاسی خواهد داشت.

زهره الهیان نماینده تهران هم با اشاره به اینکه قبلا اخباری در این رابطه مطرح شده بود، افزود: این نگرانی در بین نمایندگان وجود دارد که وزارت کشور در استانه انتخابات دچار تغییر و تحول شود تا زمینه سوء استفاده جریان انحرافی فراهم گردد.

محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر این جریان چنین تصمیمی داشته باشد، قطعا همچون موضوع تغییر وزیر اطلاعات ناکام خواهد شد و ضمن خوردن تودهنی، با پاسخ سخت مواجه می شود.

وی افزود: تغییر وزیر کشور بعنوان مجری انتخابات به صلاح نیست چرا که زمینه دخالت و سوء استفاده جریان انحرافی فراهم می شود.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: قطعا تغییر وزیر کشور از سوی مجلس قابل قبول نخواهد بود و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این رابطه واکنش نشان خواهد داد.

محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر این جریان چنین تصمیمی داشته باشد، قطعا همچون موضوع تغییر وزیر اطلاعات ناکام خواهد شد و ضمن خوردن تودهنی، با پاسخ سخت مواجه می شود.

وی تلاش جریان انحرافی در این زمینه را ایجاد موضوعی برای دستمایه قرار دادن رسانه ها و تحت شعاع قرار گرفتن اختلاس بزرگ و فساد مالی این جریان و انحراف از اتهامات متهمین بزرگ این پرونده ارزیابی کرد.

نماینده چناران و طرقبه افزود: برخی از وزرا مدافع نظام وانقلاب بوده و با این جریان همکاری ندارند و به همین دلیل جریان انحرافی در پی تغییر آنهاست.

دهقان افزود: اقدام این جریان برای تغییر وزیر کشور در آستانه انتخابت بعیید نیست. اما باید توجه داشت که این جران آنقدر ضعیف شده که قدرت این کار را نداشته باشد.

وی اضافه کرد: اگراین موضوع صحت داشته باشد، توصیه ما به رئیس جمهور این است تا بیش از این به این جریان قدرت و اجاز ندهد.

فرآوری : یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منبع : الف-جهان نیوز