تبیان، دستیار زندگی
شرکت اپل اعلام کرده که استیو جابز، مدیرعامل سابق این شرکت و یکی از بنیانگذاران آن که اخیرا به علت بیماری کناره گیری کرده بود، از دنیا رفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سمبل خلاقیت و تکنولوژی درگذشت


شرکت اپل اعلام کرده که استیو جابز، مدیرعامل سابق این شرکت و یکی از بنیانگذاران آن که اخیرا به علت بیماری کناره گیری کرده بود، از دنیا رفته است.

شرکت اپل طی بیانیه ای اعلام کرده است که آقای استیو جابز روز چهارشنبه در سن 56 سالگی به علت ابتلا به سرطان لوزالمعده از دنیا رفت. مرگ وی در حالی رخ داد که پیش از آن نمونه جدید تلفن همراه آیفون رونمایی شد.

استیو جابز از ماه ژانویه سال جاری در مرخصی بسر می برد، در نامه استعفای خود نوشته بود: ”همواره گفته ام اگر روزی فرا برسد که نتوانم به وظایف و انتظاراتی که از من به عنوان مدیرعامل اپل می رود عمل کنم، خودم اولین کسی خواهم بود که این موضوع را به شما اطلاع خواهم داد. متاسفانه این روز فرا رسیده است.”‌

سمبل خلاقیت و تکنولوژی درگذشت

او که از بنیانگذاران اپل در سال 1976 بود اما در سال 1985 آن را ترک کرد، و در سال 1997 به اپل بازگشت و در سال 2000 بار دیگر مدیریت تمام وقت آن را به عهده گرفت. پزشکان در سال 2004 تشخیص دادند که آقای جابز به سرطان لوزالمعده مبتلاست.تیم کوک، یکی از مدیران ارشد اپل، پس از آقای جابز مدیرعامل جدید اپل شده است.

به دلیل این خبر، صفحه اصلی سایت اپل مطلب زیر را عنوان شده است:

Apple has lost a visionary and creative genius, and the world has lost an amazing human being. Those of us who has been fortunate enough to know and work with Steve has lost a dear friend and an inspiring mentor. Steve leaves behind a company that only he could have built, and his spirit will forever be the foundation of Apple

اپل خلاقی رویایی و جهان نیز انسانی شگفت انگیز را از دست داد. آنهایی که شانس کارکردن و یا آشنایی با استیو را داشته اند همواره از او بعنوان یک مربی الهام بخش یاد می کنند. استیو جابز در پشت شرکتی است که فقط او قادر به ساختنش بود. روح او تا ابد بنیاد اپل خواهد بود.

سمبل خلاقیت و تکنولوژی درگذشت

شاید شما هم با شنیدن این خبر بسیار متاثر شده باشید. مرگ استیو جابز فقط 2 روز پس کنفرانس شاهکار جدید اپل یعنی iPhone 4S اتفاق افتاد و استیو نتوانست فروش محصول جدید شرکتش را ببیند. شاید اگر استیو جابز نبود هیچ مینی کامپیوتری شکل نمیگرفت و هیچ کدام از ما شانس داشتن یک گوشی فوق العاده مثل iPhone و یا یک کامپیوتر فوق العاده مثل کامپیوترهای Mac‏ (MacBook، iMac، MacBook Pro، Mac Pro، MacBook Air) را نداشتیم. اگر استیو نبود هیچ وقت هیچ مکینتاش و هیچ سیب گاز زده ای به وجود نمی آمد.

قدرت و تاثیر گذاری یک فرد زمانی مشخص می‌شود که رقابا و هم رده‌هایش از او به خوبی یاد کنند

بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت و رقیب دیرینه استیو جابز، با صدور بیانیه با ابراز غم و اندوه خود از درگذشت استیو جابز اعلام کرد.

بیانیه کامل گیتس

من واقعاً از مرگ استیو جابز متاسفم و تسلیت صمیمانه خود را به خانواده ، دوستان و تمامی افرادی که به هر نوعی با وی تماس داشته اند اعلام می دارم. من و استیو اولین بار یکدیگر را حدود 30 سال پیش ملاقات کردیم و بیش از نیمی از عمرمان را به رقابت ، همکاری و دوستی پرداختیم . جهان و مردم آن به ندرت فردی مانند استیو را که به این شدت در نسل های آینده متاثر باشد خواهند دید . برای ما و دیگر افرادی که شانس همکاری و تماس با وی را داشتیم این امرافتخاری بزرگ تلقی میشود ، ”دلم برای استیو نابغه تنگ خواهد شد”‌.

سمبل خلاقیت و تکنولوژی درگذشت

زوکربرگ مدیر عامل فیسبوک در پروفایل استیو جابز نوشت:”‌استیو، شما برای من مربی و دوستی خوب بودید. آنچه که شما برای ساخت و تغییر جهان انجام دادید تشکر می کنم. متاسفم از اینکه من شما را از دست دادم ”

اگر چه اپل و فیس بوک یک رابطه بحث انگیز داشته اند، اما اگر بخوایم یک مقایسه ای بین جابز و زوکربرگ بکنیم، هر دوی آنها در کالج مشکلاتی داشتند و شرکت های خود را در اوایل بیست سالگی تاسیس کردند.

