تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه رسانه های دیجیتال برای پنجمین بار در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است اما این نمایشگاه با توجه به ویژگی هایی که دارد آیا واقعا ارزش دیدن دارد یا نه؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش از نمایشگاه رسانه های دیجیتال

نمایشگاه رسانه های دیجیتال،تفریح یا فرصت؟

نمایشگاه رسانه های دیجیتال

نمایشگاه رسانه های دیجیتال برای پنجمین بار در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است اما این نمایشگاه با توجه به ویژگی هایی که دارد آیا واقعا ارزش دیدن دارد یا نه؟

به گزارش روابط عمومی، نمایشگاه رسانه های دیجیتال در فضایی به مساحت 90 هزار متر مربع و در قالب 900 غرفه  و با حضور 30 کشور خارجی،از روز 14 تا 24 مهر ماه در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره)برگزار میشود.

این نمایشگاه در 9 بخش مختلف از جمله: تلفن های همراه،رسانه در آینه هنر،بازی های رایانه ای،رسانه های برخط و ... فعالیت می کند.

اما آیا این نمایشگاه با این همه تبلیغاتی که برایش می شود ارزش بازدید را دارد؟ آیا این نمایشگاه می تواند شما را با رضایت کامل و دست پر به خانه هایتان بدرقه کند؟

دسترسی

در ابتدا اگر با ماشین شخصی خود به این نمایشگاه می روید میتوانید با پرداخت ورودی 500 تومان و ساعتی 150 تومان از پارکینگ نمایشگاه استفاده کنید.

اگر نمیخواهید درترافیک سطح شهر گیر کنید میتوانید از مترو استفاده کنید اما باید سختی و فشار سوار شدن به مترو را  نیز تحمل کنید.توجه داشته باشید که سوار شدن به مترو آن هم در ساعات اوج شلوغی نمایشگاه کار بسیار سختی است،پس اگر فرزند کوچک خود را به همراه دارید،فکر سوار شدن به مترو را از ذهن خود خارج کنید.

بعد از ورود به مصلی اتوبوس ها و ون هایی به صورت رایگان تدارک دیده شده است تا شما را به محل برگزاری نمایشگاه منتقل کند.

انجام حرکات پانتومیم توسط تعدادی جوان در مقابل در نمایشگاه بسیار جلب توجه میکند

کارت ملی بده،کارت بگیر

بعد از رسیدن به محل برگزاری نمایشگاه،کانکس هایی به رنگ آبی و سفید خودنمایی میکند. در این محل طبق روال هر سال و تبلیغاتی که شده است می توانید با پرداخت دو هزار تومان به عنوان هزینه کارت و نشان دادن کارت ملی کارت هدیه ای به مبلغ 10 هزار تومان دریافت کنید.اما نکته جالب توجه این است که این کارت ها تنها حاوی هفت هزار تومان شارژ است.

یکی دیگر از نکات جالب توجه این است که بعضی از مسئولین وظایف خود را به خوبی انجام داده و کارت هدیه را فقط به شخص صاحب کارت ملی ارائه میدهند اما در گوشه و کنار افرادی هستند که با ارائه کارت ملی تمام اقوام خانواده که در نمایشگاه حضور ندارند مبلغی بالغ بر 50 هزار تومان کارت هدیه دریافت می کنند.

شما میتوانید از این کارت ها در هر غرفه ای استفاده کنید اما نکته اصلی این جا است که تنها به میزان قابل مشخصی میتوانید از مبلغ آن برداشت کنید.مبلغ قابل برداشت در هر غرفه بدین صورت است:غرفه های ارائه کننده نرم افزار 20 درصد،کمک آموزشی 30 درصد،آموزشی 50 درصد و قرآنی 100 درصد.

غرفه ها و استقبال مردم

در ابتدا رنگ ها و دکورهای متفاوت،جلوه بصری خوبی به از نمایشگاه را به شما نشان میدهد و غرفه ها با شیوه های متفاوت سعی بر جلب مخاطب دارند به عنوان مثال:شرکتی با ایجاد یک لپ تاپ در سایز بزرگ و غرفه صدا و سیما با ایجاد یک فضای جنگی و حماسی سعی در جلب مخاطب کرده اند.