باراک اوباما در بیانه‌ای در مورد درگذشت جابز نوشته است: ”او با ساختن یکی از موفق‌ترین شرکت های جهان از پارکینگ خانه اش، روحیه خلاق آمریکایی را به نمایش گذاشت. او با شخصی کردن کامپیوترها و قرار دادن اینترنت در جیب ما، انقلاب اطلاعات را نه تنها قابل دسترسی بلکه شهودی و لذت بخش کرد. استیو دوست داشت بگوید هر روز را طوری زندگی می کند که انگار آخرین روز زندگی اش است. به همین خاطر، او زندگی را دگرگون کرد، بعضی صنایع را از نو تعریف کرد، و به یکی از نادرترین دستاوردها در تاریخ بشر دست یافت: او شیوه دیدن جهان برای هر یک از ما را عوض کرد.”‌

”جهان یک انسان صاحب بینش را از دست داده است. و شاید هیچ تعریفی بالاتر از این نباشد که بخش بزرگی از جهان از طریق دستگاهی که او اختراع کرد از درگذشت او آگاه شد.”‌

سمبل خلاقیت و تکنولوژی درگذشت

استیو بالمر: مدیرعامل مایکروسافت

من می خوام تاسف عمیق ام را از درگذشت استیوجابز بیان کنم. او یکی از موسسان صنعت ما و یک آینده نگر به معنای واقعی بود. قلب من به همراه خانواده اش، تمام کسانی که در اپل کار می کنند و هر کسی است که تحت تاثیر کارهای او قرار گرفته.

لری پیچ: مدیرعامل گوگل

من به خاطر این خبر بسیار بسیار ناراحتم. استیو مرد بزرگی با دستاوردهای فوق العاده و هوش عالی بود. او همیشه می توانست در چند کلمه بگوید که شما به چه چیز باید فکر کنید قبل از اینکه بخواهید به آن فکر کنید.

تاکید او بر روی user experience همیشه برای من الهام بخش بوده است. او انسان مهربانی بود و همیشه با اطلاعات و نصحیت هایش به من کمک میکرد. حتی اخیرا و در زمانی که حال خوبی نداشت.

سرگی برین: موسس دوم گوگل

از نخستین روزهای گوگل هر زمان که من و لری به دنبال الهام، نگاه به آینده و مدیریت می گشتیم نیاز داشتیم که به سمت دفتر اپل نگاه کنیم.

تمایل استیو برای عالی بودن توسط هر کسی که با محصولات اپل کار کرده است، احساس می شود. مانند همین مکبوکی که من دارم این متن را با آن می نویسم. من با چشمان خودم این تمایل به کمال را از نزدیک و در ملاقات هایی که داشتم دیده ام.

سمبل خلاقیت و تکنولوژی درگذشت

روبرت مرداک: مدیرعامل News Corp

امروز ما یکی از بزرگ ترین متفکران، مبدعان و کارآفرینان تمام تاریخ را از دست دادیم. استیو جابز بزرگ ترین مدیرعامل نسل خودش به شمار می رود. من در حالی که عمیقا از مرگ او متاسف هستم به تاثیر بزرگ او بر نوع استفاده کاربران از رسانه ها فکر می کنم.

دیک کوستولو: مدیرعامل توییتر

در هر دوره و به ندرت فردی پیدا می شود که فقط مسیر را به جلو نمی برد. بلکه یک استاندارد جدید برای اندازه گیری به وجود می آورد.

سمبل خلاقیت و تکنولوژی درگذشت

اریک اشمیت: رییس هیات مدیره گوگل

امروز روز ناراحت کننده ای برای همه ما است. استیو مجموعه ای از طراحی و تکنولوژی بود و دیگر مانند او را نخواهیم دید. او با استعداد و شخصیت کاریزماتیک اش، سایرین را برای انجام غیرممکن ها الهام می بخشید. بدون شک او به عنوان بزرگترین مخترع تاریخ دنیای کامپیوتر در ذهن همه ما به یادگار خواهد ماند.

سمبل خلاقیت و تکنولوژی درگذشت

باب ایگر: مدیرعامل دیزنی

استیو جابز یک دوست عالی و مشاور قابل اعتماد بود. میراث وی تنها چند ابزار تولید شده یا یک شرکت نیست، بلکه میلیون ها نفری هستند که از او الهام گرفتند، زندگی هایی هستند که تغییر کردند و فرهنگی است که آفریده شد. استیو مردی از جنس اصل با ذهنی خلاق و مبتکر بود. با وجود تمامی اختراعات او هیچ گاه لحظه ای آرام ننشست. با رفتن او دنیا یک مبتکر بی مانند، دیزنی یکی از اعضای خانواده اش و من یکی از بهترین دوستانم را از دست دادیم.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از: گویا، زومیت، نارنجی