اما با قدم زدن در میان غرفه ها متوجه ضعف های فراوان نیز می شوید.به طور مثال،میتوان به غرفه یک شرکت پشتیبانی اشاره کرد که در بخش کودکان قرار داده شده است. و یا اینکه گشتن به دنبال بخشی مخصوص برای نرم افزارهای دانشجویی یا حتی نرم افزارهای آنتی ویروس کاملا بی فایده است.

با ورود به طبقه دوم چیزی جز دیوارهای تزئین شده و تعداد کمی غرفه  جلب توجه نمی کند.لازم به ذکر است که بخش بین الملل این نمایشگاه هنوز آغاز به کار نکرده است ولی عده ای به دنبال ایجاد فضای مناسب برای این غرفه ها در طبقه دوم هستند.

از صحبت های مسئولین غرفه های مختلف و یا حتی دقت به مسیر های رفت و آمد میتوان به این نتیجه رسید که استقبال از نمایشگاه امسال افت محسوسی داشته است.

هر بیننده ای که وارد نمایشگاه می شود تنها با چند دقیقه قدم زدن در سالن های نمایشگاه متوجه می شود که یک بخش نسبت به سایر بخش های نمایشگاه با استقبال بیشتری روبرو شده،بخش بازی های رایانه ای.

با ورود به بخش بازی ها حتما متوجه صف های طولانی در مقابل غرفه های ارائه کننده بازی های رایگان می شوید.در این صف ها عده ای جوان تنها برای چند دقیقه بازی حاضرند چندین دقیقه یا حتی ساعت در صف به انتظار بایستند این در حالی است که در مقابل تعداد نه چندان زیاد غرفه های آموزشی تنها تعداد کمی دانشجو در حال پرسیدن سوال هستند.

تناقض های بسیار

با ورود به بخش بازی ها متوجه پوسترهای تعدادی بازی روز و معروف دنیا که در کشور ما ممنوع اعلام شده اند میشوید.وقتی به سمت غرفه مورد نظر میروید متوجه میشوید که عده ای با زدن برچسب های گوناگون سعی در تخریب این بازی ها داشته اند اما با گوش دادن به حرف های افراد دیگر می توان فهمید که همه افراد حاضر در غرفه تمام این بازی ها را حتی از دوستان خود بهتر می شناسند.

اما اگر به دنبال این بازی های ممنوعه هستید نیاز به خروج از نمایشگاه نیست.با کمی گشت زدن و رفتن به محل هایی که هنوز به طور کامل تکمیل نشده اند میتوانید غرفه هایی را پیدا کنید که همین بازی ها را به صورت اورجینال در اختیار شما می گذارند.

در میان شرکت های مختلف که بگردید به خوبی رقابت را در میان آن ها مشاهده می کنید.به طور مثال:شرکتی نرم افزار ضد ویروس را با قیمت 35 هزار تومان به شما ارائه میدهد اما شرکت دیگری ادعا میکند با پرداخت 22 هزار تومان نرم افزاری با چندین هزار برنامه و یک آنتی ویروس به صورت رایگان به شما می دهد.این مسئله شما را به تفکر وا میدارد که آیا این نرم افزار ها واقعا اورجینال هستند یا به مانند جعبه های بسته بندیشان تنها ظاهری زیبا دارند؟

بریم یا نریم؟

در نهایت باید بگوییم که اگر به دنبال محصول خاصی هستید که پیداکردن آن کار آسانی نیست حتما از این نمایشگاه دیدن کنید زیرا با تخفیف هایی که شرکت ها در نظر گرفته اند بهترین فرصت برای خرید را خواهید داشت،اما اگر تنها به دنبال گذراندن وقت هستید بهترین پیشنهاد میتواند استفاده از پارک و فضای سبز نزدیک خانه تان باشد زیرا برای شما آمدن به این نمایشگاه جز شلوغ کردن خیابان ها از دست دادن وقت مزیت دیگری نخواهد داشت.

تنظیم: هومن بهلولی